Apex Legends raketově roste. Konkurenci hitu Fortnite po měsíci hraje už 50 milionů hráčů
Apex Legends, hra na bázi takzvaného battle royale, která pochází od obrovského herního vydavatele Electronic Arts, byla vpuštěna do světa teprve na počátku února, ale už buduje masivní základnu uživatelů. Během pouhého měsíce si ji zahrálo již více než 50 milionů hráčů, což je vzhledem k nedávnému startu ohromné číslo. Nutno dodat, že je hra stejně jako Fortnite v základu zdarma, spadá tedy do kategorie free-to-play.
Jen za prvních 8 hodin po spuštění mělo Apex Legends milion aktivních hráčů, po celém prvním dni se číslovka zastavila na hranici 2,5 milionu a za týden už na 25 milionech. Proč ovšem to srovnání s Fortnite, které jeho tvůrcům v minulém roce přineslo třímiliardový zisk? Kromě víceméně stejného žánru a množství různých vylepšení totiž Fortnite trvalo dostat se na hranici 45 milionů hráčů několik měsíců.
Na první pohled to samozřejmě zní jako obrovský rozdíl, ale v potaz je třeba vzít fakt, že Fortnite prvně začínalo na zcela jiném módu, než je battle royale, který přišel až o dva měsíce později. Na druhou stranu je Fortnite nyní dostupné na více platformách než Apex Legends, mimo Windows, Xbox One a PlayStationu 4 ho mohou hráči hrát na Macu, Nintendo Switch a samozřejmě i na mobilních zařízeních s Androidem a iOS.
Celkový počet hráčů Fortnite překročil hranici 200 milionů, ale růst jejich počtu postupně zpomaluje. I přesto se podařilo před dvěma týdny Fortnite dosáhnout na rekord v počtu souběžně aktivních hráčů, když jich bylo najednou 7,6 milionu. Podobný úspěch zaznamenal i koncert známého DJ pod pseudonymem Marshmello, který sledovalo přes 10 milionů hráčů.
Apex Legends, za kterým stojí vývojářské studio Respawn Entertainment s vydavatelem Electronic Arts, vsadilo na hrdiny se specifickými vlastnostmi, ze kterých si hráči vyberou, rozdělí se do tříčlenných týmů a následně jsou vpuštěni do hry, kde může být najednou až dvacítka takových týmů. Celá hra je pak inspirována dvoudílnou sérií Titanfall.
Opomenout nesmíme ani další konkurenci v podobě PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG), která ve své placené verzi prodala přes 50 milionů kopií na PC a také na Xbox One a po celém světě má přes 400 milionů hráčů. Bezplatná je naopak verze pro mobilní zařízení. Na nich zatím Apex Legends zcela chybí, tvůrci se však podle všeho ani nechystají mobilní verzi svého nového hitu vyvíjet. Přestože mají tedy zatím Fortnite a PUBG před Apex Legends v žánru battle royale náskok, bude zajímavé sledovat, jak se bude tento souboj dále vyvíjet.