Apple vydělává Twitteru miliony dolarů, teď reklamy skrečoval. A tak se do něj Elon Musk pustil
Přes jednu miliardu korun za tři měsíce, respektive 48 milionů dolarů za kvartál. Tolik peněz Apple utratil za reklamy běžící na Twitteru.
Přes jednu miliardu korun za tři měsíce, respektive 48 milionů dolarů za kvartál. Tolik peněz Apple utratil za reklamy běžící na Twitteru – a patří mezi jeho největší inzerenty. Teď ovšem sady reklam na populární sociální síti zčistajasna pozastavil. Elona Muska, který teď Twitter ovládá, to logicky začalo zajímat. A nebyl by to on, kdyby skončil už u prostého proč. Do Applu se ostře pustil, začal vytahovat kauzy z minulosti, rozebírat jeho politiku na App Storu a také firmu Tima Cooka osočovat z toho, že nepodporuje svobodu slova.
Od momentu, kdy se Elon Musk dostal do vedení Twitteru, se uvnitř firmy dějí velké změny. Prakticky ihned vyhodil velkou spoustu zaměstnanců, přičemž těm, na které se usmálo štěstí, vzkázal, že se mají vrátit ze vzdálených pracovišť zpět do kanceláří, jinak je potká stejný osud. Mimo jiné zavedl nový, relativně nedotažený systém ověřování účtů modrými fajfkami a také začal hlasitě mluvit o svobodě projevu. A že by Twitter měl být přesně tímto místem. Podnětný komentář o tom pro CzechCrunch napsal Jakub Rož.
Šéf úspěšné automobilky Tesla a vesmírné společnosti SpaceX také často zmiňuje slovo bankrot v souvislosti s tím, že Twitter musí (konečně) začít vydělávat. Proto se teď s nejvyšším vedením snaží nasazovat postupy, jak tomu předejít, respektive jak firmu stojící za oblíbenou sociální sítí položit do černých čísel. Podle jeho posledního vyjádření má Twitter ztrácet až čtyři miliony dolarů denně. S tím se pojí i reklamy, které na Twitteru běží.
Právě okolo nich se teď točí Muskovo rozhořčení, protože zjistil, že Apple své reklamy na síti pozastavil. „Apple na Twitteru skoro přestal inzerovat. Nenávidí v Americe svobodu projevu? Co to má znamenat, Time Cooku?“ napsal Musk, aby poté zveřejnil několik dalších tweetů, v nichž Apple kritizuje. Tvůrce iPhonů se k tomu oficiálně nevyjádřil. Pokud ale lze věřit Muskovým příspěvkům, tak Apple prakticky skrečoval inzerci. A to může být pro Twitter poměrně velký problém, jelikož právě americký technologický gigant patří mezi jeho největší inzerenty.