Bojují proti špatnému cílení reklam. Tři Češi začali v Asii, s desítkami milionů od investorů směřují dál

Začali v Singapuru, pak expandovali do jihovýchodní Asie i střední Evropy. Meiro pomáhá chápat zákaznické chování i Heurece nebo Komerční bance.

Peter BrejčákPeter Brejčák

pavel-bulowski_jana-marle-zizkova_vojtech-kurka-co-founders_02

Foto: Meiro

Zakladatelé Meiro Vojtěch Kurka, Jana Marlé-Žižková a Pavel Bulowski

0Zobrazit komentáře

Trojice podnikatelů Jana Marlé-Žižková, Pavel Bulowski a Vojtěch Kurka delší dobu pracovali jako konzultanti pro firmy v jihovýchodní Asii, kde se starali o data několika podniků, jako je například BCA, jedna z největších bank v Indonésii se třiceti miliony klientů. Jejich aktivity je nakonec dovedly k vlastnímu byznysu, kdy s datovou platformou Meiro umožňují chápat preference zákazníků, čímž snižují množství špatně zacílených marketingových kampaní. Prvních šest let rostli bez pomoci investorů, teď ale na palubu přibírají první. A kromě Asie či Česka se postupně rozpínají na další trhy.

Pavel Bulowski se do Singapuru původně dostal, aby vedl obchod firmy Socialbakers (dnes již Emplifi). Společně s Marlé-Žižkovou a Kurkou později z vlastních peněz založili Meiro, přičemž z Brna stavěli produkt a ze Singapuru řídili byznys. Brzy nasbírali první klienty také v Indonésii, Austrálii či na Filipínách a kvůli covidu, který Bulowského nečekaně přivedl zpět do Česka, nakonec navzdory původním plánům i ve střední Evropě. Na zdejším trhu mezi ně patří například Dr. Max, cestovní kanceláře Fischer a Exim Tours, Komerční banka nebo Heureka Group.

Meiro funguje na principu platformy se zákaznickými daty CDP (Customer Data Platform), kdy snižuje množství špatně zacílených marketingových kampaní a maximalizuje jejich přínos pro firmu i zákazníky. Principem je kombinace zavedených technologií jako CRM (Customer Relationship Mmanagement), tedy transakčních dat zákazníků, s daty o chování na webech, v aplikacích a na dalších místech, díky čemuž dokáže společnostem o jejich zákaznících sestavit celistvý obraz.

„Aktuálně je mezi firmami cítit velká poptávka po nástrojích, kterými dokážou sbírat a vytěžit svá vlastní data, což je s přibývajícím tlakem na ochranu soukromí zákazníků stále složitější. S tím nám pomůže strategický kapitál,“ přibližuje ředitelka platformy Marlé-Žižková s odkazem na nyní dokončené finanční kolo, takzvané pre-Series A. V něm Meiro nabralo tři miliony dolarů (67 milionů korun) od singapursko-amerického fondu Wavemaker a skupiny andělských investorů Angel Central.

„Vždy jsme sice byli soběstační, nicméně tato investice nám pomůže rozvoj našich aktivit výrazně urychlit a posílit přítomnost na mezinárodním trhu, kde někteří z konkurentů v současnosti spíše oslabují a šetří,“ komentuje Marlé-Žižková. Největším trhem je pro firmu jihovýchodní Asie a Austrálie, Evropa pak tvoří asi 45 procent tržeb. V následujících měsících se ale chce rozšířit na Blízký východ, kde se jí již podařilo uzavřít první spolupráce v Kataru a Turecku.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina