Carsharingový startup AJO.cz získal na investicích nakonec přes 7 milionů korun
AJO.cz, český automobilový startup, který chce uspět se svým konceptem carsharingu, vzal před necelým měsícem útokem investiční platformu Fundlift, kde chtěl vybrat tři miliony korun. Investoři viděli v tomto projektu jistý potenciál, a proto se tento nadějný startup může těšit nejen ze tří poskytnutých milionů, ale rovnou sedmi.
Přes portál Fundlift získal tento český carsharingový startup celkem 5 milionů korun od 201 investorů. S touto sumou se pochopitelně zvýšilo i procento podílu na základním kapitálu firmy, které nyní činí 16,36 % oproti 10,5 %. Fundlift však nebyl jedinou platformou, odkud jej investoři podpořili. Svou zásluhu, díky které se AJO.cz podařilo vybrat 7 milionů korun, na tom má i Jihomoravské inovační centrum (JIC).
Společnost JIC Ventures, spadající pod Jihomoravské inovační centrum, již na samotném počátku slíbila, že dodá požadované dva miliony, pokud se vydaří kampaň na Fundliftu. A tomu se také tak stalo.
„Úspěch kampaně pro AJO.cz ukazuje, že čeští investoři vnímají jako smysluplný a funkční model carsharingu ve velkých městech stejně, jako investoři na jiných trzích, kde tento business model funguje již déle. Jsme rovněž velmi potěšeni, že se podařilo úspěšně uzavřít kampaň, kde se ko-investorem vedle investorů platformy Fundlift stává JIC Ventures jako jeden z předních českých technologických akcelerátorů,“ říká Andrea Lauren, šéfka Fundliftu.
Vybrané peníze použije AJO.cz na rozšíření flotily aut, posílení týmu a expanzi služby krátkého pronajímání aut do dalších měst republiky. O carsharingu se obecně hovoří jako o efektivní a výhodné možnosti pro dopravu ve velkých městech. Česko se v této sféře začíná teprve ohřívat, ale boom, který již zasáhl Spojené státy a západní Evropu, se zdá nevyhnutelný.