Apple Music po 4 měsících atakuje 779 milionů dolarů. Na Spotify ale stále nestačí
Apple se pustil do své placené hudební služby Apple Music naplno. Odstartovala 30. června a nabízela všem nezvykle dlouhé, 3měsíční předplatné zdarma, které dokázalo základnu uživatelů rozšířit do nižších desítek milionů. Jenže právě po 3 úvodních měsících se mělo ukázat, jak na tom bude v porovnání s dominantním Spotify.
Výsledek je nyní znám a nás rozhodně nepřekvapuje. Aktuální počet všech uživatelů Apple Music se pohybuje na hranici 15 milionů, z čehož je 6,5 milionů uživatelů platících. To při ceně 9,99 dolarů měsíčně dává potenciál ročního obratu minimálně 779 milionů dolarů, v přepočtu asi 18,6 miliard korun.
Nicméně 6,5 milionů je stále jen jen slabým odvarem Spotify, které v červnu ohlásilo 75 milionů registrovaných uživatelů a 20 milionů platících s cenou 8,99 dolarů měsíčně, což oproti Applu vybízí k ročnímu obratu 2,1 miliardy dolarů, v přepočtu 50,2 miliard korun. Před několika týdny bylo navíc Spotify nuceno zvýšit cenu pro nové předplatitele o dolar měsíčně.
Podle odhadů ale bude číslo Applu stoupat střídmě, hlavně proto, že si velké procento uživatelů jednoduše zapomnělo službu zrušit a platby jsou jim v rámci účtu strhávány automaticky.