Česká pošta rozšiřuje síť Balíkoven. Výdejních boxů má dvakrát více než loni a jsou už na každé její pobočce

ceska-posta

Foto: Česká pošta

Pobočka České pošty

S výdejními boxy se za poslední rok v Česku roztrhl pytel a začíná s nimi experimentovat několik hráčů. Ať už jde o službu Balíkobot, která se snaží propojovat výdejní schránky napříč celou zemí, nový startup PostCube nebo stálice v podobě Zásilkovny, Alzy, Mallu nebo Rohlíku. V této oblasti však působí také Česká pošta, která počet svých boxů výrazně navyšuje.

Státní poštovní podnik rozšířil počet specializovaných výdejních míst pro balíky, takzvaných Balíkoven, o dva tisíce kusů na 4 500. To znamená, že už jsou na všech 2,5 tisíce pobočkách České pošty a další dva tisíce jsou u externích partnerů. V listopadu loňského roku, kdy se podnik připravoval na vánoční sezónu, jich měl „pouhých“ 1,5 tisíce.

Kromě vlastních poboček budou Balíkovny nově do konce října na poštách Partner, kterých je více než 700. Celkem tedy základní síť České pošty nabídne 3 200 Balíkoven a dohromady (včetně externích partnerů) tak zákazníci budou moci využít 5 200 Balíkoven po celém Česku.

„Zatímco posílání listovních zásilek klesá tempem deset procent ročně, balíkový trh je díky oblibě nákupů přes e-shopy na vzestupu. Covidová situace ve své nejtvrdší podobě často neumožňovala pořídit si vybrané zboží jinak než nákupem přes internet. Rozsáhlá síť Balíkoven je cestou, jak našim zákazníkům nabídnout co nejširší způsob vyzvednutí balíků,“ uvádí ředitelka Balíkovny Lenka Kristová.

Na konci loňského roku bylo zákazníkům k dispozici 2 312 poboček Balíkovny, z toho 370 Balíkoven fungovalo na pobočkách pošty, dalších 53 na depech České pošty, 544 jich bylo externích a 1 398 tvořila výdejní místa v síti Sazky. Během loňského roku Balíkovna odbavila tři miliony zásilek.

Česká pošta chce skokovým rozšířením sítě posílit své postavení na balíkovém trhu a zároveň rozšířit skladovou kapacitu, což může přijít vhod před vánoční sezónou. Co se týče ostatních firem, například konkurenční Zásilkovna má v současnosti v Česku přes 5 600 výdejních míst a loni doručila přes 40 milionů balíků.

S přispěním ČTK.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.