Bez švindlů, zcela online a s doručením až před vrata. České Carvago chce změnit nákup ojetých vozů
Byť by většina Čechů ráda do rodiny zakoupila zcela nový automobil, maximální částka pod hranicí 250 tisíc korun, které jsou do vozu obvykle ochotni investovat, je nutí vybírat buď mezi základními modely těch nejlevnějších automobilek, nebo z ojetých vozů. Jenže výběr té správné ojetiny je často komplikovanou záležitostí, která může mít při neopatrnosti velice drahé důsledky. Přesně to chce změnit český startup Carvago, díky kterému půjde online zakoupit skutečně ověřený vůz, přistavený přímo před jejich dveře.
Běžný nákup ojetého automobilu může připomínat ruskou ruletu. Ještě stále se totiž najdou tací prodejci, kteří praktikují agresivní prodejní praktiky, čarují s čísly na tachometru nebo zatajují divokou minulost vozu. Vlastní mechanik přítomný u prohlídky vozu na parkovišti autobazaru je tak často jediným způsobem, jak alespoň povrchově prověřit technický stav vozu a do nabídky jít, nebo raději z autobazaru rychle utéct.
To je důvod, proč od mnohých profesionálů uslyšíte jednoduchou radu, která říká, že nejlepší je koupit ojetinu od soukromníka, pokud možno takového, kterého znáte osobně, a máte tak přehled o historii kupovaného vozidla. Carvago Jakuba Šulty však chce dokázat, že existují cesty, jak koupit vůz od poctivého prodejce s širokým výběrem vozů, a navíc úplně online.
Prodejní model, s nímž Carvago vstupuje na trh, se tak dvaatřicetiletý zakladatel online supermarketu Košík.cz, který po prodeji do rukou Mall Group v roce 2018 opustil, nezdráhá označit za největší inovaci na poli s ojetými vozy za posledních 30 let. A to nemluví jen o České republice.
Auditem kvality projdou dvě auta z pěti
Je tomu více než rok, co tato tuzemská platforma Carvago otevřela své služby B2B partnerům. Nyní však chce zacílit i na koncové zákazníky a spouští autotržiště, které je unikátní v celoevropském měřítku. Zákazníkům umožňuje vybírat z více než 1 milionu ojetých a podle Šulty skutečně prověřených vozidel, která budou zákazníkovi přistavena až před dveře jeho domu.
„Kompletní online prodej včetně doručení od dveří ke dveřím dosud nikdo v Evropě nespustil a jedná se tak o největší disrupci v oboru automotive za posledních 30 let. Máme za sebou přes jeden rok testování, pilotní fázi z období koronakrize, zkušenosti z B2B programů a zázemí skvělého týmu v našich řadách,“ hlásí Jakub Šulta.
Po otevření několikrát denně aktualizované nabídky od tisíce prodejců z celé Evropy se zájemci představí vozy, jejichž nájezd nepřekračuje hranici 160 tisíc kilometrů. Žádné z nich navíc nesjelo z tovární linky déle než před deseti lety. Starší vozy s větším kilometrovým nájezdem zde zkrátka nabízeny nejsou. Výběr je navíc doprovázen vodítkem, při kterém se u každé nabídky zobrazuje její výhodnost.