Barbie si jde pro miliardu. Růžová komedie potvrzuje status obřího hitu, neotálí ani Oppenheimer
Barbenheimer minulý týden zajistil čtvrtý nejsilnější víkend všech dob. A nezpomaluje. Jak Barbie, tak Oppenheimer do kin neustále táhnou davy diváků.
Ve srovnání s fenoménem známým jako Barbenheimer jako by zbytek letošního filmového roku téměř neproběhl. Nečekaná dvojice prakticky protikladných snímků nejdříve zaplavila internet memy a minulý týden pak vzala útokem kina. Barbie a Oppenheimer se ve Spojených státech postaraly o čtvrtý nejsilnější víkend všech dob, v následujícím týdnu jen potvrzovaly svůj status hlavní filmové události léta.
Přitom tomu není vůbec dávno, co Barbie klamala tělem, překvapovala narážkami zcela nepochopitelnými pro předpokládané dětské publikum a působila jako zajímavý, ale pro široké publikum příliš velký experiment. Ostatně to jsme rozebírali i v našem podcastu Spoiler. Tvůrčí dvojice Grety Gerwigové a Noaha Baumbacha s dlouhodobým statusem miláčků nezávislého filmu ovšem fenomenálně uspěla i v mainstreamu.
Barbie ve Spojených státech za uplynulé tři dny vydělala 93 milionů dolarů (dvě miliardy korun), což představuje poměrně malý mezitýdenní pokles 43 procent. Třeba u titulů Marvelu to standardně bývá i přes 60 procent. Komedie z plastového království díky tomu dosáhla na sedmý nejlepší druhý víkend v dějinách. Nad ní jsou historické hity jako sedmé Star Wars, Avengers: Endgame nebo Jurský svět.
Oppenheimer přišel s úctyhodnými výsledky ve své vlastní kategorii. Ve Spojených státech v uplynulém víkendu prodal vstupenky za 46,6 milionu dolarů (jednu miliardu korun). Podle studia Universal, které snímek produkovalo, to je první titul s přístupností R (druhou nejvyšší), který vydělal přes deset milionů deset dnů v řadě. Také jeho úspěch tak potvrzuje, že zájem o Barbenheimera nebyl jen chvilkovým nadšením, ale skutečně velkou kulturní událostí.
Také česká návštěvnost má nakročeno k letošním rekordům. Ačkoliv první víkend nebyl nadmíru vysoký, za ten druhý Barbie dorazilo zhlédnout jen o 2 procenta méně diváků – 96 tisíc. Nejspíš bude jen otázkou pár týdnů, než u nás snímek překoná třetí Strážce galaxie a stane se nejnavštěvovanějším za letošní rok. Oppenheimer opadl jen o něco málo více, aktuálně ho u nás vidělo 214 tisíc lidí a například projekce v IMAXU ze 70mm filmového materiálu jsou na další týden prakticky vyprodané.
Nakonec, dominanci dvojitého blockbusteru potvrzují globální čísla. Příběh umělé ženy s existenciální krizí před týdnem začínal s 344 miliony dolarů celosvětově, ve čtvrtek už měla přes půl miliardy a s úderem nedělní půlnoci dosáhla na 775 milionů dolarů, v přepočtu 16,8 miliardy korun. To z ní po deseti dnech na velkém plátně činí už třetí nejvýdělečnější snímek letošního roku. Překonání miliardové mety, v postpandemické době stále poměrně ojedinělé, je tak jen otázkou času.