Bývalý šéf Mall.cz Vít Endler investoval do slovenského e-commerce startupu Virtooal.com

Michal PtáčekMichal Ptáček

vit

Foto: Vít Endler

Vít Endler

0Zobrazit komentáře

Pokud se řekne jméno Vít Endler, některým z vás se dost možná vybaví spojení s e-shopovým gigantem Mall.cz, popřípadě mateřskou společností NetRetail Holding, pod kterou dříve právě zmíněný Mall.cz patřil.

Endler totiž v této společnosti strávil několik let své kariéry, to když začal jako country manažer pro Polsko a během čtyř let z firmy, která na začátku měla 8 zaměstnanců, vybudoval kolos se 150 zaměstnanci a obratem přes 1 miliardu korun.

kratky3

Přečtěte si takéOndřej Krátký z Liftago: Jdeme si pro profit přes korporátní segment a do konce roku dobudeme trhOndřej Krátký z Liftago: Jdeme si pro profit přes korporátní segment a do konce roku dobudeme trh

Po dobu dvou let pak řídil právě NetRetail Holding a zároveň se stal generálním ředitelem Mall.cz, s tím, že po změně akcionářské struktury, která přišla postupně se vstupem Jakuba Havrlanta a jeho investiční společnosti Rockaway do Mallu a následném vzniku Mall Group, si vzal Endler na starost právě rozvoj Mall na polském trhu.

Nyní Endler do svého portfolia zařazuje další aktivitu, to když investuje desítky tisíc EUR do slovenského startupu Virtooal.com, který cílí především na fashion eshopy, kterým umožňuje díky své technologii virtuálního zrcadla vizualizovat jejich zboží na reálných 2D fotografiích zákazníka a údajně zvýšit konverzi nákupu až o 10-50%

„Chceme přiblížit internetové nákupy zase o něco blíž reálnému zážitku z nakupování,“ říká Ondřej Bagin, který jako zakladatel společnosti má nyní na starosti hlavně obchodní část byznysu.

„Jdeme co nejjednodušší cestou, jak vizualizovat zboží na reálné fotografii zákazníka. 3D modelování je hezké, ale pořád velmi drahé. My jdeme cestou 2D modelů. Jsme tak schopni rychle a levně upravit produkty pro virtuální vyzkoušení. Některé značky přicházejí s novými kolekcemi jednou za měsíc, a je proto nutné novou kolekci co nejrychleji připravit pro předvádění ve virtuálním zrcadle. Zároveň samotná integrace virtuálního zrcadla do e-shopu je velmi jednoduchá a funguje na systému plug and play. Naši současní zákazníci nám potvrzují zvýšení konverze o 10–50 % a výrazné snížení vratek zboží,“ dodává Bagin.

Vít Endler, který ve Virtooal.com získal touto investicí minoritní podíl, k tomu pak dodává: „Na start-upu Virtooal.com se mi líbí, že řeší problém, se kterým se e-shopy potýkají, a to reálné vyzkoušení zboží. Pokud e-shop využívá ‚fičurku‘ Virtooal.com, zákazník si nahraje svou fotografii, na které může zkoušet brýle, make-up, paruky, čočky atd. Tato funkce přispívá ke zvýšení konverze a také ke snížení vratek zboží. Vývojářský tým nyní pracuje i na funkci pro fashion e-commerce.“

„Virtooal má šanci stát se globálně využívanou funkcí. Již dnes má platící zákazníky ze západní Evropy, UK a USA. Jde tedy o reálnou společnost, a ne pouze o nápad. Věřím, že moje investice a zkušenosti přispějí k co nejrychlejšímu rozšíření této funkce do e-shopů, protože pomáhá e-shopům i zákazníkům. Zároveň se mi líbí spojení Ondřeje a Petra, kdy jeden je čistý obchodník a druhý 100% IT vývojář,“ doplňuje Endler.

Zakladatelé Virtooal.com Ondřej Bagin a Peter Soós jinak chtějí investici využít především na rychlejší technologický vývoj a rozšíření obchodních aktivit.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina