Americký startup přišel na způsob, jak pomocí umělé inteligence psát poutavější e-maily

Filip HouskaFilip Houska

0824_1
0Zobrazit komentáře

Emailová komunikace je stále tou takřka nejpopulárnější na světě. Vytvořit však obsahově kvalitní zprávu není vůbec lehký úkol, protože je zapotřebí rozlišit, komu je určena, a podle toho ji sestavit. S pomocí přichází nové rozšíření služby Boomerang pod označením Respondable od startupu Baydin, které díky umělé inteligenci a vyvinutému strojovému učení dokáže předurčit, jestli je zpráva napsána v pořádku a s jakou pravděpodobností na ni dostanete odpověď.

Podle výzkumu, se kterým přišla analytická firma The Radicati Group, se v roce 2015 odeslalo denně přes 205 miliard emailů a očekává se postupná rostoucí tendence. V tomto čísle se však skrývá nejen obrovský počet spamů, ale také špatně strukturovaných zpráv. Od těchto statistik se odvíjí i Baydin, který poskytuje nástroje k inteligentnějšímu chápání emailů.

air

Přečtěte si takéAirMount: služba, která propojí iPhone s Macem bez použití kabelů nebo Wi-FiAirMount: služba, která propojí iPhone s Macem bez použití kabelů nebo Wi-Fi

Koncept vychází z milionů emailů, které byly v rámci služby odeslány. Na základě technologie strojového učení a AI Respondable akumuluje struktury zpráv zaslané specifickým segmentům lidí (nadřízení, podřízení, učitelé, přátelé, potenciální přítelkyně) a nabízí tak efektivní nástroje a indikátory, jež sdělují, s jakou pravděpodobností na ně bude ve výsledku zodpovězeno.

0824_2

Používání tohoto rozšíření je ve své podstatě skutečně jednoduché a přímočaré. Během psaní emailu se po aktivaci objeví speciální sloupec, na kterém jsou zaznačeny barevné ukazetele jako délka předmětu, počet slov a otázek, úroveň čitelnosti, pozitivita a zdvořilost zprávy a celková subjektivita sestaveného emailu. Jakmile dotyčný text tvoří, tak mu tyto faktory na základě dat od různých uživatelů sdělují, zda-li je email z hlediska obsahu ideální. Konečný výsledek se poté objeví v horní části sloupce a řekne, zda-li je vysoká či nízká šance na reakci od příjemce.

0824_3

Boomerang Respondable se bude hodit především pro ty, kteří si nejsou jisti svými emailovými dovednostmi. Indikátory dokáží schopně poradit a nastínit, do jaké podoby by se měla zpráva stylizovat s cílem dosáhnutí co nejvyššího účinku. Pro české zájemce však přichází jisté zklamání v podobě absence českého jazyka.

Rozšíření lze bezplatně (až na speciální funkce) používat jak pro Gmail v podobě rozšíření webového prohlížeče Google Chrome, tak i také jako součást Outlooku od Microsoftu. Boomerang ve své původní výbavě je dostupný i na mobilní operační systém Android.

Socialbakers za posledních 5 let ve ztrátě přes půl miliardy korun. Důvodem je rychlý růst

socialbakers-prague-hq-1

Recepce

0Zobrazit komentáře

Podle Jana Řežába, teprve 29 letého zakladatele startupu Socialbakers, který analyzuje všechny majoritní sociální sítě, není úspěšné firmy, která by radši vyměnila zisk za ústup progresivního růstu, který nutně musí znamenat i provozní ztrátu. Socialbakers se tak až do loňského roku zaměřovaly právě na investice do růstu a s tím souvisela i kumulovaná ztráta.

Během posledních 5 let se vyšplhala na celkových 543 milionů korun, kdy nejvýznamější propad firma zaznamenala v roce 2014 s celkovou ztrátou více než 241 milionů korun kvůli několika akvizicím. Od té doby se Socialbakers zaměřilo na významnější růst příjmů a ztráta za minulé období činila již pouhých 94 milionů.

liftoff-main

Přečtěte si takéZakladatelé českého startupu Lift Off vyrábějícím stylové, modulární batohy: stavíme na poctivosti a inovaciZakladatelé českého startupu Lift Off vyrábějícím stylové, modulární batohy: stavíme na poctivosti a inovaci

superman-james-gunn-01

Přečtěte si takéNový Superman funguje. Jak dokázal, že superhdinové pořád baví?Nový Superman funguje a lidé se na něj hrnou. Jak dokázal, že únava ze superhrdiny není skutečná?

Tržby jako takové se za minulý rok přehouply přes 562 milionů, tedy o přibližně 44 % nahoru oproti roku 2014 a firmu postihla i další zásadní změna – Řežáb přešel z pozice CEO na Executive Chairman a do čela firmy jmenoval Roberta Langa. To mu díky nastavení efektivních procesů uvolnilo spoustu času, které vložil do své nové hračky.

rezab

Konkrétně do čínského koncernu Goodbaby International, který se soustředí na výrobu dětských autosedaček nebo kočárků a pod jeho křídla patří i firmy jako Mothercare nebo Urbini. Řežáb tam nově působí na pozici CEO pro rozvoj digitálních technologií, po boku Čecha, Martina Poše, který vede holding jako hlavní šéf.