Bohemia Interactive loni vydělala přes 600 milionů. Úspěšný rok táhly hry Arma 3 a DayZ
Největší herní studio v Česku utržilo o 1,5 procenta více než předloni, konkrétně 1,12 miliardy korun.
Vojenská simulace Arma 3 a apokalyptická řežba plná zombie DayZ. To jsou hry, které úspěšnou českou společnost Bohemia Interactive loni vytáhly k vydařeným výsledkům. Největší tuzemské herní studio během loňského roku zvýšilo zisk o 1,4 procenta na 616 milionů korun, přičemž tržby se meziročně zvýšily o 1,5 procenta na 1,12 miliardy korun.
Celkově si hry od Bohemia Interactive, kterých mělo být prodáno okolo 4,9 milionu kusů, loni zahrálo 22 milionů hráčů po celém světě. Nejzásadnějším (a také největším) trhem zůstávají Spojené státy, jež se na tržbách podílely ze 41 procent. Poté následuje Německo a Velká Británie po šesti procentech. Kanada, Čína a Rusko měly shodně po čtyřech procentech.
„Navzdory tomu, že celý svět prochází ekonomickou i hodnotovou krizí, jsme pokračovali ve stabilním výkonu jak z hlediska tržeb, tak i počtu hráčů. V neposlední řadě se nám dařilo stabilně zvětšovat i naše vývojové kapacity. Většina z našich více než 370 spolupracovníků již pracovala na budoucích hrách, přesto naše stávající hry Arma, DayZ a Vigor i nadále oslovovaly miliony hráčů po celém světě,“ uvedl výkonný ředitel Marek Španěl.
Na konci loňského roku představilo studio oficiálně také novou technologii – herní engine pod názvem Enfusion, na kterém Bohemia Interactive postavila svou novou multiplayerovou hříčku Arma Reforger. Více než plnohodnotným přírůstkem do slavné vojenské série Arma je však Reforger jakousi ochutnávkou novinek, které fanoušky čekají. Není totiž tajemstvím, že „Bohemka“ chystá nové pokračování Army s číslem 4.