Češi digitalizují prodej aut a vykračují do Německa. Za více než 100 milionů kupují tamního hráče
Platforma Omnetic vyvíjí systém pro prodejce automobilů. Patří do skupiny EAG, která nyní oznámila akvizici německé společnosti Autrado.
Již sedmým rokem se Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl v rámci skupiny EAG zaměřují na digitální služby v automobilovém průmyslu. Pokrýt chtějí postupně celý životní cyklus aut – od výběru, financování, nákupu a pojištění přes provoz a servis až po jejich prodej. Teď posilují svou platformu zvanou Omnetic. Ta je určená pro prodejce automobilů, kterým digitalizuje procesy spojené s prodejem, servisem, zásobami náhradních dílů, péčí o zákazníky i financováním. Díky nejnovější akvizici německé společnosti Autrado se chtějí rozvíjet také na lukrativním trhu našich západních sousedů.
„Autrado představuje náš další krok do vysoce konkurenčního německého prostředí, kde plánujeme i další posun k posílení naší tržní přítomnosti a hledáme vhodné příležitosti k rozvoji platformy Omnetic v celoevropském měřítku,“ říká Jakub Šulta, předseda představenstva skupiny EAG. Ta přitom není v Německu nováčkem. Spadají do ní také online tržiště s ojetými vozy Carvago a nástroj na analýzu dat evropského automobilového trhu CarsData. S tržištěm Carvago už v Německu česká skupina působí a před pár měsíci tam v podobném duchu rovněž koupila svého konkurenta.
Zástupci EAG pro CzechCrunch uvedli, že na konci loňského roku činil obrat celé skupiny 105 milionů eur (v aktuálním přepočtu zhruba 2,6 miliardy korun) při zisku EBITDA, tedy před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace, ve výši 10,5 milionu eur (265 milionů korun). Na konci letošního roku by EAG chtělo souhrnná čísla svého byznysu navýšit v obratu na 170 milionů eur (4,3 miliardy korun) při zisku EBITDA 18,5 milionu eur (470 milionů korun). Pomoci k tomu má i řada akvizic, které v posledních letech skupina provedla. Ta poslední v podobě německé společnosti Autrado není výjimkou.