Populární blogovací platforma Medium nově odměňuje autory i přímým peněžním bonusem

Filip HouskaFilip Houska

mediumcom
0Zobrazit komentáře

Populární blogovací platforma Medium, která má okolo 60 milionů čtenářů měsíčně, spustila novou cestu, jak si autoři mohou svým psaním vydělat peníze. Služba nyní nabízí přímé finanční odměny za kvalitní článek, a to bez ohledu na to, kolik lidí si jej ve výsledku přečte.

Možnost tohoto typu monetizace článků je dostupná pro autory, kteří jsou součástí partnerského programu (= program s vybranými články, za které si čtenáři platí pět dolarů měsíčně). V rámci něj pak editoři z Medium vyhledávají takové články, které jsou podle jejich metrik kvalitní a splňují aktuálnost dané problematiky. Na základě těchto specifik následně vybrané autory odmění částkou 100 dolarů (cca 2 100 korun)

mall-butovice-m

Přečtěte si takéMall.cz v Praze zavádí nový koncept prodejen. Kombinuje showroom a výdejnuMall.cz v Praze zavádí nový koncept prodejen. Kombinuje showroom a výdejnu

Medium o této novince oficiální cestou zatím neinformovalo, nicméně server TechCrunch zjistil, že tato možnost byla spuštěna před několika dny. Ostatně se odvíjel i od tweetu jistého Huntera Walka, který tuto 100dolarovou odměnu za svůj článek získal.

https://twitter.com/hunterwalk/status/976635543927775232

Podle Medium má tento produkt motivovat autory k tomu, aby se zaměřovali více na kvalitní články, jež přinášejí čtenářům určitou hodnotu. Cílem je zároveň postupně eliminovat zavádějící a mnohdy bulvární texty, které indikují vymyšlenou senzaci.

Čtenost a „potlesky“

Přímé finanční bonusy však nejsou jedinou možností, jak si autoři mohou na Medium vydělat. Již rok funguje i příležitost získat nějaké peníze ze čtenosti a „potlesků“ k jednotlivým článkům, což je také výsadou účasti v partnerském programu. Tato metoda stojí na principu, že pětidolarový poplatek čtenáře je následně rozdělen mezi takové články autorů, které kdy v průběhu daného měsíce přečetl, respektive na nich strávil nějaký čas.

75C3DD9A-0A6D-45AA-AD52-76BBCF6834FB

Elon Musk zrušil vlastní účet na Facebooku, stejně jako účty Tesly či SpaceX

Filip HouskaFilip Houska

musk

CEO Tesly Elon Musk

0Zobrazit komentáře

Elon Musk, CEO společností Tesla, SpaceX či The Boring Company se opět postaral o zajímavou věc. Ta se týká celosvětově probírané kauzy o poskytnutí dat milionů uživatelů pro politické účely mezi Facebookem a firmou Cambridge Analytica. V reakci na tuto událost, v rámci které probíhá i kampaň #deletefacebook za smazání účtů na této síti (jakožto forma protestu), totiž Musk před pár hodinami odstranil svůj facebookový účet a účty svých firem.

Na Facebooku nyní nejsou aktivní jak účty automobilky Tesla a vesmírného startupu SpaceX, ve kterých je Musk výkonným ředitelem a zakladatelem, tak ani jeho osobní účet. Všechny tyto stránky měly samozřejmě velmi vysoký zásah, včetně více než 2,6 milionu fanoušků.

coinbase-eth

Přečtěte si takéCoinbase mělo kritickou chybu, která umožňovala komukoliv získat neomezené množství kryptoměny EthereumCoinbase mělo kritickou chybu, která umožňovala komukoliv získat neomezené množství kryptoměny Ethereum

Toto rozhodnutí Musk učinil zejména s ohledem na zmíněnou kampaň #deletefacebook, která poukazuje na vážnou situaci ve Facebooku a která může vyvrcholit i odchodem jeho zakladatele Marka Zuckerberga. Na druhou stranu by k vymazání účtů ze strany Muska nemuselo dojít, kdyby k tomu nebyl „vyzván“ na Twitteru.

Tam se spustila diskuze na toto téma, ke kterému se Musk poměrně ironicky vyjadřoval. Například zmínil, že neměl ani potuchy o existenci facebookové stránky SpaceX, a následně dodal, že i stránka Tesly vypadá „nudně“. S Facebookem se pochopitelně pojí také Instagram, který je pod křídly Zuckerbergova gigantu od roku 2012. Na této síti Musk a jeho firmy prozatím zůstávají.

maor-shlomo

Přečtěte si takéZa půl roku 1,5 miliardy v cash. Přichází doba sólo jednorožců?Za půl roku 1,5 miliardy. Startup pro neprogramátory ukázal cestu k fenoménu sólo jednorožců

Podporu kampani za odchod z Facebooku na svém Twitteru vyjádřil i Brian Acton, spoluzakladatel chatovací aplikace WhatsApp, která od roku 2014 spadá pod Facebook. Ostatně přímo na něj poté Elon Musk reagoval otázkou „Co je to Facebook?“.

Foto: TED Conference (Flickr)