Borkovec, Juchelka či Kijonková. Tohle je TOP 50 CEOs s největším vlivem na LinkedInu v Česku
Sociální síť LinkedIn je silným komunikačním nástrojem. Ve spolupráci s Future Sales přinášíme přehled těch nejaktivnějších šéfů v Česku.
Jeden sází na perfektní vizuální obsah, druhý pichlavě komentuje události, které kolem sebe vidí, a třetí zase nechává nahlédnout do života ředitele velké banky. Řeč je o tom, jak na sociálních sítích vystupují nejvlivnější šéfové v Česku, pokud bychom stavěli tento žebříček podle toho, jak velký počet zobrazení mají jejich příspěvky na LinkedInu. Lajky, srdíčka a komentáře samozřejmě nejsou všechno, sociální sítě už nicméně dávno nejsou jen o našich soukromých životech. I majitelé a šéfové firem si na nich budují své osobní značky a vliv. A ti nejaktivnější tvoří velmi pestrou sestavu.
V české agentuře Future Sales se právě na profesní sociální síť LinkedIn specializují a dlouhodobě monitorují, co se na ní děje. Zpracovávají data z příspěvků se stamiliony zobrazení a spolupracují s firmami po celém světě. Každý půlrok zároveň vydávají žebříček nejvlivnějších šéfů na českém LinkedInu a exkluzivně pro CzechCrunch teď poskytli nejnovější data za druhou polovinu loňského roku.
V žebříčku se objevují výhradně výkonní ředitelé, tedy CEOs, případně předsedové představenstev či prezidenti – zkrátka ti nejvyšší představitelé. „Aktuální klíčový trend na LinkedInu je zapojení top managementu do firemní komunikace. Firmy pochopily, že komunikace přes profily šéfů je autentičtější, zajímavější a na síti má mnohonásobně větší dopad než příspěvky na firemních profilech. Je to v zásadě PR v hodnotě desítek tisíc eur každý měsíc a úplně zadarmo,“ říká Jan Kyselý, marketingový stratég Future Sales.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsDosah příspěvků jednotlivých uživatelů se počítá z pohledu pěti základních kritérií: počet sledujících, počet pozitivních reakcí u příspěvků, frekvence příspěvků, délka textu a formát postů. Do žebříčku se pak kvalifikují ti uživatelé, kteří na LinkedIn přispívají v daném období alespoň tři měsíce za sebou a jsou z firem, které mají dle dat na této síti alespoň dvě stě zaměstnanců. Kdo je tedy na českém LinkedInu ten nejvlivnější? Na konci článku najdete kompletní seznam včetně infografiky.
Klaus Zellmer
Předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer v žebříčku s přehledem uhájil první příčku. Dosah jeho příspěvků ve druhé polovině loňského roku překonal 2,1 milionu impresí.
Co na jeho LinkedInu poutá? „Vizuálně naprosto perfektní, profesionální obsah. Svým sledujícím nabízí exkluzivní a aktuální pohled do Škody Auto,“ komentuje Jiří Jambor, spoluzakladatel Future Sales.
Petr Borkovec
Spolumajitel a šéf poradenské společnosti Partners Petr Borkovec je na sítích hodně vidět. Ve druhém pololetí loňského roku navíc svou aktivitu ještě zvýšil a v žebříčku poskočil ze sedmé na druhou příčku. Jeho příspěvky zaznamenaly téměř milion impresí.
Co na jeho LinkedInu poutá? „Největší frekvence příspěvků ze všech CEOs na českém LinkedInu v našem žebříčku. Nebojí se občas až pichlavých poznámek na hraně. Ty zase budí emoce a samozřejmě komentáře, které posouvají počet zhlédnutí jeho příspěvků,“ komentuje Jiří Jambor z Future Sales.
Jan Juchelka
Předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky Jan Juchelka poskočil ze čtvrtého na třetí místo. Jeho příspěvky měly přes tři čtvrtě milionu impresí, patří k nejviditelnějším tvářím českého bankovnictví.
Co na jeho LinkedInu poutá? „Opět větší frekvence příspěvků, která ukazuje pohled ze života CEO v jedné z největších tuzemských bank. Vše krásně spojeno s osobním brandem. Často je sám vidět přímo na fotkách nebo videích, nebojí se takzvaně jít s kůží na trh,“ komentuje Jiří Jambor.
Simona Kijonková
Spoluzakladatelka a šéfka Zásilkovny Simona Kijonková je v první desítce jedinou ženou, ale rozhodně se neztratí. Její příspěvky měly ve druhé polovině loňského roku taktéž více než tři čtvrtě milionu impresí, což jí zajistilo skok ze šestého na čtvrté místo.
Co na jejím LinkedInu poutá? „Dlouhodobě skvělá práce s publikem, ať už jde o pravidelnost příspěvků, nebo vizuální formu. Sází na vizuální obsah podpořený častými rozhovory s médii,“ komentuje Jiří Jambor.
Tomáš Vala
Generální ředitel rodinné firmy Siko Tomáš Vala zaznamenal v žebříčku propad z druhého na páté místo. Jeho příspěvky ale i tak ve druhé polovině loňského roku zaznamenaly téměř 700 tisíc impresí.
Co na jeho LinkedInu poutá? „Osobitý obsah psaný jeho pohledem, který koresponduje s hodnotami rodinné firmy,“ komentuje Jiří Jambor.
TOP 50 nejvlivnějších CEOs na českém LinkedInu
Data za druhou polovinu roku 2023 dle výpočtů Future Sales.
Jméno | Společnost | |
---|---|---|
1 | Klaus Zellmer | Škoda Auto |
2 | Borkovec Petr | Partners |
3 | Jan Juchelka | KB |
4 | Simona Kijonková | Packeta Group |
5 | Tomáš Vala | Siko Koupelny & Kuchyně |
6 | Daniel Beneš | ČEZ |
7 | Tomáš Čupr | Rohlik.cz |
8 | Tom Kindermans | SAP |
9 | Tomáš Salomon | Česká spořitelna |
10 | Ondřej Vlček | Avast/Gen |
11 | Jaroslav Havel | Havel & Partners |
12 | Martin Siebenhandl | Lego |
13 | Aleš Blažek | ČSOB |
14 | Šimon Pánek | Člověk v tísni |
15 | Bhavin Pandya | Atlas Copco |
16 | David Lhota | WPP |
17 | Michaela Bauer | ČSOB |
18 | Roman Juráš | Generali |
19 | Kamil Čermák | ČEZ ESCO |
20 | Claudia Viohl | E.ON |
21 | Pavel Sovička | Panattoni |
22 | Marcel Gajdoš | Visa |
23 | Jan Sadil | JRD Group |
24 | Tania le Moigne | |
25 | Jaroslav Škvrna | Deloitte |
26 | Martin Vohánka | Eurowag |
27 | Alessandro Pasquale | Mattoni |
28 | Michal Krapinec | České dráhy |
29 | Munir Nanji | Citi |
30 | Tomasz Wiatrak | Orlen |
31 | Violeta Luca | Microsoft |
32 | Hana Součková | SAP |
33 | Tomáš Vondráček | Actum Digital |
34 | Petr Polák | Visa |
35 | Martin Cígler | Seyfor |
36 | Igor Vida | Raiffeisenbank |
37 | Katarína Navrátilová | Tesco |
38 | Jiří Svoboda | Správa železnic |
39 | Karolína Topolová | Aures Holding |
40 | Miroslav Kubricht | Yves Rocher |
41 | Josef Průša | Prusa Research |
42 | Dragos Constantinescu | Asahi |
43 | Martin Peleška | Toyota |
44 | Marian Rusko | EG.D |
45 | Andrea Gontkovičová | Philip Morris |
46 | Marián Jánoš | Dr.Max |
47 | Katerina Barbier | HP |
48 | Pavel Řehák | Direct pojišťovna |
49 | Miroslav Uďan | Out of Dark (dříve Shoptet) |
50 | Michelle Simmons | Microsoft |