Alibaba během 15 minut prodeje pokořila loňský obrat všech českých eshopů dohromady
To, že čínské eshopy jako Alibaba, Aliexpress či Baidu generují obrovské peníze, je již obecně známo. V rámci speciálních prodejních dnů navíc berou celkovou částku prodeje jakou jistou formu soutěže a na veřejných akcích ukazují, kolik se jim v reálném čase daří generovat peněz. To byl případ i pátečního Singles Day, který je jedním z největších prodejních dnů před Black Friday.
V minulém roce takto Alibaba vydělala úctyhodných 17,8 miliard dolarů, letos to bylo již 25,3 miliard dolarů, což je v přepočtu více než 554 miliard korun. Jen za prvních 15 minut se podařilo vytvořit obrat ve výši 5 miliard dolarů, tedy zhruba 106 miliard korun, což je více, než obrat všech českých eshopů (včetně Alza.cz, Mall.cz či podobně) za celý rok 2016.
Během prvních 30 sekund prodeje se navíc ukázalo, že takřka 97 % všech objednávek plyne z mobilních zařízení, což ukazuje na jasný trend, který si musí všichni velcí hráči uvědomit a přizpůsobit tomu svůj byznys. Pro zákazníky jsou pak podobné prodejní akce skvělou příležitostí k tomu nakoupit elektroniku nebo věci do domácnosti se slevou v desítkách procent – tedy slevou, která je opravdovým snížením ceny, ne jen umělou marketingovou akcí.
Dle oficiálních čísel nakoupilo více než 500 milionů uživatelů od 60 tisíc různých značek a mezi země s největším počtem objednávek ze zařadilo Japonsko, USA, Austrálie a překvapivě i Německo.
Foto: Alibaba