Alza během mistrovství světa v hokeji otevře pro veřejnost český hokejový VR trenažér Sense Arena
Hokejový trenažér ve virtuální realitě od českého startupu Sense Arena pomalu proniká do profesionálních týmů nejen v Kanadě a Spojených státech, kde se hraje nejlepší hokejová liga světa, ale běžným fanouškům prozatím zůstával jejich unikátní přístroj vesměs skryt. Příliš mnoho možností, jak si s hokejkou ve VR zahrát, zatím veřejnost neměla, ale to se nyní mění díky Alze.
Největší český e-shop se rozhodl při příležitosti hokejového mistrovství světa, které startuje v pátek 10. května na Slovensku, ve svém holešovickém showroomu v Praze Sense Arenu postavit. Tréninkovou platformu, která umožňuje zlepšovat dovednosti hráčů s hokejkou a pukem, si tak bude moci vůbec poprvé vyzkoušet i široká veřejnost, a to zcela zdarma od 10. do 26. května.
Hokejový trenažér Sense Arena, do kterého investoval Miton i jeden z nejlepších českých hokejistů současnosti David Pastrňák a loni vyhrál soutěž Vodafone Nápad roku, se skládá z VR headsetu HTC Vive Pro, speciálně upravené hokejky a série propracovaných cvičení, díky kterým může hráč rozvíjet své herní a kognitivní dovednosti. Pro komplexní a efektivní zážitek v Alze vyroste také hrací plocha s umělým ledem a mantinely o rozloze šest na čtyři metry.
„Alza je plná nadšenců do sportu i technologií. Díky Sense Areně založené na platformě HTC Vive Pro si každý fanoušek může přijít vyzkoušet obojí najednou – hokejovou inteligenci mohou mladí sportovci otestovat při 10minutové diagnostice. Každý absolvent tréninku pak získá své výsledky v podobě vysvědčení ihned na místě – obratem tak zjistí, jak si na hokejovém kolbišti vede,“ uvedl Petr Bena, obchodní ředitel Alza.cz, která na projektu spolupracuje s Microsoftem.
Český startup jinak svůj produkt nabízí zejména klubům, školním týmům či sportovním centrům a jeho trenažér již využívají například americké kluby Colorado Springs Tigers a Washington Little Caps, u nás pak třeba Bílí Tygři Liberec. Kluby mohou díky Sense Areně jednak zlepšovat své hráče a zároveň ji využít jako analytický nástroj pro podrobnější přehled o jednotlivých hráčích a jejich porovnání v rámci týmu.
„Chtěl jsem podpořit český vynález a svým jménem mu pomoci získat důvěru u hráčů i týmů. Je to supr tréninková pomůcka a sám jsem se při používání pěkně zapotil. Ta technologie a reálnost prostředí jsou úžasné. A to je zatím jen polovina toho, kam až je možné Sense Arénu dále rozvinout,“ uvedl loni v říjnu dvojnásobný vítěz Zlaté hokejky a jedna z největších hvězd NHL hrající za klub Boston Bruins David Pastrňák, který do Sense Areny výměnou za minoritní podíl investoval spolu s Alešem Volkem, majitelem jedné z nejvýznamnějších českých hokejových agentur.
Pro Alzu má navíc vystavení hokejového trenažérů ve svém showroomu ještě druhý rozměr. V nejbližších týdnech totiž začne největší český e-shop, který loni utržil 25 miliard korun, také Sense Arena Case Pro Starter Kit pro domácí použití. V praktickém mobilním kufru uživatel dostane speciálně upravený počítač se softwarem, HTC VR set, speciální hokejku a licenci na 6 měsíců. Cena zatím stanovena nebyla, ale Alza bude mít domácí Sense Arenu minimálně na začátku v nabídce exkluzivně.