Aukro má nového šéfa. Povede ho Jan Sadílek z Alzy a do čtyř let chce v obratu dosáhnout na 20 miliard

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

sadilekInsider

Foto: Alza/CzechCrunch

Jan Sadílek, generální ředitel Aukra

0Zobrazit komentáře

Největší tuzemský aukční portál Aukro má před sebou smělé plány. Do čtyř let chce v obratu dosáhnout na 20 miliard korun, což je pětinásobek letošního plánu, a aby to dokázal, představuje novou posilu. Generálním ředitelem Aukra se stává Jan Sadílek, který opouští pozici marketingového ředitele Alzy. Vše se přitom bude dál dít pod taktovkou investiční skupiny Pale Fire Capital.

Právě investoři z PFC, v jejichž čele v případě Aukra stojí David Holý, se snaží vrátit tuzemskému aukčnímu portálu poněkud zašlou slávu. Populární službu potkal vinou několika špatných strategických rozhodnutí i složitých majetkových změn před několika lety strmý pád, který se však již podařilo zastavit, a nyní Aukro znovu roste. Pod vedením nového šéfa Jana Sadílka má navíc růst ještě akcelerovat.

Za posledních dvanáct měsíců se přes Aukro prodalo zboží za tři miliardy korun, letos firma míří ke čtyřem miliardám a cílem je, aby do roku 2025 dosáhla ročního obratu okolo 20 miliard korun. Růstová křivka zatím podle Jana Sadílka vypadá dobře, když jen za prvních pět měsíců letošního roku Aukro vyrostlo meziročně o 45 procent.

Dávat věcem druhý život

„Aukce u nás tvoří 85 procent transakcí a mají obrovský potenciál do budoucna, neboť se jedná o nejspravedlivější určení ceny jak pro kupujícího, tak prodávajícího,“ říká nový generální ředitel Aukra. Právě živé aukce, kde se uživatelé předháněli svými příhozy, kdysi udělaly z Aukra tolik populární službu – a pod novými majiteli opět hrají prim.

„Plánujeme růst také v rámci nových vertikál, jako jsou reality nebo auta, a posílit sekci s oblečením či elektronikou. Chceme ale v rámci udržitelnosti dávat věcem druhý život a pomoci e-shopům s použitým či drobně poškozeným zbožím, proto se také zaměříme na maximální zjednodušení procesu vystavení. Máme také ambice expandovat do regionu střední a východní Evropy, první na řadě bude Slovensko,“ říká Jan Sadílek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Šestatřicetiletý vášnivý rybář a myslivec přichází do Aukra po sedmi letech strávených v Alze. V největším tuzemském e-shopu působil poslední čtyři roky jako ředitel online a offline marketingu, přičemž v oblasti e-commerce se pohybuje od roku 2008. V Aukru nyní bude šéfovat týmu, který je rozprostřený ve Zlíně, Benešově, Brně a také v Praze, kde otevírá novou pobočku.

„Chceme se věnovat také dominantním kategoriím, jako jsou sběratelství, starožitnosti a umění. K těmto vášním a zálibám chceme přivést mnohem více lidí a nabídnout jim odbornou pomoc v různých podobách: od průvodců nákupů v dané kategorii přes sestavené aukční katalogy až po možnost poradit se se znalci v oboru,“ zmiňuje populární kategorie Sadílek, který je sám vášnivým sběratelem vltavínů, nožů či autorského skla a starožitností.

pale-fire-capital-min

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Dušan Šenkypl, David Holý a Jan Barta z Pale Fire Capital

Právě sběratelské aukce se na Aukru často pohybují v řádech statisíců. Například sada šesti vzácných medailí se vydražila za 1,9 milionu korun. Rekordním měsícem byl pro firmu z pohledu obratu letošní březen, kdy dosáhla na 300 milionů korun. Měsíční průměr návštěvnosti pak letos dle vyjádření Aukra dosáhl na 12 milionů.

Při dalším rozvoji firmy bude Jan Sadílek úzce spolupracovat s Davidem Holým a dalšími kolegy z Pale Fire Capital. Právě investiční skupina kolem Jana Barty a Dušana Šenkypla navyšuje svůj stávající majoritní podíl. Poprvé do firmy vstoupila před dvěma lety, když za více než 100 milionů korun koupila více než polovinu firmy, přičemž zbytek drží skupina Leverage.

„PFC nyní dle dohodnuté strategie s druhým vlastníkem, investiční skupinou Leverage, zvyšuje svůj podíl v Aukru na 82 procent,“ říká David Holý, jeden ze zakládajících partnerů PFC. „Honza Sadílek má mnohaleté zkušenosti, jasnou vizi a sdílí s námi a s partnery z Leverage ambici vystavět novodobý portál Aukro. Věříme, že s týmem špičkových odborníků jsou stanovené cíle dosažitelné,“ doplňuje Holý.

Televize Seznam roste a potřebuje vlastní doménu. Na scénu se tak s internetovými pořady vrací Stream.cz

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

stream-cz

Foto: Seznam

Seznam vrací do hry videoportál Stream.cz

0Zobrazit komentáře

Do popředí tuzemského internetu se vrací značka Stream.cz. Oblíbená online televize se sice před dvěma lety pod taktovkou Seznamu přesunula na nový portál, který měl sjednotit veškeré video aktivity české internetové jedničky, ale teď je opět vše jinak. Z portálu TelevizeSeznam.cz se Stream opět vrací i s novým logem na vlastní doménu, tu původní pro sebe získá samotná celoplošná terestrická Televize Seznam.

„Terestrická Televize Seznam spuštěná v lednu 2018 prošla v loňském a letošním roce výraznou programovou proměnou, která měla velmi pozitivní dopad na její sledovanost. V lednu letošního roku jsme podle měření ATO měli měsíční divácký zásah 2 905 000 diváků,“ říká Ivan Mikula, ředitel Televize Seznam.

Jak začátkem roku informoval magazín Lupa.cz, podle peoplemetrového měření zajišťovaného agenturou Nielsen Admosphere si Televizi Seznam zapínalo letos v lednu průměrně 0,63 % diváků starších 15 let. Rok předtím to bylo 0,35 %. Jelikož zájem o vysílání roste, rozhodl se Seznam dát své televizi větší prostor také online, kde chce nabídnout více doplňujícího obsahu.

Výsledkem je, že se aktuální videoportál TelevizeSeznam.cz spolu s více než 600 pořady a stovkami tisíc videí znovu přesune na adresu Stream.cz. Sjednocující doména přitom vznikla před dvěma lety a Seznam na ní nabízel jak svůj vlastní, tak i partnerský obsah. Součástí byly dosud také pořady z terestrické Televize Seznam, avšak z důvodu růstu její relevance Seznam nyní opět služby oddělí.

igor-kalas

Foto: Seznam

Igor Kalaš, ředitel Business Development Seznam.cz

„V roce 2019 vnikl videoportál TelevizeSeznam.cz s tím, že bude zastřešovat veškeré interní i externí video aktivity. A to se nemění. Za dva roky fungování jsme pro videoportál získali úctyhodné množství kvalitního partnerského obsahu, který je ale určený pouze pro online prostředí, nikoli do terestrické televize. Televize Seznam vedle toho zvyšuje svou sledovanost i rating a s větším množstvím diváků přichází i potřeba nabízet jim doprovodný obsah,“ říká pro CzechCrunch Igor Kalaš, ředitel Business Development Seznam.cz.

Nabízet doprovodný obsah chce Seznam pro svou televizi logicky i na příslušné doméně, která odpovídá názvu samotné stanice. „Brandové odlišení obou služeb je tedy logickým krokem, důsledkem jejich úspěšného fungování a příležitostí pro jejich další rozvoj,“ doplňuje Kalaš. Stávající knihovna se tak přesune na Stream.cz. Na TelevizeSeznam.cz se ze své stávající domény přesune na podzim terestrická televize Seznamu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Vracíme se k původnímu brandu Stream, protože ho lidé stále znají a spojují si ho se videoobsahem vznikajícím pod hlavičkou Seznamu. Navíc máme pod tímto názvem stále vedenou vlastní produkci, která vytváří náš vlastní obsah. Její tvorba nyní bude označována jako Stream Originals,“ dodává Igor Kalaš. Mezi takovou tvorbu patří pořady jako Lajna 2, A DOST!, Kancelář Blaník, Autobazar Monte Karlo či Krvavá léta.

Vlastní obsah Streamu podle vyjádření Seznamu vygeneroval v dubnu letošního roku 14,6 milionu zhlédnutí, což bylo celkem 47,3 % z celého videoportálu. Zároveň se meziročně zdvojnásobil odsledovaný čas partnerské tvorby, přičemž měsíčně má portál 3,3 milionu reálných uživatelů. Finanční výsledky Seznam za své jednotlivé divize nezveřejňuje.

lajna31

Foto: Seznam

Třetí řada seriálu Lajna je natáčena primárně pro terestrické televizní vysílání

studyfi

Přečtěte si takéNebaví vás učení? Kámoši z fitka vytvořili appku, jež vám pomůžeNebaví vás se zdlouhavě učit? Přátelé z fitka vytvořili aplikaci, která má pomoct. A umí i podcasty

Nejočekávanější novinkou z dílny Televize Seznam je aktuálně připravovaná třetí řada seriálu Lajna, která je tentokrát v koprodukci se slovenskou TV Joj natáčena primárně pro terestrické televizní vysílání. Pod dohledem scenáristy Petra Kolečka se tak chystá osm zcela nových dílů ve stopáži dvacet šest minut. Premiéra by měla proběhnout na podzim.

„Lajna 3 je primárně natáčena pro Televizi Seznam a TV Joj, ale jak jsme již informovali, časem se jí diváci dočkají i v online podobě,“ dodává Igor Kalaš. Nový obsah nicméně dál vzniká i na Stream.cz, v poslední době lze zmínit například Rychle než to smažou, kde Tomáš Klus provádí světem dezinformací, pořad Královská rodina o britském království a po delší době se vrací také nové díly stand-up show Na stojáka.