Audi zbrojí na dobu elektrickou. Q4 e-tron jako sourozenec Škody Enyaq zvládne na jedno nabití i 500 kilometrů
Audi pokračuje v elektrické ofenzívě. Německá automobilka ve světové premiéře ukázala dlouho očekávanou elektrifikovanou verzi svého modelu Q4, který je po Audi e-tron a Audi e-tron GT jejím třetím plnokrevným elektromobilem. O premiéře Audi Q4 e-tron už se spekulovalo delší dobu. Naopak o variantě Sportback se tolik nemluvilo, a tak jde o příjemné překvapení.
V nabídce bude hned několik variant. Základem je Audi Q4 35 e-tron s 55kWh baterií, která papírově zvládne 341 kilometrů. Větší baterii a dojezd 520 kilometrů nabídne Audi Q4 40 e-tron. Obě varianty mají elektromotor na zadní nápravě, který je naladěný na 170, respektive 204 koní. Vrcholem v nabídce je verze s 82kWh baterii, pohonem všech kol a výkonem 299 koní.
Výše zmíněné specifikace si můžete objednat jak do standardní verze, tak i ve verzi Q4 Sportback, která to hraje především na větší styl. V garáži budete potřebovat na délku minimálně 4,6 metru a ideálně i třífázovou zásuvku, která zkrátí čas nabíjení. Na cestách pak můžete využívat nabíjecí stanice až s výkonem 125 kW, což znamená nabití až na 130 kilometrů během deseti minut.
Interiér z recyklovaných plastů
S využitím recyklovaných plastů a dalších materiálů přišla německá automobilka už v Audi A3 a sází na ně také u nejnovějšího člena elektrické rodiny. V interiéru se používají textilie s vysokým podílem recyklovaných materiálů a na každé sedadlo bylo údajně použito hned několik PET lahví. Pokud by to nebyl váš šálek kávy, objednat si můžete kůži Nappa nebo kombinaci materiálů z mikrovláken s umělou kůží.
Interiér se nese v duchu filozofie, kterou Audi vyznává již několik let. Uprostřed je dvanáctipalcový dotykový displej s infotainmentovým systémem, který doplňuje virtuální kokpit před volantem. A právě volant je zcela nový. Připomínat vám může ledaco, ale rozhodně ne kruh. Nově také stačí říci „hey Audi“, aby se aktivovala hlasová asistentka, což se začíná stávat standardem u mnoha automobilek.
Zcela přepracovaný je head-up displej s rozšířenou realitou, kterou využívá například Volkswagen ID.3. Displej je rozdělený do tří zobrazovacích segmentů, které vám vykreslují informace o zapnutých asistenčních systémech, vaší aktuální rychlosti, maximální povolené rychlosti, ale především navigační pokyny. Poprvé podobný systém nasadila i Škodovka ve svém Enyaqu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsBavorská automobilka tvrdí, že na zadních sedadlech bude stejný prostor jako v Audi Q7. Strádat posádka nemá ani po stránce úložných prostorů, kterých je v interiéru hned 25 litrů. Zavazadelník pojme 520 litrů, v případě verze Sportback ještě o patnáct litrů více.
Koncernová elektrická ofenzíva
Do elektromobility se v posledních měsících pořádně opřel celý koncern Volkswagen. Není tomu tak dávno, co na trh vstoupil Volkswagen ID.4, který má právě k Audi Q4 e-tron nejblíže. Brzy bude také následovat Audi e-tron GT, který stojí na stejné platformě jako Porsche Taycan.
Nejmenší elektrický model Audi může stát na kolech o velikosti od 19 do 21 palců, přičemž na výběr bude z 11 různých designů. O pořádné osvětlení vozovky se postarají LED Matrix světlomety s typickým podpisem Audi, stejně jako zadní svítilny, které jsou spojeny LED linkou, jak tomu poslední léta bývá u Audi zvykem.
Audi Q4 e-tron používá platformu MEB podobně jako Volkswagen ID.3 nebo Škoda Enyaq. Tato platforma však nepočítala s kamerami místo bočních zrcátek, takže v konfigurátoru je na rozdíl od původního e-tronu nehledejte. Naopak Q4 je prvním modelem, který bude využívat reprosoustavu od společnosti Sonos.
Potěšit může přítomnost tažného zařízení, které zvládne až 1,2 tuny, stejně jako široká nabídka jízdních asistentů v čele s adaptivním tempomatem, nouzovým brzděním či asistentem, který vede k nižší spotřebě. Funguje na základě mapových podkladů a jakmile se blížíte například ke křižovatce, kde budete muset brzdit, auto začne automaticky rekuperovat a tedy vracet energii zpět do baterie.
Další elektromobil s logem Audi na kapotě dorazí na český trh už v červnu letošního roku. V Německu cena startuje lehce nad hranicí 1,2 milionu korun a podobná cenovka se očekává i v České republice. Vrchol nabídky by se pak neměl dostat přes 1,7 milionu korun. Na oficiální ceny si však budeme muset ještě počkat.