BMW ukazuje svou budoucnost. Poslechněte si zvuk jeho elektromobilů z rukou skladatele Hanse Zimmera
Elektromobily v posledních letech boří jednu konvenci za druhou a postupně se dostávají do popředí automobilového průmyslu. Ať chceme, nebo ne, jejich potenciálně nižší ekologická stopa, nezávislost na klasických spalovacích motorech či zájem zákazníků žene i ty největší automobilky k nutné inovaci.
Výjimkou samozřejmě není ani německé BMW, které má na trhu své první hybridy a elektromobily a s dalšími chce pokračovat. Začátkem tohoto týdne ostatně BMW představilo koncept nastupující generace sportovnějšího modelu i4, který se zařadí právě mezi elektrické i3 a hybridní i8.
Byť jde zatím o koncept, čtyřdvéřové sedanové kupé by mělo na jedno nabití ujet lehce přes 430 kilometrů a disponovat výkonem 530 koní, což je více než například sportovní model M3 se spalovacím motorem. Při představení modelu i4 jsme si ale mohli všimnout ještě jedné věci.
Na přídi automobilu se místo klasického plastického znaku BMW objevilo zcela nové ploché logo, které jde ruku v ruce s dnešním minimalismem a postupným zjednodušováním vizuální identity množství zaběhnutých značek.
Brand BMW změnilo také na webu a dalších materiálech, kde se díky tomu chce přiblížit mladší generaci. Využití na automobilech je ale podle mluvčího značky zatím nejasné a bude spíše hudbou budoucnosti.
A když už jsme u té budoucnosti, rozhodlo se BMW už v minulém roce oživit ještě jeden aspekt elektromobilů – jejich zvuk. Přesněji jejich žádný zvuk, jelikož většina elektrických aut jednoduše při jízdě žádný zvuk nevydává, případně zní jako „vysavač“ jen proto, aby v nich nebylo absolutní ticho, ale určitě to není něco, co by lahodilo uchu.