České AnyoneGo představilo nový vozík pro menší handicapované psy. Vyrábí ho na 3D tiskárně

Nela VítováNela Vítová

anyonego-pes
0Zobrazit komentáře

Nejsou to jen lidé, pro koho je invalidní vozík často neopomenutelnou součástí života, na kterou handicapovaný člověk prakticky nestále spoléhá. Pomoc invalidního vozíku uvítají také handicapovaná zvířata, na jejichž potřeby se v tomto ohledu zaměřuje český startup AnyoneGo. Brněnská firma se na výrobu vozíků pro psy, které vyrábí pomocí 3D tisku, specializuje už několik let, má za sebou několik produktů a nyní přichází s novým, který tvůrci považují za svou vlajkovou loď. Jde o vozík pro menší psí plemena, který v nabídce dosud chyběl.

Největší zajímavostí na způsobu výroby AnyoneGo je právě technologie 3D tisku, která zajišťuje možnost vyrobit invalidní vozík každému zvířeti přímo na míru. K dosud nabízeným variantám pro střední a větší psy nyní navíc přibude model AnyoneGo PetSmall pro menší psí plemena.

Nová varianta vznikla především díky dalšímu pokroku v předchozí technologii a také velmi důležité zpětné vazbě od předchozích zákazníků. „Jednotlivá psí plemena i typ jejich postižení se výrazně liší, takže každý náš výrobek je svým způsobem unikát, byť postavený na stejných konstrukčních principech a technologiích,“ vysvětluje unikátní proces výroby každého vozíku šéfdesignér vývoje AnyoneGo Jan Jiránek.

anyonego3

Model z nové řady PetSmall pro menší plemena psů

Jednu z menších verzí již nyní v Česku využívá deset handicapovaných psů. Konkrétně jde o tři varianty rozdělené podle kvality použitých materiálů, úrovně designu, technologie využité při výrobě a samozřejmě ceny. Jejich hlavní rozdíl spočívá především v odlišném využití vozíku, které záleží na životním stylu psa. Zatímco řada Standard je určena především pro užití uvnitř domu či pro klidné procházky v méně náročném terénu, řadu Exclusive může pejsek naopak využít díky odolným materiálům i v náročnějším terénu. Ceny začínají na 12 500 korunách.

Je však také možné si nechat před zahájením výroby upravit jednotlivé parametry na míru včetně volby barvy vozíku. „Se všemi našimi klienty se snažíme zůstat v kontaktu i po skončení výrobního procesu a samotném předání vozíčku. Jejich postřehy a zkušenosti z praxe nám pomohly vyvinout novou generaci vozíku, jehož vylepšení zvyšují komfort handicapovaných psů i jejich majitelů při manipulaci a používání,“ doplňuje Ivan Lukáš, CEO AnyoneGo.

anyonegoanigo

Všechny vozíky jsou téměř celé vyráběny na 3D tiskárně Ultimaker 2 s výjimkou výplně sedla pro upevnění postižených končetin, pneumatik, upevňovacích popruhů a magnetů. Již v této chvíli je nová řada připravena na spuštění velkovýroby, na rozdíl od zbytku sortimentu. Dvě větší velikosti jsou doposud vyráběny pouze na zakázku podle rasy a velikosti přímo danému psovi z důvodu zajištění většího pohodlí a následného testování. Na míru si lze nicméně nechat vyrobit i nový, nejmenší model.

Cena vozíku PetSmall závisí na požadované kvalitě. Úroveň Standard je v prodeji za 12 500 korun, o něco lepší varianta Premium vyjde na 15 500 korun a nejbytelnější Exclusive lze koupit za 19 500 korun. Vozík by měl dorazit ke svému majiteli během týdne až jednoho měsíce.

anyonego

Verze invalidního vozíku určená pro větší psí plemena

Foto: AnyoneGo

Mastercard skoncuje s nechtěným automatickým prodlužováním plateb po zkušebním období

mastercardtop
0Zobrazit komentáře

Určitě jste na podobnou situaci narazili již mnohokrát. Líbí se vám nějaká online služba nebo software, který si zvažujete koupit, ale nechcete za něj okamžitě utrácet peníze, a tak se upíšete k jeho zkušební verzi. Ta bývá většinou v rozmezí několika týdnů až měsíců a o čím delší dobu jde, tím hůře se pamatuje, kdy vám vlastně testovací období končí a přecházíte na placenou verzi. Standardně je totiž nutné pro aktivaci bezplatného zkušebního období přidat platební kartu, ze které je poté částka stržena automaticky.

S řešením pro tento problém nyní přichází americký vydavatel karet Mastercard, který je vedle Visy jedním z největších zprostředkovatelů plateb. V průběhu letošního roku zavede pro obchodníky nové pravidlo, které jim ukládá povinnost informovat patřičně zákazníka těsně před skončením zkušebního období o vzniku placeného členství a dát mu jasně viditelnou možnost, aby mohl předplatné zrušit.

Obchodníci budou muset své zákazníky pro tento účel informovat prostřednictvím e-mailů či SMS zpráv, které budou obsahovat výši transakce, datum první platby, název obchodníka/služby a také jasné instrukce a odkaz na zrušení. A stejně tak budou muset obchodníci informovat o jednotlivých placených transakcích, pro které budou do e-mailu nebo SMS zprávy nuceni poslat potvrzení transakce, opět s jasně viditelným odkazem na zrušení budoucích plateb.

plastic-card-mastercard

Mastercard si od toho dle svého blogu slibuje větší férovost obchodníků směrem k zákazníkům, jelikož se nezřídka stává, že jsou možnosti zrušení a vůbec informovanost o jednotlivých krocích často nejasná, takže je pro uživatele velmi jednoduché spadnout do pasti pravidelných a nechtěných plateb, o kterých často pořádně ani neví.

K novinkám se prozatím nevyjádřily další konkurenční společnosti, jako třeba Visa, ale je velmi pravděpodobné, že budou podobné kroky následovat, jelikož se prozatím setkala novinka s velmi příznivými reakcemi ze strany uživatelů. Mastercard na druhou stranu neuvedl, jaké potenciální sankce obchodníky, kteří se nebudou novými pravidly řídit, čekají. Jedno je ovšem jisté, pro zákazníky bude v těchto případech mnohem jednodušší potenciálně nechtěné platby rušit zpětně a nárokovat vrácení peněz.

letiste-praha-airport-prague

Přečtěte si takéPražské letiště zažilo další rekordní rok. Odbavilo téměř 17 milionů cestujících, nejčastěji do LondýnaPražské letiště zažilo další rekordní rok. Odbavilo téměř 17 milionů cestujících, nejčastěji do Londýna

Bezespornou výhodou podobných měsíčních upozornění patří také fakt, že lze i mimo standardní bankovní výpisy sledovat vývoj ceny předplatného, které může v průběhu změnit výši částky a patřičně o tom zákazníka neinformovat. Samotným službám, které podobné prakticky využívají, včetně obrů jako Netflix nebo Spotify, se samozřejmě nová pravidla líbit nemusí, ale budou se jimi muset řídit.

byt

Přečtěte si takéMenší startovací byt jako cesta k většímu? Může to být pastMenší startovací byt jako cesta k většímu bydlení? Stále více Čechů zjišťuje, že to může být past

Aktualizace 17. ledna 21:37: Novinky Mastercard nejsou tak růžové, jak se na první pohled mohlo zdát. Firma aktualizovala svůj blogový příspěvek a jasně uvedla, že se zatím nejedná o digitální produkty, tedy například předplatné Netflixu nebo Spotify, ale pouze o fyzické zboží. Dle slov Mastercard je to pro zákazníky mnohem palčivější problém, ale v budoucnu není vyloučeno ani rozšíření na původní myšlenku z výše uvedeného textu. Není jasné, proč Mastercard přiznalo chybu, místo toho, aby se snažilo v následujících měsících vyřešit i digitální předplatné.

Foto: Mastercard