Black Widow má příjmy jako mimo pandemii, velká část je ale z internetu. Filmový průmysl stojí na rozcestí
Na premiéru Black Widow nečekali jen fanoušci blockbusterů nebo filmového univerza Marvelu, ale v zásadě celý filmový průmysl. Tak jako se totiž u Avengers: Endgame čekalo, jestli dosáhne na titul nejvýdělečnějšího snímku všech dob, novinka by mohla konečně znamenat výraznější návrat do normálu před pandemií. Black Widow skutečně přináší nejvyšší tržby od loňského února, podle některých to však skvělé zprávy ještě neznamená.
Je totiž otázkou, co přesně vlastně „normál“ bude znamenat. Nejspíš je jen otázkou času, kdy se proočkovanost rozšíří do naprosté většiny populace, restrikce či obavy z návštěvy kina zcela zmizí a velké filmové události budou opět vydělávat deseticiferné částky v dolarech. Jednak jsme ovšem stále spíše v pokročilejších začátcích takového postupu, jednak současnosti stále dominují alternativní distribuční modely.
Black Widow totiž velkou část svých ohlášených příjmů vůbec nezískala z filmových sálů, kam se je Disney speciálními spoty i mnozí kritici snažili vytáhnout. Je jasné proč. Prequel vracející se k postavě Natashy Romanovové se sice teoreticky více zaměřuje na prohloubení její postavy a začíná jako poměrně komorní špionážní thriller. Nakonec ale pořád stojí hlavně na vzrušující akci, která nejlépe vynikne na velkém plátně.
Odtud si také nová marvelovka za první víkend ve Spojených státech přinesla 80 milionů dolarů. I když je to o deset milionů méně, než se původně očekávalo, stále se jedná o nejsilnější domácí premiéru od počátku roku 2020. Zahraniční tržby pak dosáhly na 78 milionů dolarů a filmu zajistily úctyhodných 158 milonů dolarů za necelé čtyři dny. Jak pro srovnání uvádí magazín Deadline, Black Panther za stejnou dobu vydělal 202 milionů a Captain Marvel 153 milionů dlouho před pandemií.
Velice dobře si Black Widow počínala také v Česku, kde návštěvy kin stále výrazně omezují hygienické restrikce. První superhrdinský blockbuster od roku 2019 do sálů za víkend přitáhl skoro 72 tisíc diváků a s 12 miliony korun v příjmech s velkým náskokem naprosto ovládl tuzemská kina. Captain Marvel pro srovnání za první týden v březnu roku 2019 získala asi dvojnásobek.