Amazon chce v září spustit novou hudební službu za poloviční cenu oproti konkurenci
Už delší dobu se neobjevila žádná zásadní konkurence dvou dominantních služeb na poli streamingu hudby, které jasně vede Spotify, v těsném závěsu s Apple Music – to by se podle všeho mohlo brzy změnit. Amazon totiž plánuje vlastní službu, respektive rovnou dvě konkurenční služby, které by měly spatřit světlo světa již během září tohoto roku.
Proč dvě? První z nich bude hlavní konkurence výše zmíněných za cenu 9,99 dolarů měsíčně a bude sloužit pro mainstream. Druhá nabídne za ten samý obsah cenu na polovině, ale s menším háčkem. Bude fungovat pouze se zařízením Amazon Echo, které lze zakoupit za přibližně 4200 korun a které si mimo dalších funkcí uživatelé oblíbili pro hlasové ovládání poslechu hudby.
Amazon je momentálně v posledním kole dolazování smluv s hlavními hudebními vydavateli a pokud se vše podaří, mohla by cena druhé zmiňované služby klesnout až na 4 dolary za měsíc, tedy sotva sto korun. Většina služeb, která něco podobného nabízela fungovala totiž spíše jako rádio, než volný poslech hudby. Toho se chce Amazon vyvarovat.
Podle mnoha zdrojů bude mít s levnější variantou Amazon problém, a to hlavně proto, že takřka 3/4 uživatelů Spotify ho využívají právě na mobilech, které nebudou díky limitaci na Echo dostupné – hudbu si tak bude možné užívat jen doma nebo v kanceláři a ne například při jízdě autem nebo při běhání.
Milion prodaných kusů zařízení Echo
Snahou Amazonu je zároveň minimálně ztrojnásobit milionový prodej tohoto zařízení a v roce 2017 mít v cirkulaci přes 10 milionů jednotek – z toho větší procento z těch, které mají předplatné hudební služby, informuje server The Information. První novinka pak slouží hlavně pro rozšíření stávajícího Amazon Music, které funguje pouze pro předplatitele Amazon Prime.
Foto: Amazon