Češi v Praze otevírají zábavní centrum Futurento, které kombinuje únikovku, laserové bludiště a VR

futurentot

Jste v roce 2088, ve kterém vyprahlá města sužuje apokalypsa a všudypřítomná anarchie, jež zapříčinila, že se již lidé mezi sebou nechovají důstojně a jediným jejich úkolem je přežít za každou cenu. Musíte naplno využít všechny své schopnosti, abyste mohli přežít a vybudovat novou kolonii. Ne, nevymýšlíme si tu scénář k sci-fi filmu nebo knize, ale popisujeme děj připravovaného zábavního centra Futurento.

Jen necelé dva měsíce dělí potenciální zájemce od oficiálního otevření netradiční hry, v níž hráči při jednom vstupu stráví až 180 minut času a budou se moci vedle složitých logických úkolů těšit na tradiční prvky únikové hry, laserového bludiště, adrenalinových překážek a také virtuální reality. V pražské pobočce, která má rozlohou přes 2 tisíce metrů čtverečních, se otevřou brány již 4. března, a proto jsme se na to, co se za nimi nachází, podívali blíže.

Za hernou stojí dvojčata Martin a Jan Danešovi se svým týmem. Ambicí bratrů bylo vytvořit něco, co v Česku prozatím nemá obdoby a co kombinuje jednotlivé prvky her, které mají hráči rádi, ale pro podobnou zábavu musí jít na několik míst a ztratit tím tak mnohem více času než tři hodiny ve Futurentu.

danesovit

Dvojčata Martin a Jan Danešovi stojící za projektem Futurento

Příprava celého projektu zabrala pouze několik měsíců, což je s ohledem na rozsáhlost neuvěřitelné. Součástí je vedle velkého prostoru v pražských Vysočanech také komplexní mobilní aplikace, kterou každý hráč dostane do ruky společně se speciálně naprogramovaným telefonem, který účastníky hrou provází. Futurento aktuálně mimo základních informací a vizuálů na svém webu neposkytuje žádné bližší informace, ale zvolilo vcelku netradiční postup.

Ještě před otevřením totiž zahájilo předprodej lístků do hry přes největší český slevový a zážitkový portál Slevomat, kde si vstup prozatím zakoupily stovky zákazníků. Oproti plánované ceně lze tak vstup pořídit se zhruba 30% slevou, což znamená v případě jednoho dětského vstupu nad 12 let částku 339 korun a pro dospělého nad 16 let 619 korun. Lze zakoupit také balíček čtyř dětských vstupů za 1 299 korun nebo čtyř dospělých za 2 299 korun.

Samotná hra Futurento bude k dispozici vedle češtiny také v anglickém nebo čínském jazyce, přičemž do každé hry musí nastoupit přesně čtyři hráči, kteří jsou pak rozděleni na čtyři frakce. Každá z nich se mírně liší svými schopnostmi, a proto musí hráči spolupracovat. Diplomaté nastavují nový řád vzděláním, Přírodní umí pěstovat potraviny a léčit, Stavitelé zase stavět budovy a Odvážní jsou vycvičeni pro boj a ochranu ostatních.

Víceméně si tak lze zkusit hru ze čtyř různých pohledů, což je pro Futurento zásadní výhoda – pokud totiž bude účastníky hra bavit, budou se vracet. Na konci každé hry je navíc k dispozici vyhodnocení, takže lze v příštích hrách překonávat sebe samotného či celý tým.

Najednou desítky hráčů

Celá herní aréna navíc pojme až desítky týmů, které mohou hrát současně. K minimalizaci možného kontaktu s ostatními a narušení hry se využívá zmíněný telefon, který slouží jako jistá navigace a průvodce v prostoru a také v případě problému, ukáže nejbližší únikový východ.

futurentofot

Únikové hry v Česku zažívají boom a podobná kombinace hned několika různých typů herních systémů může přilákat zcela nový segment hráčů. Zatímco pro virtuální realitu se nedávno v Praze otevřelo například Golem VR, Futurento jde jinou cestou. Většina herních zážitků tolik nepracuje s týmy a je zpravidla omezena na zhruba hodinu až hodinu a půl, přičemž se většinou jedná pouze o například únikovou hru, laser game nebo zážitek ve virtuální realitě, nikoliv kombinaci všech prvků do jednoho unikátního zážitku.

Více informací o Futurento lze zjistit na oficiálním webu. Předprodej lístků probíhá přes slevový portál Slevomat.

futurentox

Zábavní centrum Futurento uprostřed jedné z her

futurentobmw

Foto: Futurento

Český streetwearový a teniskový obchod Queens loni utržil přes 190 milionů korun a jde dál do Evropy

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

queens-lenka-ondruchovaInsider

Foto: Queens

Lenka Ondruchová, zakladatelka Queens

0Zobrazit komentáře

Český obchod s teniskami a streetwearem Queens v prosinci oslavil už patnáct let na trhu a při té příležitosti spustil globální e-shop v anglickém jazyce, aby se mohl zaměřit na svou expanzi do zahraničí. Prozatím téměř tři čtvrtiny jeho tržeb plynuly z Česka a v loňském roce se obrat Queensu dostane přes 190 milionů korun, jak zástupci firmy prozradili ještě před finalizací účetní závěrky pro CzechCrunch. To odpovídá plánovanému růstu o zhruba 10 procent.

Loni v září Queens spustil slovenský e-shop queens.sk, od roku 2017 je v provozu německý iqueens.de a nově funguje také globální web queens.global. V roce 2018 do zahraničí směřovalo přibližně 30 procent veškerých objednávek a letos chce Queens, který už v roce 2003 založila Lenka Ondruchová (na úvodní fotce), svou pozici na dalších evropských trzích ještě posílit.

V loňském se roce se nejvíce objednávek mimo Českou republiku posílalo na Slovensko, kde naši východní sousedé utratili kolem 40 milionů korun. Celkem se v Queensu v roce 2018 prodalo zhruba 50 tisíc párů tenisek a přes 90 tisíc kusů oblečení a doplňků. Pokud by vás zajímalo, jaké boty se prodávaly vůbec nejčastěji, šlo o sněhobílé Nike Air Force 1. Ostatně právě tento dlouhodobě populární model byl prvním značky Nike, který kdy v Queensu prodávali.

queens-flagship-store1

„Naší ambicí pro nadcházející měsíce je dostat se na větší evropské trhy, jako je Velká Británie, Francie nebo Itálie, ale také do Polska nebo Maďarska. Globální verze e-shopu bude takovým lakmusovým papírkem, co nám pomůže otestovat zájem zákazníků. Ukáže, na které státy bychom se měli víc zaměřit a v budoucnu pro ně třeba připravit i lokální jazykovou mutaci,“ říká Adam Šitavanc, který má v Queensu na starosti byznys.

PHOTO (C) WWW.VOJTECHVLK.COM

Přečtěte si takéJdeme vyškolit statisíce úředníků, říká šéf českého MicrosoftuRok v čele českého Microsoftu? Začátek byl masakr, teď jdeme vyškolit statisíce úředníků, říká Stachník

Celkové zahraniční tržby Queensu meziročně rostou o stovky procent a na rok 2019 plánuje mimo Českou republiku obrat v řádech vyšších desítek milionů korun. Na doručování do ciziny v Queensu spolupracují s Balíkobotem a Zásilkovnou a stále více se prodává i merchandising. Loni tuzemský obchod prodal kolem 7 tisíc kusů zboží v celkové hodnotě 3,3 milionu korun, přičemž největší úspěch měly dvě společné kolekce s Maximem Habancem (Skate of Mind).

zoot

Přečtěte si takéZoot v problémech. Český e-shop přestal splácet stamilionové dluhy a zkracuje dobu na vrácení zbožíZoot v problémech. Český e-shop přestal splácet stamilionové dluhy a zkracuje dobu na vrácení zboží

„První byla kompletně vyprodaná za tři minuty, druhou jsme vyrobili ve větším objemu a vyprodala se za půl hodiny. Velký zájem byl i o kolekci s VR / Nobody, která se vyprodala za čtyři minuty. Poptávka byla tak obrovská, že jsme ji celou nechali vyrobit znovu. Skvěle se prodávaly i tři kolekce FCK THEM a Azurit Kingdom. Letos chystáme kolaboraci s Viktorem Sheenem (mikiny budou venku tento týden), další merch s Maxem Habancem ve větším počtu kusů a vlastní kolekci oblečení,“ popisuje pro CzechCrunch mluvčí Queensu Klára Pačesová.