Analytická firma Mixpanel uzavřela investiční kolo s valuací 865 milionů dolarů
Mixpanel je pravděpodobně jedna z nejpokročilejších platforem pro analýzu uživatelských přístupů na mobilu a na webu. Momentálně jí využívá přes 2800 klientů včetně jmen jako Lyft, Uber, TOMTOM nebo Miniclip. Mixpanel právě uzavřel další kolo investic s částkou 65 milionů dolarů a posunul laťku své valuace k 865 milionů dolarů.
Mixpanel vystartoval v roce 2009 naplno díky Y Combinatoru a nejvíce peněz do něj prozatím investovala skupina Andreessen Horowitz se Sequoia Capital. Firma už kdysi oznámila, že se bude soustředit primárně na mobilní zařízení, i přesto, že analytické nástroje fungují také na webu. Každý měsíc se podaří analyzovat bezmála 34 miliard akcí uživatelů a již od roku 2012, tedy po třech letech existence, je startup se 100 zaměstnanci, přerostlý ve firmu, profitabilní.
Čísla jsou to zajímavá, ovšem na druhou stranu musel Suhail Doshi, CEO a spoluzakladatel přiznat, že spousta zákazníků zhruba po roce odchází. Ať už si vyvíjí postupně svůj nástroj nebo zkusí konkurenci. Tohle by chtěl Mixpanel v nejbližších letech změnit v opak.