Borkovec, Juchelka či Kijonková. Tohle je TOP 50 CEOs s největším vlivem na LinkedInu v Česku
Sociální síť LinkedIn je silným komunikačním nástrojem. Ve spolupráci s Future Sales přinášíme přehled těch nejaktivnějších šéfů v Česku.
Jeden sází na perfektní vizuální obsah, druhý pichlavě komentuje události, které kolem sebe vidí, a třetí zase nechává nahlédnout do života ředitele velké banky. Řeč je o tom, jak na sociálních sítích vystupují nejvlivnější šéfové v Česku, pokud bychom stavěli tento žebříček podle toho, jak velký počet zobrazení mají jejich příspěvky na LinkedInu. Lajky, srdíčka a komentáře samozřejmě nejsou všechno, sociální sítě už nicméně dávno nejsou jen o našich soukromých životech. I majitelé a šéfové firem si na nich budují své osobní značky a vliv. A ti nejaktivnější tvoří velmi pestrou sestavu.
V české agentuře Future Sales se právě na profesní sociální síť LinkedIn specializují a dlouhodobě monitorují, co se na ní děje. Zpracovávají data z příspěvků se stamiliony zobrazení a spolupracují s firmami po celém světě. Každý půlrok zároveň vydávají žebříček nejvlivnějších šéfů na českém LinkedInu a exkluzivně pro CzechCrunch teď poskytli nejnovější data za druhou polovinu loňského roku.
V žebříčku se objevují výhradně výkonní ředitelé, tedy CEOs, případně předsedové představenstev či prezidenti – zkrátka ti nejvyšší představitelé. „Aktuální klíčový trend na LinkedInu je zapojení top managementu do firemní komunikace. Firmy pochopily, že komunikace přes profily šéfů je autentičtější, zajímavější a na síti má mnohonásobně větší dopad než příspěvky na firemních profilech. Je to v zásadě PR v hodnotě desítek tisíc eur každý měsíc a úplně zadarmo,“ říká Jan Kyselý, marketingový stratég Future Sales.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Dosah příspěvků jednotlivých uživatelů se počítá z pohledu pěti základních kritérií: počet sledujících, počet pozitivních reakcí u příspěvků, frekvence příspěvků, délka textu a formát postů. Do žebříčku se pak kvalifikují ti uživatelé, kteří na LinkedIn přispívají v daném období alespoň tři měsíce za sebou a jsou z firem, které mají dle dat na této síti alespoň dvě stě zaměstnanců. Kdo je tedy na českém LinkedInu ten nejvlivnější? Na konci článku najdete kompletní seznam včetně infografiky.
Klaus Zellmer
Předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer v žebříčku s přehledem uhájil první příčku. Dosah jeho příspěvků ve druhé polovině loňského roku překonal 2,1 milionu impresí.
Co na jeho LinkedInu poutá? „Vizuálně naprosto perfektní, profesionální obsah. Svým sledujícím nabízí exkluzivní a aktuální pohled do Škody Auto,“ komentuje Jiří Jambor, spoluzakladatel Future Sales.
Petr Borkovec
Spolumajitel a šéf poradenské společnosti Partners Petr Borkovec je na sítích hodně vidět. Ve druhém pololetí loňského roku navíc svou aktivitu ještě zvýšil a v žebříčku poskočil ze sedmé na druhou příčku. Jeho příspěvky zaznamenaly téměř milion impresí.
Co na jeho LinkedInu poutá? „Největší frekvence příspěvků ze všech CEOs na českém LinkedInu v našem žebříčku. Nebojí se občas až pichlavých poznámek na hraně. Ty zase budí emoce a samozřejmě komentáře, které posouvají počet zhlédnutí jeho příspěvků,“ komentuje Jiří Jambor z Future Sales.
Jan Juchelka
Předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky Jan Juchelka poskočil ze čtvrtého na třetí místo. Jeho příspěvky měly přes tři čtvrtě milionu impresí, patří k nejviditelnějším tvářím českého bankovnictví.
Co na jeho LinkedInu poutá? „Opět větší frekvence příspěvků, která ukazuje pohled ze života CEO v jedné z největších tuzemských bank. Vše krásně spojeno s osobním brandem. Často je sám vidět přímo na fotkách nebo videích, nebojí se takzvaně jít s kůží na trh,“ komentuje Jiří Jambor.
Simona Kijonková
Spoluzakladatelka a šéfka Zásilkovny Simona Kijonková je v první desítce jedinou ženou, ale rozhodně se neztratí. Její příspěvky měly ve druhé polovině loňského roku taktéž více než tři čtvrtě milionu impresí, což jí zajistilo skok ze šestého na čtvrté místo.
Co na jejím LinkedInu poutá? „Dlouhodobě skvělá práce s publikem, ať už jde o pravidelnost příspěvků, nebo vizuální formu. Sází na vizuální obsah podpořený častými rozhovory s médii,“ komentuje Jiří Jambor.
Tomáš Vala
Generální ředitel rodinné firmy Siko Tomáš Vala zaznamenal v žebříčku propad z druhého na páté místo. Jeho příspěvky ale i tak ve druhé polovině loňského roku zaznamenaly téměř 700 tisíc impresí.
Co na jeho LinkedInu poutá? „Osobitý obsah psaný jeho pohledem, který koresponduje s hodnotami rodinné firmy,“ komentuje Jiří Jambor.
TOP 50 nejvlivnějších CEOs na českém LinkedInu
Data za druhou polovinu roku 2023 dle výpočtů Future Sales.
Jméno Společnost 1 Klaus Zellmer Škoda Auto 2 Borkovec Petr Partners 3 Jan Juchelka KB 4 Simona Kijonková Packeta Group 5 Tomáš Vala Siko Koupelny & Kuchyně 6 Daniel Beneš ČEZ 7 Tomáš Čupr Rohlik.cz 8 Tom Kindermans SAP 9 Tomáš Salomon Česká spořitelna 10 Ondřej Vlček Avast/Gen 11 Jaroslav Havel Havel & Partners 12 Martin Siebenhandl Lego 13 Aleš Blažek ČSOB 14 Šimon Pánek Člověk v tísni 15 Bhavin Pandya Atlas Copco 16 David Lhota WPP 17 Michaela Bauer ČSOB 18 Roman Juráš Generali 19 Kamil Čermák ČEZ ESCO 20 Claudia Viohl E.ON 21 Pavel Sovička Panattoni 22 Marcel Gajdoš Visa 23 Jan Sadil JRD Group 24 Tania le Moigne Google 25 Jaroslav Škvrna Deloitte 26 Martin Vohánka Eurowag 27 Alessandro Pasquale Mattoni 28 Michal Krapinec České dráhy 29 Munir Nanji Citi 30 Tomasz Wiatrak Orlen 31 Violeta Luca Microsoft 32 Hana Součková SAP 33 Tomáš Vondráček Actum Digital 34 Petr Polák Visa 35 Martin Cígler Seyfor 36 Igor Vida Raiffeisenbank 37 Katarína Navrátilová Tesco 38 Jiří Svoboda Správa železnic 39 Karolína Topolová Aures Holding 40 Miroslav Kubricht Yves Rocher 41 Josef Průša Prusa Research 42 Dragos Constantinescu Asahi 43 Martin Peleška Toyota 44 Marian Rusko EG.D 45 Andrea Gontkovičová Philip Morris 46 Marián Jánoš Dr.Max 47 Katerina Barbier HP 48 Pavel Řehák Direct pojišťovna 49 Miroslav Uďan Out of Dark (dříve Shoptet) 50 Michelle Simmons Microsoft Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.