Po měsících spekulací je to oficiální! Blíží se totiž začátek produkce ambiciózního seriálu, který má dopodrobna adaptovat všech sedm knih o Harrym Potterovi. HBO, které za jeho vznikem stojí, tak nyní potvrdilo jména některých herců. Sice pořád nic nevíme o tom, kdo ztvární hlavní trojici čarodějnických učňů, už ale můžeme debatovat nad tím, jací budou jejich učitelé.
V roli Albuse Brumbála se opravdu předvede šestinásobný držitel mnoha televizních a divadelních cen John Lithgow. Janet McTeerová se ukáže jako Minerva McGonagallová. Paapa Essiedu – o jehož ghanských kořenech toho bylo napsáno už dost – si zahraje Severuse Snapea. A komik Nick Frost ztvární Rubeuse Hagrida. Mezi nově ohlášené herce patří Luke Thallon jako Quirinus Quirrell a Paul Whitehouse jako Argus Filch.
Chystaný seriál má být opět zpracováním oblíbené knižní ságy, přičemž každá série byla měla co nejvěrněji kopírovat děj jedné knihy. HBO ho bude vysílat exkluzivně na Maxu, jeho hlavní tvůrkyní je Francesca Gardinerová a mezi producentky patří i autorka knižní předlohy J. K. Rowlingová. Natáčení by mělo začít letos v létě a do té doby bychom se měli dozvědět i jména hlavních dětských herců.
Komentář Luďka Staňka Rychlé a velmi riskantní. Tak by se dalo popsat spojení Voya a O2TV do jedné aplikace. Ale pokud se nakonec příští týdny povedou lépe než start, bude to pro PPF na českém audiovizuálním trhu znamenat náskok, který bude pro konkurenci skoro nemožné dohnat.
Jedna věc se o současném stavu audiovizuálního trhu dá říct s naprostou jistotou. A to je to, že pokud vám někdo tvrdí, že ví, co se na něm bude dít, pak kecá. Těžko říct, zda někdy v historii byla situace nepřehlednější.
Klesající podíl lineárního terestrického vysílání (s výjimkou sportovních přenosů), nástup streamovacích platforem a v neposlední řadě YouTube, který je dlouhodobě nejrychleji rostoucí videoplatformou.
Vedle toho nástup chytrých televizí, díky čemuž se z obrazovek v obývácích bytů po celém světě, dříve exkluzivně věnovaných televiznímu vysílání, stalo kolbiště „ekonomiky pozornosti“, ve kterém spolu bojují streamovací služby, počítačové aplikace nebo dokonce počítačové hry. A to nemluvíme o rychle rostoucím podílu sledování obsahu na mobilech.
V téhle situaci se všichni producenti obsahu musí orientovat intuitivně a rychle. Výhodou je přístup k penězům (což pomohlo ve streamovacích válkách Netflixu), zázemí silné firmy (což pomohlo mimo jiné YouTube nebo Apple+), tradice a jméno na trhu (což pomohlo například HBO, ale částečně třeba i Paramountu nebo Amazonu).
Foto: PPF
Sídlo investiční skupiny PPF v pražských Dejvicích
Když skupina PPF v roce 2020 dokončila akvizici společnosti CME v Česku, na Slovensku, v Rumunsku, Slovinsku a Bulharsku, uvědomoval si její tehdejší šéf Petr Kellner, že jeho firma má do streamovacích válek vše potřebné. Peníze na investice, zázemí silné firmy, tradici a jméno na trhu v podobě nejsledovanější komerční televize v Česku. A v neposlední řadě zásadní sportovní přenosy v podobě paralelně vybudované O2TV Sport.
Prvním cílem po akvizici bylo zásadně „naboostovat“ Voyo novým obsahem po vzoru Netflix Originals, přičemž veřejným cílem bylo získat milion uživatelů na českém a slovenském trhu. Tato meta byla fakticky splněna na konci loňského roku, kdy Voyo oznámilo 950 tisíc předplatitelů.
Jenže trh streamovacích platforem mezitím stihl ve světě projít několika cykly a dalším vývojem. Netflix se tak třeba vrhnul na streamingy komediálních eventů a začal pošilhávat po přenosech sportu. Amazon na nic nečekal a rovnou koupil práva na NFL. Jinými slovy, streamovací platformy se mezitím posunuly dál a začaly obsazovat prostor dodýchávajících lineárních televizí.
A tady přišel na řadu dlouhodobý strategický plán PPF na poli audiovizuálního vysílání. V tu chvíli totiž PPF vytáhla z rukávu karty v podobě společností O2 Czech Republic a CETIN, které měla v portfoliu už před akvizicí CME. Jejich zapojením do ekosystému kolem Novy a Voya dostala PPF výhodu, která je v téhle fázi technologického vývoje pro konkurenty na českém a slovenském trhu prakticky nedostižná.
Petr Kellner si uvědomoval, že jeho firma má do streamovacích válek vše potřebné.
Má totiž zlatý grál každého byznysu – kompletní vertikálu. Nova vyrobí televizní program, který se buď odvysílá v televizi s reklamou nebo přehraje na Voyo za měsíční předplatné. K divákům se dopraví pomocí „kolejí“ od CETINu na vagonu jménem O2TV. K 950 tisícům uživatelů Voya pak přidejte 870 aktivních připojení O2TV. Jistě, asi není dobrý nápad čísla natvrdo sečíst, protože je tam možný průnik, nicméně pořád platí, že průměrný divák O2TV stráví před obrazovkou 33 hodin týdně a u Voyo 15 hodin.
PPF tak zbýval poslední krok – a tím je integrace všeho pod jednu službu Oneplay. A tenhle poslední krok je pro ni klíčový, z podstaty mohutný a zároveň poměrně komplikovaný. Přechod totiž probíhá hned na třech úrovních.
Na brandové, kdy se tvoří nová značka a komunikace na úkor stávajících. Na produktové, kdy je třeba převést zákazníky na nové tarify a vysvětlit jim podstatu služby. A konečně na technologické, kdy vlastně některým zákazníkům vysvětlujete, že přecházejí ze set top boxu na aplikaci v chytré televizi.
Během téhle operace máte jediný úkol – zákazníky cestou nepoztrácet. Protože jste koneckonců za jejich získání zaplatili dost peněz z rozpočtů marketingu a výroby obsahu a získat je podruhé už by mohlo být dražší.
Foto: Voyo
Online videotéka Voyo od Novy
Po cestě je přitom spousta potenciálních nášlapných min, například v podobě možných technologických nedorazů nové platformy. Lidé sledující fotbalové přenosy na bývalém O2TV Sport ví svoje.
Při podobných upgradech zahraničních služeb jsou také uživatelé připravování rozhodně delší dobu, než kolik si na akci naplánovala PPF.
Takže místo přechodu do lepšího světa, který si mohou v klidu osahat, připravit se na něj nebo se na něj dokonce těšit, chvílemi převod zákazníků Voyo a O2TV připomíná od začátku kvapnou a trochu divokou evakuaci. A to s sebou určitě nese negativní emoci, kterou pro část uživatelů nepřebije ani Petr Čech jako hlavní tvář reklamní kampaně.
Nicméně pokud se PPF povede své zákazníky úspěšně převést pod Oneplay a poztrácet jich co nejméně, bude mediální konglomerát, který nejenže na tuzemském trhu nebude mít konkurenci z hlediska své struktury a dosahu, ale bude velmi dobře připraven na cokoli z toho, co se na poli audiovize může dít v následujících letech.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.