Apple začíná samostatně prodávat tmavou klávesnici a myš, které byly výsadou iMacu Pro

Filip HouskaFilip Houska

new_2017_imac_pro_accessories
0Zobrazit komentáře

Kalifornský technologický gigant Apple nově spustil prodej klávesnice, myši a dotykové podložky ve vesmírné šedé variantě. Doplňky této barevné kombinace byly původně dostupné pouze v rámci parametrově nadupaného počítače iMac Pro, který Apple představil minulý rok na konferenci WWDC.

Zájemci si nyní mohou vesmírně šedou numerickou klávesnici Magic Keyboard, myš Magic Mouse 2 a dotykovou podložku Magic TrackPad 2 koupit na českém oficiálním e-shopu. Ceny jsou o něco vyšší než u standardních bílo-šedých modelů, respektive jde o 4 490 Kč za klávesnici, 3 190 Kč za myš a 4 490 Kč za Magic TrackPad 2.

kosik

Přečtěte si takéOnline supermarket Kosik.cz končí v Brně, Ostravě a Olomouci. Rozvozy posílí v PrazeOnline supermarket Kosik.cz končí v Brně, Ostravě a Olomouci. Rozvozy posílí v Praze

I když se na první pohled nemusí jednat o žádnou závratnou novinku, řada lidí se na samostatný prodej takto barevně provedené příslušenství ptala. Doposud byly tyto varianty exkluzivitou u iMacu Pro, jehož tělo je také laděno do vesmírně šedé kombinace. Na jednu stranu však tato výsada dávala smysl – majitelé, kteří si pořídili stroj v rozmezí 140 tisíc až 400 tisíc korun, podle firmy Tima Cooka potřebovali mít něco, co ostatní bez koupi iMacu Pro mít nebudou.

C24FBB67-712F-40F1-B191-BEF62CE55E62

Samostatně nabízené tmavé příslušenství bylo uvedeno do prodeje včera, kdy v americkém Chicagu probíhala ne příliš tradiční keynote se zaměřením na vzdělávání. Tam mimo jiné Apple představil „nový“, levnější iPad pro studenty s podporou Apple Pencil, který začíná na sympatické ceně 9 tisíc korun. Vedle toho ukázal i nové programy pro sféru školství a vylepšení v softwarovém produktivním balíčku iWork.

https://youtu.be/gw7y3yHgO-Q

Foto: Apple Newsroom

BMW spustí službu, která nabídne za měsíční předplatné neomezené střídání modelů i servis

bmwi
0Zobrazit komentáře

V posledních letech se mnoho automobilek snaží čím dál více přiblížit mladším lidem a nabídnout jim alternativy k běžnému nákupu či leasingu vozidel, které jsou pro ně často nedostupné nebo jim nevyhovují kvůli dlouhému závazku. BMW proto na trh chce již v příštím týdnu vypustit novou službu Access by BMW, jenž má nabídnout měsíční předplatné ke svým vozům, které navíc mohou zákazníci během svého předplatného libovolně měnit.

Mimo toho, že si budou moci za jednu cenu v týdnu projíždět například rodinné BMW X6 a na víkend si půjčit sportovní BMW M4 nebo hybridní i8, bude součástí měsíční ceny také plné pojištění a veškerý servis. Služba by se měla spustit 2. dubna v americkém Nashville ve státě Tennessee, odkud se bude poté v případě úspěchu dále rozšiřovat.

mall-butovice-m

Přečtěte si takéMall.cz v Praze zavádí nový koncept prodejen. Kombinuje showroom a výdejnuMall.cz v Praze zavádí nový koncept prodejen. Kombinuje showroom a výdejnu

BMW tak následuje již existující služby podobného rázu automobilek Volvo, Cadillac či Ford. Z německých automobilek na několika trzích v USA operuje také Porsche, které nabízí ve dvou plánech i přístup k luxusním modelům Panamera, Macan či Porsche 911. V průběhu roku by se k němu navíc mělo připojit i Audi či Mercedes-Benz.

bmwx6

Přesná cena za měsíční předplatné Access by BMW dosud není známa. Největší výhodou pro zákazníky je pak dle všeho především flexibilita – nemusí se uvazovat na několik let dopředu, mohou střídat několik modelů vybrané značky a zároveň se nemusí starat o pojištění či servis, které by platili zvlášť.

Vše na dosah ruky

Střídání automobilů i přehled členství v programu pak lze většinou sledovat v mobilní aplikaci a vozidla vyzvednout v lokálním autosalonu, případně si je nechat doručit. Možná služba s měsíčním předplatným navazuje na nedávné spuštění speciálního leasingu BMW, který umožňuje svým majitelům půjčovat auto dalším osobám, například prostřednictvím P2P služeb, nebo s ním jezdit pro Uber.

bmwi8

Foto: BMW