Budují digitální automobilové impérium. Nyní majitelé Carvaga nakupovali za stovky milionů v Polsku
Skupina EAG získala polskou společnost JBR Rogowiec, která vyvíjí a prodává digitální systémy pro prodejce vozů. Začlení ji do platformy Omnetic.
Majitelé online platformy pro prodej ojetých vozů Carvago vyrazili na nákupy do Polska. Skupina EAG, kterou před šesti lety založili Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl, získala předního dodavatele digitálních systémů pro prodejce automobilů JBR Rogowiec. Jde o transakci za stovky milionů korun, kterou skupině EAG umožnila nedávná finanční injekce od fondu Kartesia. Plánem EAG je růst díky postupné konsolidaci evropských trhů a akvizicím ve střední a západní Evropě. Přinášíme více podrobností.
Cíl akvizice: JBR Rogowiec, který je polským výrobcem a dodavatelem IT systémů používaných v automobilovém průmyslu a také dvojkou na polském trhu. Firma byla založena a vedena rodinou Rogowieckých: otcem Januszem a jeho syny Bartoszem a Radoslawem. Po akvizici zůstanou Bartosz a Radoslaw členy představenstva společnosti JBR.
Hodnota transakce: Podle vyjádření EAG šlo o obchod v řádu stovek milionů korun. Jde o první akvizici poté, co skupina získala na svou expanzi 100 milionů eur od panevropského soukromého fondu Kartesia a polského správce aktiv CVI.
Kdo investuje: Skupina EAG, kterou založili Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl v roce 2018 a zaměřuje se na digitální služby v automobilovém průmyslu. Její součástí je kromě B2B platformy Omnetic, kam se začlení i JBR Rogowiec vedle Cebie, která se věnuje ověřování a identifikaci vozidel, nebo online B2B portálu Fastback pro obchodování s ojetými vozy, také on-line tržiště ojetých aut Carvago.
Ambicí EAG je vytvořit celoevropskou digitální skupinu, která, slovy samotných představitelů společnosti, bude „pod komerčními značkami Omnetic, Carvago a CarsData pokrývat celý životní cyklus automobilu od výběru, financování, nákupu, pojištění, provozu a servisu až po jeho prodej“.