Carvago spouští aukční platformu pro výkup vozů. Díky ní lze nabídnout auto zájemcům z celé Evropy

Prodej vozu může být podnik plný nervozity. S Carvagem však lze nabídnout auto z gauče a mít na veškerá rozhodnutí dostatek času.

jakub_sulta_1-min

Foto: Carvago

Jakub Šulta, spoluzakladatel a CEO společnosti Carvago

0Zobrazit komentáře

Online platforma Carvago zaměřující se na internetový prodej a výkup ojetých vozů spouští novou službu. V rámci ní mohou majitelé automobilů z pohodlí domova nabídnout svůj vůz ve virtuální aukci. Do ní se zapojují obchodníci z celé Evropy, přičemž po třech dnech se prodávající dozví nejvyšší nabídku. Na tu pak už jen stačí kývnout a automobil poslat do světa.

Prodávat osobní auto z pohodlí domova se může v době internetové zdát jako velmi jednoduchý proces. Prostě jen stačí na některý z portálů pověsit inzerát a pak už jen čekat na případné zájemce. Jenže vyvěšením inzerátu vše teprve začíná. Se zájemci je nutné komunikovat, uspořádat jim prohlídky, často i smlouvat o ceně a pokud vše dobře dopadne, je také nutné vyřídit na úřadech nezbytnou byrokracii při přepisu vozu.

Carvago, které spadá pod skupinu EAG investiční skupiny Portiva, však nově nabízí alternativu, díky které se dá celé řadě výše zmíněných procesů celkem elegantně vyhnout. Prostřednictvím online platformy lze totiž vůz nabídnout v rámci aukce, do které se zapojují obchodníci z partnerských dealerství.

Majiteli vozu stačí jen vyplnit příslušný online formulář, kde zadá základní informace o autě týkající se jeho stáří, výbavy, motorizace apod. Pak jen nahraje fotografie a zanechá na sebe kontaktní údaje. Následuje doba tří dnů, kdy se mohou obchodníci do aukce zapojit a nabízet částky, za které by byli ochotní vozidlo odkoupit.

carvago7

Foto: Carvago

Carvago chce změnit hru na poli ojetých vozů

Po třech dnech dostane prodávající informace o tom, kolik obchodníků projevilo o jeho vůz zájem, kolik z nich aktivně dražilo.  Především ale dostane tu nejdůležitější zprávu, tedy jaká je nejvyšší nabídnutá částka. Poté má 48 hodin na to, aby se rozhodl, zda na nabídku kývne, případně zkusí svůj automobil prodat jinou cestou.

Pokud prodávající nepřijme, nic se neděje. Celá aukce totiž probíhá nezávazně. Pokud se prodávající nabídku rozhodne přijmout, Carvago jeho vůz zkontroluje a pokud bude vše v pořádku, odbaví i náležitosti týkající se přepisu vozu a dalších byrokratických věcí.

„Výkup ojetých vozů má pro nás stejný příběh, jako jejich prodej. Chceme tuto část obchodu s ojetinami od základu změnit, nabídnout pohodlnou službu, která je transparentní a kompletně on-line. Kde se zákazník na každém kroku nebojí, že pod tlakem udělá špatné rozhodnutí.“ vysvětluje Jakub Šulta, CEO Carvago.

Z nové služby by měly těžit také sami obchodníci, kteří díky ní získají přístup k pestré paletě vozů od soukromníků. Podle Carvaga by navíc v budoucnu mohla nabídka vozidel mířit nejen k profesionálním obchodníkům s auty, ale i zájemcům o koupi vozidla z řad běžných řidičů.

Vznik služby podpořila také nedávná akvizice belgického B2B tržiště Fastback. Díky ní je možné automobily prodávajících ihned od spuštění služby nabídnout dvěma tisícům obchodníků ze střední a západní Evropy. Model aukčního výkupu vozů by měl být postupně spouštěn i v dalších částech Evropy, kde Carvago působí.