Adidas za pár hodin vydělal zhruba půl miliardy korun. Prodal exkluzivní sběratelské předměty
Adidas po několika měsících příprav otevřel brány svého virtuálního vesmíru (neboli metaverse), kde má v plánu zásobovat fanoušky exkluzivními kolekcemi i sběratelskými předměty, které nikde jinde nebudou dostupné. A byť to zpočátku nešlo úplně hladce a firmu potkaly drobné výpadky, nakonec se jí podařilo za pár hodin prodat všechno nabídnuté digitální zboží, za které inkasovala stovky milionů korun. To hlavní má ale teprve přijít.
Společnost z německého města Herzogenaurach načala novou kapitolu, v rámci které se chce více profilovat v digitálním světě. Podobně, jako to dělá například hra Fortnite, i Adidas chce ze svých fanoušků tvořit ucelenou komunitu lidí, pro kterou bude chystat speciální typy zboží. Včera začala se spuštěním NFTs, respektive virtuálními sběratelskými předměty vycházejícími ze světa kryptoměn. A poměrně rychle ohlásila, že je vyprodáno.
Jen několik hodin Adidasu stačilo k tomu, aby prodal 29 620 exkluzivních animovaných kartiček, na kterých pracoval s edicí NFT pod názvem Bored Ape Yacht Club, kryptoměnovým influencerem GMoney a komiksovou sérií Punks Comics. A protože se při takzvaném mintu, respektive ražbě, jeden předmět prodával za 0,2 etherea (zhruba 790 dolarů), firma si přišla na přibližně 23 milionů dolarů (více než půl miliardy korun).