Audi představilo e-tron GT. Elektrický příbuzný Taycanu za bezmála 4 miliony nabízí suverénní výkon

Audi e-tron GT

Foto: Audi

Podobně jako jiné automobilky se i Audi nechává unášet na vlně elektromobility, byť její čistě elektrické modelové portfolio prozatím není příliš pestré. Zájemci si mohou vybírat v podstatě jen ze dvou možností. První je SUV model e-tron představený v roce 2018, tou druhou pak jeho kupé varianta e-tron Sportback. Tuto monotónnost nyní rozbíjí oficiálně představený třetí elektrický model, kterým je sportovně laděný e-tron GT.

Novinka vychází ze stejnojmenného konceptu, který se představil již v roce 2018 na autosalónu v Los Angeles. Luxusní elektromobil třídy GT s atraktivním vzezřením na sebe tehdy strhával značnou pozornost a tato schopnost je vlastní i produkční verzi. Její design se totiž od návrhu příliš neliší, a tak se můžeme těšit z dramaticky agresivních linií.

Aerodynamické vlastnosti vozu by se měly blížit koeficientu odporu vzduchu Cx 0,24. Vůz má na délku 4,99 metru, na šířku 1,96 metru a na výšku 1,41 metru, tudíž se „krčí“ těsně u asfaltu. Někteří vzhled vozu ve stylu kupé přirovnávají k elektrickému Porsche Taycan. A vlastně se jim nelze divit.

audi-e-tron-gt1

Audi se rozhodlo příliš neměnit vzhled koncepční verze

Foto: Audi

Stejně jako Taycan využívá i e-tron GT koncernové platformy J1, na které stojí například Continental od Bentley. Ovšem platformou příbuzenský vztah zdaleka nekončí. I nové Audi disponuje dvojicí elektromotorů umístěných v přední a zadní části.

Novinka bude zpočátku nabízena ve dvou variantách – e-tron GT quattro nabídne výkon 350 kW, ostřejší verze RS e-tron GT pak 440 kW. To je méně než v případě bratrance od Porsche, Audi si však připravilo zajímavost v podobě režimu „over-boost“, který dokáže elektromotory ostřejší verze vybičovat po dobu 2,5 sekundy k výkonu až 475 kW. A to už je výkon, se kterým se dá dýchat na záda Taycanu.

Slabší verze se může pochlubit odpichem z nuly na sto v čase 4,1 sekundy a maximální rychlostí 245 km/h. V případě ostřejší verze se bavíme o akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximální rychlosti 250 km/h. Obě verze nabízejí pohon všech kol, jak již napovídá název quattro, a také dvourychlostní převodovku.

Dojezd automobilů by měl na jedno nabití baterie o kapacitě 87 kW činit v souladu s režimem WLTP až 488 kilometrů. Tento údaj platí v případě verze quattro, u RS verze se jedná o 472 kilometrů. Baterii by přitom mělo být možné nabíjet rychlonabíječkami o výkonu až 270 kW, takže dlouhé postávání u nabíjecího stojanu se konat nejspíš nebude.

audi-e-tron-gt2

Novinka může evokovat Taycan především z bočního pohledu

Foto: Audi

audi-e-tron-gt4

Zavazadlový prostor vozu nabídne 405 litrů v zadní části a 85 litrů pod kapotou

Foto: Audi

Mezi další výbavu patří LED světlomety, případně příplatkové Matrix LED světlomety, které jsou u verze RS standardem. Audi navíc nabízí i možnost objednávky světlometů založených na laserové technologii. Pokud se podíváme na zadní část vozu, najdeme tam lampy propojené vodorovnou linkou s efektivní grafikou.

Svalům a kostře se bude určitě zamlouvat i adaptivní vzduchové odpružení, které je opět u verze RS standardem (u quattro příplatkovou výbavou). Na přání je k mání i pohyblivá zadní náprava a potěší také uzávěrka diferenciálu či tepelné čerpadlo, které bude schopné po příkazu v mobilní aplikaci vytvořit ve voze tepelný komfort ještě předtím, než do něj usedne posádka.

Ceny pro českého zákazníka

Pokud nahlédneme dovnitř, zjistíme, že oproti Porsche se e-tron GT vydává poněkud tradičnější cestou. Zatímco v Taycanu tvoří značnou část prostoru před řidičem a spolujezdcem dotykové plochy obrazovek, u e-tronu GT se výrobce daleko více spoléhá na staré dobré fyzické ovladače. Ty doplňují displej multimediální systému MIB3 o velikosti 10,1 palce, jenž sekunduje digitálnímu přístrojovému štítu o velikosti 12,3 palce.

Komu by to bylo málo, stále je zde možnost aktivace head-up displeje. Milovníky udržitelnosti jistě potěší i fakt, že mimo elektrického pohonného ústrojí dostala ekologie prostor i v interiéru. Mimo klasické kůže je totiž možné vybírat i z recyklovaných materiálů.

Novinka by měla i na tuzemský trh dorazit v druhé polovině tohoto měsíce, a to znamená, že ceny, za které budou obě verze u nás nabízeny, jsou již známy. Cena slabšího modelu bude startovat na částce 2 774 900 korun, ostřejší pak budete moci zakoupit za 3 756 900 korun.

audi-e-tron-gt3

Interiér novinky od Audi

Foto: Audi

gt-e-tron2

Audi e-tron GT

Foto: Audi

gt-e-tron3

Audi e-tron GT

Foto: Audi

gt-e-tron1

Audi e-tron GT

Foto: Audi

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.