Audi oficiálně odhalilo své první elektrické SUV e-tron. Podívejte se, jak tento konkurent Tesly vypadá
Začátkem září jsme informovali o startu výroby vůbec prvního zcela elektrického SUV z dílny německé automobilky Audi. Přestože výroba byla zahájena, veřejnost stále nevěděla, jak bude elektromobil s názvem e-tron ve své finální podobě vypadat, protože Audi na svém konceptu ponechávalo maskování. Nyní ovšem německá automobilka e-tron finálně odhalila a my tak můžeme vidět jeden z prvních konvenčně vypadajících elektromobilů.
Novinka od Audi bude mít 95kWh baterii s rychlonabíjením, která na plné nabití ujede až 482 kilometrů, s možností dobití do 80 procent kapacity za půl hodiny. Bateriové články pohání e-tron na obou nápravách, což zajišťuje pohon všech kol a technologie quattro. Nechybí ani luxusní interiér, který je běžně dostupný v klasických spalovacích automobilech Audi.
Dvojice elektromotorů je schopna dostat e-tron z 0 na 100 kilometrů za hodinu pod 6 vteřin. Přitom je ovšem možné za elektrickou Audi odtáhnout náklad se zatížením až 1,8 tuny. Audi zároveň nešetřilo na asistenčních systémech, mimo standardu je tak například přítomný asistent, který doporučuje, kdy se v rámci šetření energie vyplatí zvolnit nohu na plynu nebo doporučuje určité návyky při jízdě, které mohou zajistit delší dojezd.
Cena Audi e-tron začíná na 74 800 dolarech (přes 1,6 milionu korun) s tím, že se prodává ve třech různých provedeních, dle dostupného vybavení od Premium Plus přes Prestige za 81 800 dolarů (necelých 1,8 milionu korun) až po First Edition za 86 700 dolarů (necelých 1,9 milionu korun). Rezervovat e-tron je možné již nyní za 1 000 dolarů, přičemž doručení je plánováno v polovině příštího roku.
Na vstup německých automobilek do světa elektromobilů se čekalo dlouho, především pro jejich preciznost při zpracování, interiéry a jízdní vlastnosti. Budou mít ovšem velkou konkurenci. Ostatně právě Audi e-tron soupeří ve své kategorii hned se dvěma dalšími automobilkami. Jednou z nich je samozřejmě Tesla se svým Modelem X, tou druhou pak Jaguar s modelem I-Pace.
Pokud e-tron, který nemá prozatím oficiální klasifikaci dojezdu, splní slibovaná čísla, bude mít v této kategorii nejvyšší dojezd, také nejlepší kapacitu s rychlonabíjením obecně, a zároveň druhou nejlepší cenu. Nejlevnějším je totiž stále I-Pace od Jaguaru, který je nejen o bezmála 5 tisíc dolarů levnější, ale naopak také nabízí nejvyšší výkon a nejlepší zrychlení.
Audi bylo už v průběhu výroby často vyčítáno, že se u svého elektromobilu až moc přiblížilo svým běžným automobilům a na první pohled tak na e-tronu není vlastně nic zajímavého. Z toho může zásadním způsobem těžit právě Tesla, která má oproti Audi, stejně jako Jaguaru, stále netradiční vzhled a pro běžnou veřejnost je symbolem luxusu, ať už si o automobilce Elona Muska myslí lidi cokoliv. O králi mezi SUV elektromobily se nicméně rozhodne příští rok, kdy budou všechny tyto modely dostupné veřejnosti. Na rok 2020 pak své želízko v ohni připravuje také například Mercedes-Benz.
Několik dalších pohledů na SUV Audi e-tron:
Foto: Audi, Jaguar