Ambiente zahajuje obří kurz. Za 150 tisíc a 10 měsíců se jeho absolventi dozví vše o pivu
Na začátku své pivní cesty chtěl mít Tomáš Karpíšek zlatý mok stejně studený jako v hospodě U Tygra. Nyní chce jeho skupina vychovat nové pivní experty.
Deset měsíců, pouze deset účastníků, více než dvacítka pivních expertů a vše o historii, výrobě, uskladnění, sanitaci, čepování i chuti zlatého moku. To je nový kurz, který představila gastronomická skupina Ambiente. Pod jednu střechu sezvala ty nejdůležitější hráče na české pivní scéně, aby společně předali své znalosti majitelům restaurací a pivovarů, sládkům, výčepním a všem, kdo to s pivem myslí vážně. Vážnosti odpovídá i cena, která činí 150 tisíc korun. „Chceme tak posunout celé odvětví, ve kterém pracujeme, tedy vše, co se týká piva,“ říká k projektu Tomáš Karpíšek.
Na kurzu Maximum o pivu se podle lidí, kteří za ním stojí, člověk dozví skutečně vše, co se o oblíbeném nápoji dozvědět dá. Začne celodenní exkurzí do Černokosteleckého pivovaru za historií piva s jeho majiteli Milanem Starcem a Tomášem Vodochodským, pokračovat bude cestou na chmelnici přes základy vaření ve Dvou kohoutech se zdejším vrchním sládkem Lukášem Tomsou až po praktickou vařící část, exkurzi do pivovarů, návštěvu pivního veletrhu BrauBeviale v Norimberku a školu čepování.
„Pivu se věnujeme patnáct let, což je oproti jiným na české pivní scéně zlomek času, ale za tu dobu jsme ušli kus cesty. Ta začala prvním Lokálem, kde bylo naším cílem mít pivo stejně studené jako U Tygra a prodat ho co nejvíc. Pak jsme si do toho sáhli čím dál víc, začali jsme řešit celé výčepní řemeslo, zabředli jsme do technologií, díky čemuž dnes s Prazdrojem máme společný patent na výčep,“ vypráví Tomáš Karpíšek.