Amazon míří do cestování a spouští Amazon Travel
Server Skift informoval, že se Amazon chystá vstoupit do nového businessu s názvem Amazon Travel. Půjde převážně o booking hotelů po celém světě. Vypuštění by mělo proběhnout 1.1.2015 a Amazon si vyjednal vcelku zajímavou provizi ve výši 15% z jedné objednávky.
Platby budou probíhat směrem k Amazonu, jednu část obrží hoteliéři při nástupu hosta a druhou část po jeho odhlášení. Pro hoteliéry je tento způsob platby bohužel zajímavý méně, než kdyby zákazníci platili přímo hotelu a Amazon pak dostával jen provize. Amazon si hotely, které oslovuje, vybírá podle hodnocení na TripAdvisoru a stejně tak bude hodnocení i součástí chystaného portálu.
Kromě samotných hotelů se na webu objeví tipy a přímá objednávka různých atrakcí v okolí hotelů. Letenky do destinací se prozatím nechystají. Proč je to ale vůbec zajímavé? Amazon si troufá konkurovat aktuálním hráčům, jako třeba Booking.com, tím, že využije svoje nepřeberné množství dat k oslovování potencionálních zákazníků.
Tedy podle jejich nákupů na Amazonu nebo dalších zdrojů bude umět Amazon Travel vyhodnotit jaké má asi zákazník plány, v které době v roce a v jakých lokalitách se bude zdržovat – stejně tak dokáže odhadnout jakou cenovou hladinu má nabízet. Bude zajímavé sledovat postupné propojení všech služeb, které Amazon spravuje, dohromady.
Služba by měla po vypuštění být dostupná především v lokalitách blízkých Los Angeles, Seattlu nebo New Yorku, kde mimochodem Amazon hledá nové tváře.
Foto: DonkeyHotey / Flickr