Superchargery pro všechny. Tesla svou síť nabíjecích stanic otevře i elektromobilům jiných značek

supercharger-tesla3

Foto: Tesla

Vůz Tesla u nabíjecí stanice Supercharger

0Zobrazit komentáře

Být elektromobilistou s sebou přináší několik nástrah, na které je potřeba být náležitě připraven, což v Česku platí dvojnásob. Tou největší je v porovnání s klasickými benzínkami stále velmi řídká síť nabíjecích stanic, proto je nutné delší cesty naplánovat tak, aby protínaly místa, na kterých je možné vůz v klidu dobít. I při tomto plánování je ovšem zapotřebí být v pozoru. Ne každá nabíjecí stanice dokáže nabít každý elektromobil. V případě nabíjecích stanic od Tesly by však tato poučka měla ještě během letošního roku pozbýt platnosti.

Šéf Tesly Elon Musk totiž prozradil, že tzv. Superchargery, jak se nabíjecí stanice od Tesly jmenují, se otevřou všem elektromobilistům bez výjimky. Právě Superchargery tvoří celosvětově i u nás významnou část nabíjecí infrastruktury. V tuzemsku najdeme 48 nabíjecích stojanů Tesly na celkem osmi místech po celé republice, mezi kterými nechybí ani nedávno otevřená zelená nabíjecí stanice v Lovosicích. Až doposud byla tato místa zapovězená všem, kteří nevlastnili automobil Tesla.

Ovšem po posledním tweetu Elona Muska se zdá, že nabíjet tu půjde i vozy konkurenčních značek. Že je Tesla otevřená myšlence umožnit i jiným výrobcům automobilů nabíjet vozy v její síti, v minulosti naznačila již několikrát. Nikdy však nebylo blíže prozrazeno, kdy a za jakých okolností by se tak mohlo stát. O něco uchopitelnější indicie se začaly objevovat až v posledních měsících a Musk nyní udělal v této otázce daleko víc jasno.

supercharger-tesla

Foto: Tesla

Nabíjecí stanice Supercharger od Tesly

Stalo se tak formou komentáře u tweetu jednoho z fanoušků. Musk informoval o tom, že se Superchargery ještě letos otevřou i ostatním elektromobilům. Zároveň také přidal vysvětlení, proč nebyly pro jiné výrobce přístupné hned od začátku, což je spojeno s prvenstvím Tesly v oboru a absencí jakýchkoliv nabíjecích standardů v době, kdy byl systém nabíjení vozů Tesla vyvíjen.

To platí především pro americký trh, kde Tesla využívá svůj vlastní konektor. Otevírání nabíjecích stanic vozům jiných výrobců proto bude v USA složitější než v Evropě, kde Superchargery a vozy značky Tesla již pracují s klasickým CCS standardem. I zde se však musí vyřešit otázka softwarové přístupnosti a systém plateb.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Aby bylo možné u Superchargeru bez CCS konektoru nabít jiný elektromobil než ten, který sjel z výrobní linky Tesly, bude nutné u nabíjecí stanice použít určitý typ adaptéru. Zda budou tyto adaptéry součástí stanic, nebo se bude jednat o novou položku nabízenou v e-shopu Tesly, je prozatím otázkou. Pravděpodobnější je ale druhá varianta, i vzhledem k tomu, že Tesla ve své nabídce již jeden takový adaptér má, aby majitelům vozů Tesla umožnila nabíjet vozy i mimo síť stanic Supercharger.

Ať už bude řešení jakékoliv, pro majitele elektromobilů ostatních automobilek se jedná o pozitivní zprávu. Tento krok jim totiž přinese rozšíření využitelné nabíjecí infrastruktury o celou řadu nových míst s vysokým výkonem. Elon Musk totiž před několika dny oznámil, že by valná část Superchargerů měla začít fungovat na výkonu 300 kW. Zda bude možné tímto výkonem nabíjet skrze adaptér, ovšem není v současné chvíli jasné.

Příběh jako akcelerátor byznysu. Michaela Papežová a FYI Prague pomohou lídrům s jejich profilací

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

fyiprague

Foto: Oldřich Hrb

František Brož, Michaela Papežová, Michal Marek a Jan Řezáč z FYI Prague

Umět prodat svou vizi, dobře formulovat myšlenky a působit při tom uvěřitelně. To jsou klíčové vlastnosti, které potřebují mít lídři, aby dokázali úspěšně vést své firmy. Umění komunikovat je klíčové nejen ven z firmy, tedy na veřejnosti, v médiích či na sociálních sítích, ale také směrem dovnitř, k zaměstnancům. Reaguje na to i tuzemská PR agentura FYI Prague, kde pro přední manažery, ale i představitele či zakladatele startupů spouští program For Your Identity. Ten má za cíl lídrům pomáhat právě s budováním jejich vlastního obrazu.

V Česku to není úplně standardní věc, ale zejména v zemích na západ od nás bývá běžné, že si zakladatelé firem dokážou budovat svůj mediální obraz sami tím, jak se svou byznysovou story pracují, jak ji prezentují a koho s ní oslovují. Když mají ve veřejném prostoru silnou pozici, dokážou pak ovlivňovat celospolečenskou diskuzi tam, kde potřebují, třeba příspěvky na sociálních sítích.

Úspěch firem už dnes zkrátka často nestojí jen na samotném kvalitním produktu, ale také na osobnostech, které ho vytváří a reprezentují. Právě na otevřené komunikaci svého příběhu dnes zejména mladé firmy své renomé budují a dlouholeté zkušenosti s tím má Michaela Papežová, která přichází do FYI Prague vést novou divizi For Your Identity. Připojí se tak k Janu Řezáčovi a Františku Brožovi, kteří PR agenturu založili v roce 2013.

„Během své kariéry v PR jsem si mnohokrát ověřila, jak zásadní pro úspěch komunikace je osobnost manažera. Dnes už se firma neobejde jen se značkou a dobrým produktem. Přidaná hodnota vzniká až v momentě, kdy se do komunikace zapojí i osobnosti, které příběh firmy rozšíří o lidskou rovinu,“ popisuje cíle nového programu Michaela Papežová, která přes šest let působila jako šéfka komunikace skupiny Rockaway Jakuba Havrlanta.

papezova

Michaela Papežová bude v FYI Prague pomáhat s profilací lídrů

Podle Papežové přivádí konzistentní a silná komunikace lídra nové příležitosti a také má prokazatelný vliv na hodnotu jeho byznysu. V Česku však prý mají šéfové firem a další klíčoví představitelé v komunikaci často velké deficity. Ať už jde o nízkou sebedůvěru, neprocvičenou rétoriku, komunikační zlozvyky nebo neznalost mediálního prostředí, lídři se tím připravují o jeden z nejefektivnějších kanálů, jak si budovat vlastní obraz.

Právě s definováním vize a s její uvěřitelnou komunikací nyní chtějí v FYI Prague pomáhat. V pražské PR agentuře se přitom dlouhodobě specializují na rostoucí technologické startupy jako Košík.cz, Mall.cz, DoDo, HoppyGo či Bezrealitky až po větší firmy jako Uber, Toshiba (dnešní Dynabook) či OMV. Nově pomáhají společně s agenturou Katz83 s komunikací také operátorovi T-Mobile, který se rozhodl vyměnit PR agenturu po dlouhých 18 letech.

Celkem jejich portfolio čítá dvě desítky klientů a své služby v oblasti public relations nyní rozšíří o zmíněnou divizi For Your Identity. „Spojili jsme hned několik kompetencí z různých komunikačních oborů a vytvořili nový mix, který z našeho pohledu výrazně lépe reaguje na potřeby dneška,“ popisuje spoluzakladatel FYI Prague Jan Řezáč.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Ve For Your Identity se tak setkává expertní know-how mediálního prostředí s byznysovými insighty, public relations a komunikace, branding, stakeholder management a pochopitelně trénink a mentoring. Neprodáváme školení nebo workshopy. Prodáváme dlouhodobou kompetenci a partnership, který přesně reaguje na situaci, ve které se klienti For Your Identity nachází,“ doplňuje Řezáč.

Divize For Your Identity vzniká jako dceřiná společnost FYI Prague. Majoritu v ní drží Jan Řezáč s Františkem Brožem prostřednictvím společnosti FYI Prague, čtvrtina připadne Michaele Papežové a deset procent získává Michal Marek, který se v agentuře zaměřuje především na komunikaci technologických firem a společností z oblasti e-commerce. Služby budou nabízet jak stávajícím klientům, tak nově příchozím.

Součástí nového programu budou osobnostní workshopy i ostré mediální tréninky, pro které si pražská agentura v kancelářích na Vinohradech postavila novou tréninkovou místnost a audiovizuální studio. Tým v čele s Michaelou Papežovou chce klientům pomáhat s vystoupeními na celofiremních setkáních či při komunikaci transformačních změn ve firmě, ale také při klíčových mediálních výstupech, které se stávají stále zásadnějšími.

„Český byznys a vlastně i společenské prostředí se mění pod rukama. Můžeme pozorovat, jak vznikají noví opinion leadeři jednotlivých tržních segmentů a byznysový vliv se hodně přelévá směrem k nastupující generaci digitálních podnikatelů. A náš program je tu pro ty, kdo chtějí být buď novými silnými osobnostmi, nebo naopak nechtějí svou důležitou roli v celospolečenském prostoru ztratit,“ říká Michaela Papežová, která sbírala zkušenosti také v e-commerce skupinách Mall Group a Allegro.

kingdom-come-deliverance-warhorse-studios-103

Přečtěte si takéFilm Kingdom Come 2 od Warhorse Studios jde pustit onlinePusťte si film Kingdom Come: Deliverance 2 online. Za přehrání zaplatíte méně než za lístek do kina

Například mladé startupy a technologické firmy potřebují dle zkušené komunikační manažerky k úspěchu vizi a kvalitní produkt. Oboje však musí jejich představitelé umět dobře odkomunikovat a také odpracovat. Vizi je třeba správně formulovat a „prodat“ trhu tak, aby ji pochopil. Vývoj produktu je zase nutné správně komunikovat jak dovnitř týmu, tak i navenek, aby firma dokázala přilákat ty nejlepší talenty. A právě s tím chtějí v FYI Prague pomáhat.

Partnerem článku a CzechCrunche je společnost FYI Prague. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.