Ostravský Shopsys loni vyrostl o polovinu a utržil rekordních 78 milionů korun. Letos chce překonat 100 milionů
Více než rok trvající pandemie koronaviru zvýraznila potřebu maloobchodníků přesouvat svoje nákupy také na internet. S rozvojem celého segmentu e-commerce tak rostou i firmy, které se na tomto trhu podílí. Jednou z nich je také ostravský Shopsys, jenž vyvíjí e-shopová řešení a e-commerce platformu a v loňském roce zaznamenal rekordní výsledky.
Ve svém posledním fiskálním roce, který se končí 31. března, společnost utržila 78 milionů korun, což z předloňské úrovně 54 milionů představuje meziroční nárůst o 44 procent. Shopsys zároveň zaznamenal historicky nejlepší ziskovost, když jeho předběžný zisk před zdaněním a úroky (EBIT) dosáhl necelé dva miliony korun.
„I přes fakt, že nám pandemie v určitých aspektech pomohla, hlavními zdroji růstu obratu v loňském roce byla realizace projektů, které jsme získali ještě před covidem,“ říká Matěj Kapošváry, čerstvě jmenovaný provozní ředitel Shopsysu, který ještě v roce 2019 podpořil venture kapitálový fond Reflex Capital Ondřeje Fryce.
Mezi klienty sedmdesátičlenného týmu Shopsysu se v loňském roce zařadili například takoví retailoví hráči jako Mountfield, Sconto nábytek nebo miliardový prodejce a výrobce elektro zboží EMOS. Se svou e-commerce platformou Shopsys Framework pak ostravská společnost expanduje i za hranice českého trhu.