Carsharing jako alternativa k operativnímu leasingu. České HoppyGo spouští dlouhodobější pronájmy aut
Tuzemský carsharing HoppyGo přichází s novými tarify, které mají vyplnit mezeru na trhu v oblasti půjčování automobilů. Nová služba umožní zapůjčení vozu na měsíc a delší dobu, což bylo doposud obvykle spojeno s povinnými závazky, akontacemi a nejrůznějšími příplatky.
Půjčovat si automobil na dobu několika týdnů či měsíců od společností specializující se na sdílení či půjčování vozů je poměrně nákladný krok. U operativních leasingů je zase zapotřebí počítat s dlouhodobějším úvazkem, obvykle v minimální délce 12 až 24 měsíců. Alternativou k takovým operákům mohou být služby, které v Česku nabízí například Driveto Klub, ovšem i ty jsou doprovázeny vstupním poplatkem.
Právě tato situace motivovala český P2P carsharing HoppyGo, kde si lidé půjčují auta mezi sebou, k vytvoření alternativy k zavedeným půjčovnám i operativním leasingům. Za zvýhodněnou cenu nyní nabízí vypůjčení automobilu na celý měsíc a možnost prodloužení pronájmu v jeho průběhu.
„Naším cílem bylo přinést uživatelsky i cenově výhodnou službu pro zákazníky, kterým se například porouchalo auto a dočasně nutně potřebují jiné, ale nechtějí platit horentní sumy tradičním půjčovnám, ani se zavázat na rok operativním leasingem,“ komentuje spuštění nového tarifu Brian Koslowski, provozní ředitel HoppyGo.
Pro uživatele je tedy vše bez závazku a dalšího papírování. Auto si vypůjčí na měsíc přes aplikaci stejně, jako kdyby si ho půjčoval na pár dní, ovšem v součtu za zvýhodněnou cenu, protože při zápůjčce na celý měsíc získá výraznější slevu jak na samotné zapůjčení, tak i na souvisejícím pojištění.
Například Škoda Fabia, která se řadí mezi nejprodávanější vozy v tuzemsku, je u HoppyGo nabízena na měsíc již zhruba od 7 500 korun a vůbec nejoblíbenější model Škoda Octavia zhruba od 8 500 korun včetně povinných standardních pojištění.
Ceny na HoppyGo se pochopitelně liší podle toho, jakou cenu si za pronájem svého auta jednotliví majitelé nastaví (takže lze najít levnější i výrazně dražší sazby), ale v mnoha případech vyjde dlouhodobější půjčení takového vozu přes HoppyGo výhodněji, než kolik si za něj účtují standardní autopůjčovny.
Díky P2P systému by se služba mohla stát atraktivní i pro majitele vozů, kteří nemohou či nechtějí z jakéhokoliv důvodu svůj vůz delší dobu využívat. Například v případě, když člověk poletí do zahraničí, může vůz prostřednictvím HoppyGo pronajmout některému ze zájemců. Automobil tak nestojí delší dobu na jednom místě a místo toho svému majiteli vydělává peníze.
HoppyGo, které provozuje Leo Express společně se Škoda Auto DigiLabem, až donedávna vystupovalo výhradně jako P2P carsharing. V podstatě tedy jen zprostředkovávalo zápůjčky mezi jednotlivými uživateli, kteří si půjčovali své vlastní vozy. Nedávno však vstoupila i do segmentu krátkodobých výpůjček, kdy začala půjčovat své vlastní vozy, prozatím v obchodním centru Chodov.
TOP PRACOVNÍ NABÍDKY
Více na CzechCrunch Jobs„Cílem HoppyGo je snížit díky sdíleným vozům počet nevyužitých aut v ulicích a zároveň umožnit lidem, aby mohli na každou příležitost využít ten nejvhodnější možný vůz. Auta na speciálních pickup pointech v Centru Chodov jsou další možností, jak tuto ambici naplňovat a jak auta efektivně sdílet,“ řekl v dubnu tohoto roku Koslowski ve spojitosti se zahájením provozu vlastní flotily HoppyGo.