Česká investiční platforma Fundlift překročila 250 milionů korun v zafinancovaných kampaních

Crowdfundingovým investicím, na které se skládají klidně i stovky investorů najednou, se v Česku skvěle daří. Na většině platforem se nejen zpravidla vybere celá částka, ale zároveň se překonávají v tom, kde se podaří kampaň zafinancovat nejrychleji. Vůbec největší z nich je pak Fundlift.cz, který spadá pod finanční skupinu Roklen, kde se v loňském a letošním roce uskutečnily hned dvě dosud největší kampaně v Česku, jejíž profinancovaná částka dosáhla hranice 20 milionů korun.

Konkrétně šlo o kampaně pražského startupového akcelerátoru StartupYard a společnosti B & BARTONI na výrobu spotřebních dílů do ručních a strojních systémů. Mezi dvacetimilionové kampaně se nově snaží zařadit i skupina NWT, která shání 20 milionů korun na svůj developerský projekt. Úrok pro investory se v případě zmíněných firem pohybuje v rozmezí 6 až 7 procent ročně.

Další z úspěšných kampaní byla taktéž z oblasti nemovitostí, když téměř 19 milionů korun vybralo Bidli na svůj nový projekt, a to od rekordního počtu 386 investorů, včetně 50 z nich, kteří do kampaně vložili více než 100 tisíc korun. To vše pomohlo Fundliftu překonat v minulém týdnu hranici 250 milionů korun ve 43 zafinancovaných kampaních s průměrnou investicí ve výši 33 tisíc korun.

fundliftcz

Důkazem kvalitně odváděné práce je i to, že jsme se stali partnery společností jako Deloitte, KPMG, Expobank či Chytrý Honza. Není to u nás jen o technologických startupech – měli jsme možnost pracovat na kampaních pro větší společnosti, ostatně v tuto chvíli u nás poptává financování CRESTYL nebo NWT. To je samo o sobě důkazem toho, že je investiční crowdfunding na Fundliftu zajímavou alternativou,“ říká šéf Fundliftu Radek Musil.

„Za první rok jsme získali objem zhruba 80 milionů korun, za druhý již zhruba 110 milionů korun a během třetího roku očekáváme, že se tento objem opět významně zvedne. Věříme, že s námi bude investovat čím dál tím více lidí, je zbytečné, aby jejich peníze ztrácely na hodnotě v bankách,“ dodává Musil. Platforma má aktuálně zhruba 9 000 registrovaných uživatelů, z nichž podstatná část investuje opakovaně a buduje tak investiční portfolio.

fundlifttym

Šéf Fundliftu Radek Musil (uprostřed) se svým týmem

I předchozí zkušenost pomáhá k tomu, že se podaří zafinancovat až 90 procent kampaní. Výhodou pro investory je možnost investice už od 5 tisíc korun, a to zcela bez poplatků. Poplatky jsou pouze na straně poptávajících společností, které platí 5 procent z úspěšně zafinancované kampaně. Zásadním rozdílem mezi Fundliftem a konkurencí je také přímé propojení s finanční skupinou Roklen, která se svou licencí na obchodování s cennými papíry spravuje veškeré finance, cenné papíry i proces realizace investic.

100 milionů za necelý rok

Ještě začátkem roku měl Fundlift zafinancováno 150 milionů korun, během 10 měsíců tak přidal přes 100 milionů a chce se stát vedoucí platformou v regionu střední a východní Evropy, stejně jako zvažuje spuštění sekundárního trhu či vlastního investičního fondu, jak pro CzechCrunch dříve potvrdil Radek Musil. S financováním větších kampaní bude Fundliftu pomáhat také několik institucionálních hráčů, nově se mezi ně v průběhu následujících týdnů zařadí i zmíněná Expobank. To vše navíc pomáhá s budováním kredibility do budoucna, kdy se firmy díky kampaním dostanou k dalším partnerům či investorům.

robynelon

Přečtěte si takéElon Musk definitivně končí v čele správní rady Tesly. Nahrazuje ho Robyn DenholmováElon Musk definitivně končí v čele správní rady Tesly. Nahrazuje ho Robyn Denholmová

Díky počtu uživatelů a selekci přihlašovaných projektů tak Fundlift překonává vlastní rekordy v rychlosti zafinancování kampaní. Mezi nejrychlejšími byla například kavárna eM3 coffee, která vybrala 800 tisíc korun během 47 minut, Dobroty s příběhem, kterým na 800 tisíc stačila jedna hodina, výrobce akustických boxů SilentLab s 2 miliony za necelé 2,5 hodiny.

Aktuálně běžící kampaň zmíněného NWT, jež má za cíl vybrat celkem 20 milionů, získala prvních 8 milionů během tří dnů. Již zmiňovaná kampaň Bidli pak překročila původní cílovou částku 10 milionů korun během prvního týdne.