3 kritické důvody proč nepoužívat nový LinkedIn interface
Nový LinkedIn interface už k dnešnímu dni budete mít s největší pravděpodobností všichni. Jestliže používáte LinkedIn spíše pasivně, třeba jako zaměstnanec, pravděpodobně jste s ním spokojeni. Jestli je pro vás ovšem LinkedIn pracovním nástrojem ať už na úrovni recruitmentu nebo pro business development nebo networking, asi jste zaznamenali určité limity, které vás v této činnosti omezují.
Jaké jsou tedy tři hlavní důvody pro nepoužívání nového rozhraní neplaceného LinkedInu?
- nemožnost naplno využít pokročilé vyhledávání lidí
- nemožnost vidět všechny relevantní výsledky pro vyhledávaná klíčová slova
- nemožnost odkrýt lidi mimo vaše spojení
V novém LinkedInu nám také chybí třeba možnosti pokročilého vyhledávání společností nebo nemožnost vidět, jak si váš profil stojí, co do počtu zhlédnutí, ale tyto funkce nejsou tak důležité.
1) Nemožnost naplno využít pokročilé vyhledávání lidí
V novém LinkedInu je vyhledávání lidí zjednodušeno na maximum.
Jde vlastně jen o jedno hlavní vyhledávací pole: klíčová slova, které bylo díky stížnostem uživatelů rozšířené o několik pokročilých operátorů. Lokalitu můžete měnit, ale ne pomocí poštovního směrovacího čísla, které mělo pro vyhledávání lokality své výhody. Můžete měnit současnou nebo minulou společnost, ale musíte si vybrat z nabízených voleb.
Zmíněné pokročilé operátory zahrnují následující volby: firstname, lastname, title, company a school.
Takže vaše vyhledávání může vypadat třeba takto:
title:developer OR title:(software engineer) OR title:coder OR title:programmer NOT company:IBM NOT company:AVG
Btw: LinkedIn má v nápovědě k pokročilým operátorů chybu. Syntaxe school:(harvard OR stanford) možná není.
Nutno také upozornit, že parametr title a company znamenají pouze současná pozice a současná společnost. Minulou pozici a společnost pomocí těchto pokročilých operátorů ovládat nelze, takže je nelze ani zahrnout do Boolean logiky. To je jedno z mínus pokročilého hledání na LinkedInu.
To znamená, že kromě Boolean logiky musíte umět zvládnout další parametry, abyste měli možnost sofistikovaněji vyhledávat, ale stejně nebudete moct dosáhnout stejné kvality výsledků jako u rozšířeného vyhledávání lidí ve starém rozhraní.
Aby to LinkedIn uživatelům zjednodušil, vytvořil ve vyhledávání nová vyhledávací pole, která tyto pokročilé operátory reflektují.
Tato pole jsou textová, takže podporují standardně LinkedIn Boolean logiku.
Je potřeba si zvyknout, že nový interface nenabízí takové možnosti jako ten starý a to např. včetně možnosti vyhledávat lidi, kteří jsou ve stejné skupině jako vy (tzv. Group Members).
2) Nemožnost vidět všechny relevantní výsledky pro vyhledávaná klíčová slova
Když nemáte tolik zkušeností a nepoužíváte LinkedIn pro vyhledávání už nějaký ten pátek, nemáte moc šancí poznat, že vám LinkedIn neukazuje všechny dostupné profily.
Ti zkušenější asi zaznamenali tlačítko Zobrazit všechny výsledky (Show all results), které se někdy objevilo u výsledků hledání ve starém LinkedIn rozhraní.
Pokud jste na toto tlačítko nekliknuli, viděli jste jen omezený počet výsledků. LinkedIn totiž někdy schová 10% ale jindy i 90% výsledků pro vaše hledání na základě neveřejného algoritmu.
Vidíte, že jakmile jsem zvolil tuto funkci, počet výsledků poskočil z 2 191 na úctihodných 31 434, což je obrovský rozdíl.
LinkedIn podle určitého algoritmu automaticky schová část výsledků pro vaše hledání, i když by se do něj hodily. Přestože výsledky zahrnují požadovaná klíčová slova, LinkedIn je nepovažuje za relevantní.
Nová verze LinkedInu bohužel toto kouzelné tlačítko nemá, a tedy zkrátka ve výsledcích budou někteří validní kandidáti chybět.
Udělám stejné hledání v novém LinkedIn rozhraní.
Vidíte, že s novým LinkedInem si nikdy nemůžete být jistí, zda jste našli všechny relevantní kandidáty nebo ne.
Toto považuji za největší skryté riziko nového LinkedIn rozhraní!
3) Nemožnost odkrýt lidi mimo vaše spojení
Na lidi mimo vaše spojení samozřejmě i v nové verzi LinkedInu narazíte. Poznáte je jednoduše, protože nevidíte jejich jméno a ani jejich celý profil.
Pomocí Xray searche jde odkrýt celý profil, ale v případě, že takový profil má příliš obecný headline (např. Project Manager), nebude to moc jednoduché.
Pojďme to zkusit na uvedeném příkladu. Zkusíme svoje štěstí s tímto vyhledávacím dotazem pro Google:
site:cl.linkedin.com/pub OR site:cl.linkedin.com/in -inurl:pub/dir chile “General Manager en SAP”
V tomto případě nám to vyšlo.
Po rozkliknutí jsme přesměrování do LinkedInu, kde již ale vidíme plné rozbrazení profilu v novém rozhraní.
Existovaly zkratky, jak toto udělat se stoprocentní úspěšností pomocí ID uživatele. V novém LinkedIn rozhraní už tato konkrétní metoda nefunguje.
Mimochodem tito lidé nechtějí být záměrně neviditelní. Nemůžete vidět jejich profil, protože vy (nebo oni) máte 0 nebo málo spojení, takže jsou mimo vaši sít. Mohou to být prostě tedy jen noví uživatelé LinkedInu, kteří ještě nestačili nasbírat mnoho spojení.
Pokud mě sledujete na LinkedInu, mohli jste zaznamenat můj návod na to, jak se přes změnu user-agenta dostat do starého rozhraní LinkedInu, i když se vám načetl už ten nový.
Takto oklamat LinkedIn se vám již teď nepodaří. Pokud potřebujete obejít zmíněná omezení, nezbyde vám nic jiného než si pořídit některý z placených profilů, minimálně však LinkedIn Recruiter Lite ($90 měsíčně).
hlavní foto: Officelovin