Alza spustila službu HomeBox, která uloží objednané zboží do zabezpečené bedny před vaším domem

Michal PtáčekMichal Ptáček

home
0Zobrazit komentáře

Český eshop Alza.cz dnes představil novou službu, která má ambice opět o něco usnadnit doručování zboží zákazníkům. Novinka nese název Alza HomeBox a v principu se jedná o pevnou schránku zabezpečenou bezpečnostním zámkem s číselným kódem, do které zákazníkovi kurýr služby AlzaExpres přiveze a vloží objednané zboží.

Služba je tak například řešením v případě, že zákazník nechce čekat na kurýra, je v práci nebo neví čas, kdy se bude pohybovat v místě svého bydliště. Samotný princip HomeBoxu je pak jednoduchý: zákazník si u Alzy objedná instalaci HomeBoxu, následně ho umístí před svým domem/bytem a před první objednávkou navolí kód zámku. Kurýrovi pak ještě upřesní, kde přesně se jeho HomeBox nachází.

michalillich

Přečtěte si takéMichal Illich a jeho nový projekt Zuri: Letadlo budeme mít dříve, než bude rozšířená dálnice do BrnaMichal Illich a jeho nový projekt Zuri: Letadlo budeme mít dříve, než bude rozšířená dálnice do Brna

První verze HomeBoxu má rozměry 40 × 40 × 60 cm a poslouží tak například k uložení počítače, herní konzole a dalších podobně velkých zařízení. Kód do schránky, který lze kdykoliv změnit, má pouze uživatel a kurýr, který dané zboží doručuje. Ten se přístupový kód dozví až při doručování objednávky.

alzam

„Asi každý se už setkal s tím, že měl přepravce zpoždění, neuvedl přesný čas doručení nebo zavážel jen v hodiny, které se překrývaly s pracovní dobou. Občas si tak lidé kvůli tomu raději brali volno či odbíhali ze zaměstnání. V Alze jsme od začátku chtěli tyto nešvary odstranit, proto jsme také zavedli vlastní dopravu AlzaExpres. Nyní ale chceme jít ještě dál a úplně zákazníka od termínů doručení osvobodit. Alza HomeBox bude mít zároveň všechny výhody služeb našeho e-shopu včetně dodání zboží sedm dní v týdnu nebo ještě v den objednávky,“ říká šéf logistiky Alza.cz, Jan Klička

Služba, která je v pilotním režimu zdarma k dispozici zákazníkům Alza Premium, funguje od pondělí do pátku mezi 8:00-22:00 a o víkendu 10:00-20:00. A to v Praze a jejím širším okolí. Do budoucna eshop plánuje rozšíření i mezi ostatní zákazníky, s tím, že mezi brzy podporované lokality by se měla dostat také Bratislava a Ostrava.

homebox1

Nastavení doručení do HomeBoxu

Nechtěné zboží v košíku

Start bezesporu zajímavé služby ovšem tak trochu zastiňuje kauza, kterou největší český eshop momentálně řeší. Jak dnes informoval deník iDNES.cz, zákazníci si na sociálních sítích hromadně stěžují, že jim eshop při online nákupu automaticky přihazuje do košíku zboží, které si původně neobjednali. Jedná se prý například o baterky, tonery a další zboží v řádu jednotek až stovek Kč. Samotné zboží jde z košíku odstranit, zákazníky však ale na nečekané položky v košíku nic neupozorňuje. Alza tuto skutečnost potvrdila s prohlášením, že se tak děje kvůli vyššímu pohodlí zákazníků.

„Analýzy nám ukázaly, že drtivá většina zákazníků buď už při nákupu, nebo po něm vyhledává a kupuje určité produkty. Typicky se bavíme o věcech jako kabel k PC u tiskáren, sáčky k sáčkovému vysavači a podobně. Chceme, aby zákazník mohl zakoupené zboží plnohodnotně a spokojeně využívat, a to bez některého příslušenství jednoduše nejde. Díky automatickému přidávání tohoto příslušenství už zákazník nemusí po vybalení tiskárny čekat, než mu dojde třeba propojovací kabel,“ dodala pro iDNES.cz mluvčí společnosti Patricie Šedivá

Facebook kvůli kauze se zneužitím dat uživatelů zrušil představení svého chytrého domácího reproduktoru

Michal PtáčekMichal Ptáček

ap1
0Zobrazit komentáře

Poslední dny jsou pro největší sociální síť světa Facebook pravděpodobně těmi nejtěžšími v její dosavadní historii. Důvodem je samozřejmě mediálně propíraná kauza zneužití facebookových dat desítek milionů uživatelů společností Cambridge Analytica, která je měla v roce 2016 použít například na podporu volební kampaně tehdejšího kandidáta na prezidenta USA, Donalda Trumpa.  

V důsledku tohoto skandálu spadla takřka okamžitě hodnota akcií Facebooku o 60 miliard dolarů a světem se následně začala šířit i kampaň s hashtagem #deletefacebook apelující na to, aby lidé zrušili jak své osobní, tak firemní facebookové profily. Na kauzu pak ať už přímo či nepřímo reagovala i řada slavných osobností, včetně podnikatele a miliardáře Elona Muska, který na jejím základě zrušil facebookové stránky jeho společností SpaceX a Tesla.

fb-tesla

Zrušený facebookový profil společnosti Tesla

Ani tímto však pro Facebook alespoň zatím problémy nekončí. Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg měl totiž v plánu začátkem května na vývojářské konferenci Facebook F8 oficiálně představit chytrý reproduktor do domácnosti, který se měl stát konkurencí pro podobně laděné produkty od Googlu, Applu nebo Amazonu.

filiphorky

Přečtěte si takéFilip Horký: V Seznamu mám velkou volnost, člověk si ale nikdy nesmí myslet, že je dobrýFilip Horký: V Seznamu mám velkou volnost, člověk si ale nikdy nesmí myslet, že je dobrý

To vše se ale teď dle posledního prohlášení společnosti odsouvá na neurčito, jelikož Zuckerberg a spol. si zřejmě naprosto správně vyhodnotili, že pro představení reproduktoru založeném na umělé inteligenci a nabízejícím funkce jako rozpoznávání hlasu, video-chat a hlasové pokyny pro ovládání jednotlivých zařízení v domácnosti, je nyní zřejmě ta nejhorší možná doba.

O to více, když i produkty od již zmíněných konkurenčních společností, například reproduktor Homepod od Applu (foto nahoře) bojují v očích veřejnosti s podobnými předsudky a lidé se z jejich strany obávají například odposlouchávání a sledování.

foto: Apple