BMW představilo elektrokolo porušující zákony a elektrický motocykl s až příliš klidným charakterem
Jméno BMW je notoricky známé především ve světě automobilového průmyslu. BMW však díky své divizi Motorrad výrazně ovlivňuje i svět jednostopých dopravních prostředků. Nejenže díky tomu najdeme v portfoliu značky celou řadu klasických motocyklů, ale také některé zajímavosti, jako je například nedávno představený elektrický skútr či elektrická koloběžka do města.
Na vlně elektromobility se vezou i dvě nejčerstvější jednostopé novinky, které BMW představilo doma, na mnichovském autosalonu po boku recyklovatelného vozu Circular. Jedná se o koncept elektrokola s názvem i Vision AMBY a elektrického motocyklu Motorrad Vision AMBY, jež přinášejí pohled na budoucnost minimalistické elektromobility. Ono pojmenování AMBY zastupuje slovní spojení Adaptive Mobility, tedy přizpůsobivá mobilita, která je podle BMW základem obou novinek.
Elektrokolo od BMW přináší velice atraktivní závodní design, v němž přepracovává tradiční uspořádání rámových trubek tak, aby uvolnilo místo akumulátoru. Ten se konstruktéři nesnažili ukrýt dovnitř rámu, jak je to u elektrokol běžně zvykem, ale naopak jej velice nápadně přiznávají ve středové části.
Celý design pracuje s řadou ostrých úhlů a sportovně stavěnou geometrií, kterou doplňují další detaily. Kolo stojí na 27,5 palce velkých ráfcích oděných do terénních plášťů. O komfort se stará přední teleskopická vidlice se zdvihem 120 mm a také zadní odpružení. Další zajímavostí jsou extrémně široká řídítka se zabudovaným LED osvětlením, které najdeme i v sedlovce. Pod ní se ukrývá E Ink displej, jehož funkce však nebyla blíže popsána.
Mluvit o i Vision AMBY jen jako o elektrokolu by ale mohlo být trochu zavádějící. Tento stroj je totiž schopen vyvinout natolik vysokou rychlost, že se jedná spíše o hybrid mezi klasickým e-bikem a elektrickým motocyklem. Jeho tři jízdní režimy umožňují jet 25, 45, a dokonce i 60 km/h. V případě nejpomalejší jízdy je baterie o kapacitě 2 000 Wh schopna nabídnout dojezd až 300 kilometrů. Naopak při nejrychlejším řádění je nutné počítat s dojezdem pohybujícím se jen okolo 75 kilometrů.
Každý z jízdních režimů byl navržen pro jiný typ prostředí, ve kterém se bude jezdec s kolem pohybovat. To znamená, že toto kolo je určeno nejen do terénu, ale i do městských ulic, případně na běžné komunikace. Ve kterém nastavení se kolo zrovna nachází, určuje jezdec prostřednictvím aplikace ve svém telefonu, který lze připevnit na magnetickou podložku u řídítek.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs