Apple podle všeho chystá zcela nový produkt, který by měl napravit reputaci rozšířené realitě

Filip HouskaFilip Houska

appleglass_1
0Zobrazit komentáře

Tim Cook, CEO Applu, se nechal nedávno veřejně slyšet s projevením svého optimismu ohledně technologie rozšířené reality, kterou jsme mohli v posledních měsících vidět například u populárních Pokémonů, a která má podle něj větší potenciál, než realita virtuální. Z jeho slov by se tedy dalo vydedukovat, že by plány na rozšíření portfolia produktů Applu mohly směřovat právě do této sféry. A vypadá to, že od dohadů nebylo daleko.

Na základě informací, se kterými přišel server Bloombergzačíná Apple s vývojem chytrých digitálních brýlí, založených právě na rozšířené realitě. Tomu nasvědčuje i objednávka speciálních typů displejů, které jsou určené pro těsný kontakt s očima. Jedná se však o malé množství, které zcela jistě nepokryje potenciální poptávku, nýbrž bude sloužit pro testování funkčnosti a konceptu jako takového.

v1_nanitsmaskot_te_cz

Přečtěte si takéČeši vytvořili interaktivní platformu, kde si každý může publikovat svůj komiksový příběhČeši vytvořili interaktivní platformu, kde si každý může publikovat svůj komiksový příběh

Pochopitelně zatím není jisté, jak by tato technologie, která by se měla dle optimistických odhadů dostat na trh v roce 2018, mohla fungovat. Dá se však předpokládat, že bude jistým způsobem zrcadlit dění na iPhonu a přenášet do „skutečného“ světa. Koncept chytrých brýlí není samozřejmě nic nového.

apple

Největší rozruch vzbudily Glass od Googlu v roce 2013, ovšem ne kvůli skvělé fungujícímu konceptu, ale proto, že si nedokázaly získat patřičnou uživatelskou základnu. Právě na uživatelský zážitek by se měla cupertinská společnost soustředit ze všeho nejvíce, což šlo evidentně Applu vždy nejlépe.

Foto: Apple

Samsung kupuje za rekordních 8 miliard dolarů audio firmu Harman a útočí na samoříditelná auta

Filip HouskaFilip Houska

samsung
0Zobrazit komentáře

Jihokorejský technologický gigant Samsung se po boku svých konkurentů začíná znatelněji angažovat ve sféře automobilů. Za svoji historicky rekordní vynaloženou částku kupuje americkou audio společnost Harman, se kterou chce do budoucna spolupracovat na vývoji vlastních autonomních technologiích, a pod kterou mimo jiné patří především Harman Kardon.

Dle tiskové zprávy Samsung za firmu zaplatil na 8 miliard dolarů, v přepočtu zhruba 200 miliard korun. Harman se dlouhodobě specializuje na produkci multimediálních, navigačních, hudebních a bezpečnostních systémů, především pro automobily. Jejich zařízení používají přední automobilky, včetně BMW, Mercedes-Benz nebo Volva.

fundlift

Přečtěte si takéCarsharingový startup AJO.cz získal na investicích nakonec přes 7 milionů korunCarsharingový startup AJO.cz získal na investicích nakonec přes 7 milionů korun

Podle vedení Samsungu se jedná o přirozený krok kupředu samořídící technologii, která se má do několika let stát důležitou součástí jeho portfolia. Harman má bezesporu bohaté zkušenosti s automobilovým odvětvím, respektive s technologiemi, které do aut dodává, a Samsung cítí příležitost toho využít.

„Harman perfektně splňuje požadavky Samsungu v rámci technologií, produktů a dalších řešení. Spojení sil je přirozené rozšíření naší samořídící iniciativy, kterou se snažíme čas od času prosazovat. Tato akvizice buduje pevné základy pro růst naší autonomní platformy,“ řekl Oh-Hyun Kwon, CEO Samsungu, v tiskové zprávě.

harman

Produkty od Harmanu by mohly do budoucna korespondovat s displeji, softwary a procesory, na které je firma z Jižní Korei expertem. To vše po tom, co Apple evidentně začal postupně ustupovat od svých smělých plánů na vývoj vlastních samoříditelných vozidel.

Harman navíc očekává, že by se díky tomu jeho příjmy mohly v průběhu 5 let až zdvojnásobit. Po akvizici zároveň vyhoupla cena akcií celé skupiny o více než 22 %.

Foto: BMW, Samsung Presskit