Budují digitální automobilové impérium. Nyní majitelé Carvaga nakupovali za stovky milionů v Polsku

Skupina EAG získala polskou společnost JBR Rogowiec, která vyvíjí a prodává digitální systémy pro prodejce vozů. Začlení ji do platformy Omnetic.

Luboš KrečLuboš Kreč

eag

Foto: EAG

Pavel Svoreň, Petr Kratochvíl a Jakub Šulta, zakladatelé skupiny EAG

0Zobrazit komentáře

Majitelé online platformy pro prodej ojetých vozů Carvago vyrazili na nákupy do Polska. Skupina EAG, kterou před šesti lety založili Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl, získala předního dodavatele digitálních systémů pro prodejce automobilů JBR Rogowiec. Jde o transakci za stovky milionů korun, kterou skupině EAG umožnila nedávná finanční injekce od fondu Kartesia. Plánem EAG je růst díky postupné konsolidaci evropských trhů a akvizicím ve střední a západní Evropě. Přinášíme více podrobností.

Cíl akvizice: JBR Rogowiec, který je polským výrobcem a dodavatelem IT systémů používaných v automobilovém průmyslu a také dvojkou na polském trhu. Firma byla založena a vedena rodinou Rogowieckých: otcem Januszem a jeho syny Bartoszem a Radoslawem. Po akvizici zůstanou Bartosz a Radoslaw členy představenstva společnosti JBR.

Hodnota transakce: Podle vyjádření EAG šlo o obchod v řádu stovek milionů korun. Jde o první akvizici poté, co skupina získala na svou expanzi 100 milionů eur od panevropského soukromého fondu Kartesia a polského správce aktiv CVI.

Kdo investuje: Skupina EAG, kterou založili Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl v roce 2018 a zaměřuje se na digitální služby v automobilovém průmyslu. Její součástí je kromě B2B platformy Omnetic, kam se začlení i JBR Rogowiec vedle Cebie, která se věnuje ověřování a identifikaci vozidel, nebo online B2B portálu Fastback pro obchodování s ojetými vozy, také on-line tržiště ojetých aut Carvago.

Ambicí EAG je vytvořit celoevropskou digitální skupinu, která, slovy samotných představitelů společnosti, bude pod komerčními značkami Omnetic, Carvago a CarsData pokrývat celý životní cyklus automobilu od výběru, financování, nákupu, pojištění, provozu a servisu až po jeho prodej“.

Co je to platforma Omnetic: Jde o poskytovatele takzvaných DMS systémů ve střední Evropě. Dealer Management System je specifický typ softwarového řešení určeného pro potřeby prodejců automobilů. Tento systém pomáhá prodejcům řídit různé aspekty jejich podnikání, jako je prodej vozidel, servis, zásoby náhradních dílů, péče o zákazníky, financování a leasing. K dnešnímu dni působí Omnetic na dvanácti evropských trzích.

„Kromě integrace vlastních služeb a využití synergií v rámci skupiny EAG chceme platformě Omnetic zajistit další růst i prostřednictvím expanze na další zahraniční trhy,“ říká spoluzakladatel EAG Petr Kratochvíl a dodává: „Nejvhodnějším cílem do budoucna je střední a následně západní Evropa.“ Součástí ekosystému Omnetic jsou i služby Cebia, Fastback, Softvig nebo Teas.

Počet zákazníků Omneticu dosáhl po akvizici sedmi tisíc B2B klientů, včetně klíčových maloobchodních řetězců značek Stellantis Group, BMW, Hyundai-KIA, Jaguar-Land Rover, Nissan-Mitsubishi, Honda a Mazda v Polsku. Platforma posílí svou pozici i mezi divizemi Agro (John Deere) a Trucks (DAF, Iveco, MAN) a nově bude dodávat své služby čínským automobilovým značkám, jako jsou Baic, Byd Trucks nebo MG.