Avast prodává část své mobilní sekce Američanům. Smith Micro za služby pro rodičovskou ochranu zaplatí 1,4 miliardy

Filip HouskaFilip Houska

ondrej-vlcek-avast-top

Foto: Avast

Ondřej Vlček, CEO Avastu

0Zobrazit komentáře

Český antivirový obr Avast má za sebou velmi vydařený rok, během kterého utržil zhruba 19,3 miliardy korun se ziskem téměř 11 miliard, přičemž klíčovým faktorem tohoto úspěchu se stal dvouciferný růst v segmentu Consumer Direct Desktop. Důležité věci se ale dějí také v jeho „bočních“ segmentech, jmenovitě v jeho mobilní sekci, jejíž část nyní ve velkém obchodě prodává do Spojených států.

Avast pod vedením Ondřeje Vlčka ohlásil, že jednotku Family Safety Mobile Business prodává společnosti Smith Micro Software, která za ni zaplatí 66 milionů dolarů, tedy přes 1,4 miliardy korun. Avast se navíc může dočkat i dalšího potenciálního vyplacení v hotovosti nebo akciích, pokud budou splněné konkrétní obchodní výsledky, a spolu s Smith Micro má spolupracovat na službách pro mobilní operátory.

„Sjednání akvizice jednotky Family Safety Mobile Business od Avastu představuje pro Smith Micro Sofware velkou příležitost. Tento obchod vytvoří jedno z největších softwarových řešení pro zabezpečení rodinných zákazníků a spojí dohromady dva zkušené a talentované vývojářské týmy,“ komentuje akvizici, která má být zkompletována v polovině dubna, William W. Smith, Jr., šéf Smith Micro.

Američané tímto obchodem získávají služby a technologie Avastu, které umožňují rodičům mít přehled o pohybu dětí i obsahu, který na svých mobilních zařízeních konzumují. Na to je navázané i filtrování obsahu nebo měření času stráveného u telefonu či tabletu. Sekci pro IoT bezpečnost mimo rodinný segment, kde Avast nabízí produkty Avast Smart Life a Avast Omni, si naopak česká společnost ponechává a bude ji nadále rozvíjet.

„Avast zakončil loňský rok s hotovostí 175 milionů dolarů a po přijetí uvedené sumy za prodej produktů podle nás klesne zadlužení čistý dluh / EBITDA z 1,5 na 1,3. Očekáváme, že Avast výhledově využije prostředky na akvizice především v hlavním segmentu produktů pro PC (Consumer Desktop),“ píše k tomuto kroku J&T Banka.

Ačkoliv jednotka Family Safety Mobile Business pro Avast představuje jen malou část byznysu, jelikož spadá do kategorie Consumer Mobile, která na celkových tržbách dělá něco okolo osmi procent, jde o velmi důležitou oblast do budoucna. Předpovědi totiž naznačují, že do roku 2030 bude na světě přes 24 miliard aktivních IoT zařízení a digitální bezpečnost se stane ještě podstatnějším faktorem.