BMW ukázalo svůj první sportovní elektromobil. Sedanu i4 nechybí výrazné ledvinky a ujede přes 500 kilometrů
Donedávna byl v nabídce automobilky BMW pouze jediný elektrický vůz s názvem BMW i3, ten však má to nejlepší už za sebou. Dlouho se proto čekalo na model na nové platformě, až konečně přišlo BMW iX3. A k němu nyní přibývají další dva sourozenci – BMW iX zaujme každého, pro koho je konzervativnost sprostým slovem, naopak model i4 se drží více při zemi, ale o to větší sportovní radovánky za volantem nabízí.
BMW i4 míří na zákazníky v segmentu střední třídy a tak trochu má už nyní nakročeno k úspěchu. Důvodem může být především druh zvolené karosérie. Aktuálně automobilky sází především na menší či větší SUV, ale slavný německý výrobce se rozhodl postavit sedan založený na zcela nové platformě, která je navržena čistě pro vozy s elektrickým pohonem.
Vzhled vychází z aktuálního designového jazyka, takže i BMW i4 má tolik diskutované ledvinky, o kterých už bylo napsáno mnohé, na druhou stranu jsou z velké části zaslepené, jelikož elektromobily nepotřebují tak velký přívod vzduchu pro chlazení jako spalovací motory. Na poslední generace modelů BMW mimo jiné navazuje i interiér.
Novinkou uvnitř jsou však dva displeje umístěné vedle sebe, které vám mohou připomínat řešení z některých modelů od Mercedesu. Na rozdíl od německého konkurenta jsou lehce zahnuté, aby více obklopily řidiče. Příjemné je, že BMW stále zachovalo hardwarové ovládání svého infotainmentu, a zajímavým detailem je například i modré prošívání volantu.
Na sportovní vlně BMW i4
BMW i4 zároveň přichází ve sportovní edici, kterou mnichovská automobilka označuje písmenem „M“. Jde o vůbec první sportovní elektromobil, jenž BMW ve svých řadách má, a proto jej náležitě vybavilo. Dostal například elektromotor na přední i zadní nápravu, výkon v podobě stáda 544 koní a dojezd až 510 kilometrů. Už Porsche Taycan nás přesvědčilo, že sportovní elektromobil není nutně nesmysl, a novinka od BMW se může svézt na podobné vlně.
Pro skromnější zákazníky BMW uvádí i variantu i4 eDrive40 s výkonem 340 koní posílaným na zadní kola a dojezdem až 590 kilometrů na nabití. Ve finále právě tento vůz může být o poznání zábavnější, a to především díky pohonu zadních kol. Nutno podotknout, že veškerá čísla o dojezdu jsou předběžná a na homologované výsledky si budeme muset ještě počkat.
Obě verze mají v útrobách baterii, která se dá dle slov firmy z 90 % recyklovat. Využitelná kapacita činí 80,7 kWh a solidního dojezdu se povedlo dosáhnout i díky dobré aerodynamice. Jedna desetiminutová přestávka při využití nabíjecí stanice o výkonu 200 kW znamená dojezd o minimálně 140 kilometrů vyšší. V Česku můžete využít například stanice Ionity, mezi jejichž vlastníky patří i BMW Group.