Boti od českého startupu šetří čas testerům i v Livesportu. Investoři do něj vložili první miliony
Testeři aplikací díky startupu Wopee nemusejí všechny funkce zkoušet manuálně, místo toho kontrolují report z běhů jednotlivých testů.
V současnosti se webové aplikace často testují manuálně – testeři je procházejí a zkoušejí všechny funkce ručně, což je časově zdlouhavé. Český startup Wopee právě tyto procesy automatizuje pomocí botů fungujících díky umělé inteligenci, čímž šetří kapacity vývojářských týmů. Oficiálně firma vznikla teprve v únoru, jako referenci uvádí miliardovou společnost Livesport a nyní hlásí i první uzavřenou investici. V rámci takzvaného pre-seed kola fond Nation 1 vkládá do Wopee 300 tisíc eur, v přepočtu přibližně sedm milionů korun.
„Tradiční automatizace práci testerů do jisté míry usnadňuje, ale je třeba naprogramovat script a udržovat ho. S naším botem v tomto směru přinášíme autonomní přístup. Bot je schopen vygenerovat si vlastní scénáře a adaptovat se na každou webovou aplikaci, na kterou je nasazen. Při testování z každé interakce pořizuje screenshot, jenž je součástí reportu, který následně testeři analyzují,“ komentuje Marcel Veselka, zakladatel a ředitel Wopee.
Testeři tak procházejí snímky obrazovky a odpadne jim potřeba vše kontrolovat manuálně, přičemž mají k dispozici i report z běhu testů.
Veselka v oboru IT a testování působí již dvacet let. Wopee oficiálně zakládal letos v únoru se záměrem přinést inovativní a efektivní řešení v oblasti autonomního testingu webových aplikací. Samotného bota začal vyvíjet již loni s tím, že díky umělé inteligenci a strojovému učení prý dokáže firmám ušetřit dvacet až třicet procent nákladů, které vynakládají na testování.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Máme za sebou fázi testování a validace s prvními zákazníky, kteří nám potvrdili poptávku po našem testovacím řešení. Dnes však péči o klienty věnujeme citelné množství svých kapacit, což právě plánujeme vyřešit samoobsluhou. Díky tomu bude náš bot klientům k dispozici na kliknutí, čímž se nám uvolní ruce pro další růst,“ rozvádí Veselka.
Investici od Nation 1 získalo Wopee po zmíněných úvodních fázích. Nové prostředky proto využije na další škálování společnosti, včetně onoho posunu k samoobslužnosti produktu. Díky tomu by měl bot pomáhat s testováním tisícům uživatelů, na něž Wopee cílí.
„Oceňujeme vizi, kterou tým Wopee má a s níž se jejich produkt může rozšířit mezi řadu firem. Ty tak například zejména ve svých začátcích ušetří cenné prostředky, které mohou věnovat jiným aspektům svého růstu. A právě tato inovace a úspora prostředků, které bot Wopee přináší na trh, nás přesvědčily k podpoře projektu,“ komentuje partner Nation 1 Marek Moravec.
Bota od Wopee zatím využívá několik prvních klientů. Mezi ně patří i globální výsledková aplikace Livesport Martina Hájka, která loni v čistém vydělala přes miliardu. Nástroj firmě slouží pro správu a porovnávání screenshotů.
„Naše testy generují přibližně 700 screenshotů během jednoho běhu a náš automatizační tým musel provádět veškerou údržbu screenshotů sám. Díky přesunu do Wopee jsme delegovali správu screenshotů na testery, kteří nyní spravují vše pomocí grafického rozhraní, což mimo jiné významně přispělo k lepšímu porozumění oblasti automatizace testů v testing týmu a zároveň ušetřilo kapacity vývojářům auto testů. Ti je tak mohou plně alokovat na vývojové aktivity,“ přibližuje zkušenosti Martin Šimon, Test Automation Team Leader Livesportu.