České Glami spouští vyhledávání podle obrázků. Oblečení na něm nově najdete nahráním jeho fotky

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomas-hodbod
0Zobrazit komentáře

Při pořizování oblečení každý postupuje různě. Někdo se vydá na víkendové nákupy do velkých obchodních center, jiný se po práci narychlo zastaví ve svém oblíbeném obchodě a stále více se pochopitelně nakupuje oblečení také na internetu. Na něm je však často potíž v tom, že internetové regály jsou prakticky nekonečné a zákazník se musí probírat tisíci produktů.

Bezpečně to platí i pro vyhledávač módy Glami, který se specializuje na agregování oblečení všeho druhu z partnerských e-shopů a aktuálně na něm najdete přes 2,5 milionu produktů od více než 23 tisíc značek. Na Glami tak můžete vcelku jednoduše trávit procházením nabídky z více než 1 300 e-shopů hodiny času, ale při hledání má značně pomoci nová funkce.

Glami jako jedna z prvních tuzemských platforem spouští vyhledávání podle obrázků, což znamená, že stačí nahrát fotku outfitu, který se vám líbí, a podle toho, co má daná osoba na sobě, se vám ukáže příslušné oblečení.

glami-vyhledavani

Glami nově umí vyhledávat pomocí obrázků

Vyhledávání dalších podobných obrázků podle nahraného obrázku umí již delší dobu Google a od léta testuje vyhledávání zboží podle fotek i Mall.cz, nicméně Glami se soustředí výhradně na oblečení. Na podobné technologie pracuje také například Amazon.

V praxi bude na Glami vše fungovat tak, že už při vyhledávání oblečení nebudete muset nutně lovit v kategoriích nebo zadávat klíčová slova, ale bude stačit nahrát fotku (a klidně ji stáhnout z internetu) libovolného oděvu, jaký se vám zalíbí, a vyhledávač okamžitě najde podobné shody, a to zpravidla podle jednotlivých kusů oblečení. Od košile či trika přes kalhoty až po pásek, brýle či boty.

gtee-2

Přečtěte si takéNová éra sportovního oblečení. Mladí Češi navrhli revoluční triko z grafenu, které přežije extrémní podmínkyNová éra sportovního oblečení. Mladí Češi navrhli revoluční triko z grafenu, které přežije extrémní podmínky

„Na základě rostoucí poptávky o vyhledávání produktů prostřednictvím Glami se neustále snažíme tuto funkci zjednodušovat a přinášet uživatelům ty nejlepší cesty, jak vysněný oděv rychle najít. Díky této službě mohou snadno najít podobný model, který vidí třeba na kamarádce nebo na sociálních sítích,“ vysvětluje Hana Zachová, Brand Manager Glami.

V tuzemském e-commerce patří Glami se svým novým vyhledáváním podle obrázků k průkopníkům a uživatelé ho mohou prozatím využít na mobilních zařízeních a tabletech. Aktuálně funkce běží v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku, nicméně do konce letošního roku dorazí i na web a do aplikace a také do dalších zemí, kde Glami aktuálně působí.

miton-kancelare-karlin.16

Foto: Glami

Kanceláře startupu Glami

Výhoda Glami tkví v již zmíněné takřka nekonečné nabídce zboží ze svých partnerských e-shopů, díky čemuž se funkce neomezuje jen na nabídku jednoho obchodu, ale vyhledává napříč 2,5 miliony produkty. Je tedy velká šance, že minimálně několik kousků z dané fotky zákazník objeví.

Svým partnerským e-shopům chce letos samotné Glami přinést pět miliard korun a vedle již zmíněných zemí funguje také v Německu, Francii, Rusku, Řecku, Turecku, Bulharsku, Slovinsku, Chorvatsku, Španělsku a Brazílii. Podle posledních dostupných údajů jeho portály měsíčně navštíví 25 milionů uživatelů. Finanční výsledky nad rámec peněz, které přináší e-shopům, Glami nekomentuje.

GLAMI

Po úspěšném vybudování a prodeji srovnávače cen Heuréky, založili v…

Klíčoví lidé

tomas-hodbiod

Tomáš Hodboď

Co-founder

GLAMI

Po úspěšném vybudování a prodeji srovnávače cen Heuréky, založili v…

Klíčoví lidé

tomas-hodbiod

Tomáš Hodboď

Co-founder