Audi zbrojí na dobu elektrickou. Q4 e-tron jako sourozenec Škody Enyaq zvládne na jedno nabití i 500 kilometrů
Audi pokračuje v elektrické ofenzívě. Německá automobilka ve světové premiéře ukázala dlouho očekávanou elektrifikovanou verzi svého modelu Q4, který je po Audi e-tron a Audi e-tron GT jejím třetím plnokrevným elektromobilem. O premiéře Audi Q4 e-tron už se spekulovalo delší dobu. Naopak o variantě Sportback se tolik nemluvilo, a tak jde o příjemné překvapení.
V nabídce bude hned několik variant. Základem je Audi Q4 35 e-tron s 55kWh baterií, která papírově zvládne 341 kilometrů. Větší baterii a dojezd 520 kilometrů nabídne Audi Q4 40 e-tron. Obě varianty mají elektromotor na zadní nápravě, který je naladěný na 170, respektive 204 koní. Vrcholem v nabídce je verze s 82kWh baterii, pohonem všech kol a výkonem 299 koní.
Výše zmíněné specifikace si můžete objednat jak do standardní verze, tak i ve verzi Q4 Sportback, která to hraje především na větší styl. V garáži budete potřebovat na délku minimálně 4,6 metru a ideálně i třífázovou zásuvku, která zkrátí čas nabíjení. Na cestách pak můžete využívat nabíjecí stanice až s výkonem 125 kW, což znamená nabití až na 130 kilometrů během deseti minut.
Interiér z recyklovaných plastů
S využitím recyklovaných plastů a dalších materiálů přišla německá automobilka už v Audi A3 a sází na ně také u nejnovějšího člena elektrické rodiny. V interiéru se používají textilie s vysokým podílem recyklovaných materiálů a na každé sedadlo bylo údajně použito hned několik PET lahví. Pokud by to nebyl váš šálek kávy, objednat si můžete kůži Nappa nebo kombinaci materiálů z mikrovláken s umělou kůží.
Interiér se nese v duchu filozofie, kterou Audi vyznává již několik let. Uprostřed je dvanáctipalcový dotykový displej s infotainmentovým systémem, který doplňuje virtuální kokpit před volantem. A právě volant je zcela nový. Připomínat vám může ledaco, ale rozhodně ne kruh. Nově také stačí říci „hey Audi“, aby se aktivovala hlasová asistentka, což se začíná stávat standardem u mnoha automobilek.
Zcela přepracovaný je head-up displej s rozšířenou realitou, kterou využívá například Volkswagen ID.3. Displej je rozdělený do tří zobrazovacích segmentů, které vám vykreslují informace o zapnutých asistenčních systémech, vaší aktuální rychlosti, maximální povolené rychlosti, ale především navigační pokyny. Poprvé podobný systém nasadila i Škodovka ve svém Enyaqu.