Česká Safetica chrání data před chybami i zlým úmyslem ve 120 zemích. Vyrostla skoro o polovinu
Brněnská společnost loni svým klientům prodala licence za 230 milionů korun a spustila nový bezpečnostní software.
Během pandemie koronaviru narostl, i kvůli přesunu zaměstnanců na home office, počet případů úniků dat. A díky tomu roste i poptávka po ochraně firemních informací. Na vlně zájmu se veze brněnská Safetica, která vyvíjí kyberbezpečnostní software a ohlásila další rekordní rok. Loni vyrostla o 41 procent a prodala licence za celkem 230 milionů korun.
Za růstem stojí zejména o 31 procent vyšší počet klientů, kteří se nachází ve 120 zemích světa. Mezi nová jména patří například česká pobočka automobilky Hyundai, tuzemská odnož Bauhausu nebo Česká průmyslová zdravotní pojišťovna. Platforma Safetica obecně firmám zajišťuje ochranu dat, a to také v rámci vzdáleného přístupu včetně soukromých zařízení, před chybami i zlým úmyslem.
Výši loňských tržeb firma nekomunikuje, v roce 2020 prodala licence za 163 milionů korun, tržby samotné společnosti Safetica Technologies byly 47 milionů korun a dalších 25 milionů utržila entita Safetica Services. „Aktuálně naše společnost prochází transformací ze s. r. o. na a. s., takže loňská čísla teď nejsou ani vypovídající,“ komentuje pro CzechCrunch Richard Brulík, ředitel Safeticy, která je pořád ve ztrátě.
„Naším dlouhodobým cílem je hlavně růst, a to jak ve velikosti byznysu, tak i geograficky a samozřejmě co do tržního podílu. Dlouhodobě se tak držíme kolem mírné ztráty, což je způsobené hlavně tím, že všechny vydělané peníze okamžitě investujeme zpět do nových projektů, které nám zajišťují rapidní rozvoj,“ doplňuje Brulík.