Bitva o bleskové doručování potravin. V Česku je začne vozit i Bolt a postaví se Woltu s Dáme jídlo

Iva BrejlováIva Brejlová

bolt-food

Foto: Bolt

Kurýr rozvozové služby Bolt Food

0Zobrazit komentáře

Ani jednu zbytečnou minutu nechtějí rozvážkové služby nechat čekat zákazníky na nákup. Do závodu o co nejrychlejší dovoz objednaného zboží se nyní zapojuje i Bolt, který věří, že čas od odeslání nákupu online k jeho vyzvednutí u dveří vašeho bytu jde stlačit pod 15 minut. Svou službu pojmenoval v rámci konkurencí nastaveného názvosloví Bolt Market a hodlá oslovit Česko jako jeden z prvních trhů, na kterých působí.

Doručování potravin v rámci Bolt Market má začít během několika měsíců a Česko se tak má stát jedním z prvních trhů, kde estonská přepravní společnost službu nabídne. Tím úplně prvním bude domovská země, tuzemsko se k ní přidá společně s dalšími osmi státy Evropy. Od konkurence se chce lišit hlavně rychlostí.

„Naše bohaté zkušenosti v oblasti rozvozu jídla, parametry aplikace Bolt Food i široká základna partnerských kurýrů nám dovolují nabídnout něco, co tu ještě nebylo – dovoz potravin do pouhé čtvrt hodiny,“ láká Marek Maxa, manažer Bolt Food pro Českou republiku. Firma už z obchodů právě prostřednictvím Bolt Food doručuje, nová služba má být ale na dovoz potravin přímo zaměřena.

Aby Bolt Market něco takového splnil, potřebuje vybudovat takzvané dark story. To jsou obchody, kam nechodí obyčejní zákazníci z ulice. „Nakupují“ tu kurýři společnosti. Síť těchto dark storů přitom musí být dostatečně hustá, aby celá akce časově dávala smysl.

bolt-food2

Foto: Bolt

Kurýr služby Bolt Food

Dostat se k lidem blíž a hlavně rychleji je trend, na který už nasedlo Dáme jídlo se službou Dáme market. V podobném duchu začátkem července oznámila firma Wolt svůj Wolt Market s tím, že první by se měl spustit na podzim v Praze, a to v podobě jednoho až tří obchodů v lokalitách s největší poptávkou. Tak, aby se mohla postupně zkracovat doba doručení nákupu kurýrem, kde se služba prozatím pohybuje do 30 minut.

Zákazníci jednoduše oceňují rychlou a pohodlnou donášku. Fenomén expresní donášky potravin získává celosvětově na oblibě a dříve či později bude vlastní obchod v našem segmentu standardem,“ uvedl při té příležitosti pro CzechCrunch ředitel českého Woltu Jan Foret.

Jednotlivé služby přitom nutně nevidí své postavení vedle klasických obchodů jako konkurenční. Jak ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch zmínil šéf Dáme jídlo Filip Fingl, v jeho pohledu jde o to, stát se spíš partnerem klasickým kamenným obchodníkům a pomoci jim přejít do online světa.

Bolt na svou aktuální vizi zatím pro tuzemsko nemá sestavený tým a klíčové členy do něj právě hledá. Až je bude mít, lze očekávat přítomnost Bolt Marketu hlavně v centrech měst, kde už působí – v tuzemsku je zatím Bolt Food dostupný pro dovoz jídla z restaurací i potravin v Praze, Brně, Ostravě a Olomouci.