Po Boltu začíná se sítí Žabka spolupracovat také Wolt. Nákupy doveze do 30 minut i ve večerních hodinách

Filip HouskaFilip Houska

wolt-zabka

Foto: Wolt

Rozvážková služba Wolt začíná vozit nákupy i ze Žabky

0Zobrazit komentáře

Wolt se v Česku stal jedním ze synonym pro rozvoz jídla, čím dál častěji ale původem finský startup proniká i do oblasti maloobchodu. Poté, co v Praze a Brně spustil dovážku nákupů z večerek, pekáren, květinářství, hračkářství nebo Delmartu, navazuje spolupráci s obchodní sítí prodejen Žabka. Prakticky se tak vydává stejnou cestou jako konkurenční služba Bolt Food před více než rokem.

Rozvozy nákupů ze Žabky, kde si lidé mohou standardně kupovat řadu běžných potravin i základní léky, jsou v podání Woltu momentálně dostupné pouze v Praze a Brně. V těchto městech slibuje doručení zboží do třiceti minut (což je klasické kritérium služby také u rozvozů obědů, večeří a snídaní) a dohromady bude v obou lokalitách vozit z deseti prodejen.

Zákazníkům se možnost objednávek ze Žabky nabízí přímo v mobilní aplikaci Woltu, konkrétně v sekci Obchody, kde mimo jiné vyskakují i jiné podniky s maloobchodním zbožím včetně známých značek jako Delmart nebo Candy Store. Pak už stačí si objednávku jen naťukat, zaplatit a vyčkat na příjezd kurýra na doručovací adresu.

„Spolupráce se sítí prodejen Žabka nám pomůže zásadně rozšířit nabídku potravin a naši zákazníci tak budou mít pohodlný nákup zase o něco blíž. Zapojeno bude zpočátku deset prodejen v Praze a Brně, kde budeme doručovat do 30 minut, a postupně se budeme snažit přidávat i další,“ říká šéf českého Woltu Jan Foret.

woltx1

Foto: Wolt

Nákupy ze sítě Žabka jsou důležitým krokem pro vybudování „nákupního centra“ Woltu

Pro Wolt je rozšíření partnerských obchodů s potravinami dalším krokem k postupnému budování myšlenky „nákupního centra“, v rámci kterého si zákazníci budou moci jednou objednat prakticky cokoliv. Od jídla přes potraviny až po módu, kosmetiku nebo hračky. S touto vizí startupu pomáhá i nedávná investice ve výši 440 milionů eur.

Ještě předtím, než se Wolt do této fáze dostane, má hlavní fokus na zajišťování spokojenosti zákazníků s aktuální nabídkou. I proto nově obchody doplnil také o vietnamskou síť večerek Daily Fresh Foods a snaží se uspokojovat i ty, kteří dávají přednost veganským či bezlepkovým potravinám, exotickému ovoci nebo zboží od českých farmářů.

Po stránce časů rozvozů má Wolt zajišťovat noční dovoz v centru Prahy až do jedné hodiny ranní. Na západě hlavního města pak o hodinu méně, přičemž v ostatních částech je doba rozvozů stanovena do 23 hodin. „Koresponduje to s nabídkou večerek i prodlužováním otevírací doby restaurací, ke kterému pozvolna dochází,“ říká Foret a dodává, že v Brně se jezdí do půlnoci.

Zatímco pro Wolt, který se koncem dubna se svými rozvozy jídla rozšířil i do Liberce, je spolupráce se Žabkou novinkou, konkurenční služba Bolt (respektive její divize Bolt Food) s ní spolupracuje už více než rok. A jak pro CzechCrunch potvrdili její zástupci, o nákupy z této sítě je pořád velký zájem.

Vzhledem k tomu, že má Bolt Food zhruba roční náskok před Woltem, odráží se to i na číslech a dostupnosti. Doplňková činnost původem estonské taxislužby aktuálně rozváží z 39 prodejen Žabky v Praze a Brně, přičemž své zastoupení má také na Slovensku, konkrétně v Bratislavě, kde obsluhuje tři pobočky této sítě.

Podle časů rozvozů a nejčastěji vybíraného sortimentu však lidé Žabku nevolí pro běžné týdenní nebo víkendové nákupy. „Nejčastěji se objednává po 18. hodině a většinou jde o pečivo, ovoce – zejména tedy banány – a energetické i alkoholické nápoje. Průměrná hodnota nákupu se pohybuje mezi 200 až 300 korunami,“ říká pro CzechCrunch country manažer Bolt Food pro Česko Marek Maxa.

bolt-food

Foto: Bolt

Kurýr rozvozové služby Bolt Food

Oproti lednu, kdy Bolt Food se sítí Žabka posílil spolupráci, se zvýšil i počet položek v sortimentu – z původních 750 na 1 000. Zajímavá je i doba doručení, která se průměrně pohybuje okolo 25 minut, byť jde o 5 minut více, než si Bolt Food původně maloval. Záleží ovšem na tom, zda zákazník objednává v exponovaných časech, nebo v době, kdy je relativní klid.

„S Bolt Food plánujeme pokračovat i nadále. Nebráníme se ani spolupráci s jinými hráči na tomto poli. Musí však dojít ke vzájemné dohodě tak, aby byla služba pro obě strany zajímavá a přínosná. V případě vlastního e-shopu by se samozřejmě nabízela možnost spolupráce třeba s DoDo,“ zmínil šéf Žabky Radim Lunda letos v lednu. DoDo mimo jiné zajišťuje logistiku pro její mateřský řetězec Tesco.