Americká firma vyvíjí jehněčí maso, aniž by zabíjela ovce. Brzy bude v laboratořích lovit i divokou zvěř
Pokud chcete maso, aniž byste jej konzumovali s pocitem, že jste nechali zabít zvíře, otevírá se vám dnes široká paleta možností. Už i napříč českými obchody seženete alternativní „hovězí“ či „vepřové“, v zahraničí pak koketují s rostlinným kuřecím nebo mořskými plody vypěstovanými v laboratoři. A díky americkému startupu Black Sheep Foods, který nově získal důležitou investici na další rozvoj, si budete moci pochutnávat i na rostlinném jehněčím a zvěřině.
Původem sanfranciská firma se již třetím rokem snaží zaplnit díru na trhu. Zatímco řada gastronomických startupů přichází s nemasnými verzemi hovězího, vepřového nebo drůbežího, prakticky nikdo se nesnaží pokrýt případnou poptávku po jehněčím. „Jehněčí je hlavní součástí jídelníčků ve Středomoří, Africe, Indii i na Blízkém východě – tyto regiony zůstávají opomenuty,“ říká pro magazín TechCrunch její šéf Sunny Kumar.
Black Sheep Foods proto ve svém výzkumném a vývojovém centru hledala způsob, jak vyrobit autenticky chutnající (a ideálně i vypadající) kus jehněčího. Ačkoliv blíže nespecifikuje své výrobní metody, uvádí, že na kousek masa používá primárně hráškový protein, slunečnicový a kokosový olej a kakaové máslo, přičemž své zastoupení má ve výsledném produktu i bramborový škrob, rýžový proteinový koncentrát, rostlinná vláknina nebo extrakt z hub.