Happy Game je tady. České herní studio Amanita Design vydalo svou dosud nejkrvavější hru

happy-game-amanita2

Foto: Amanita Design

Tihle králíci z Happy Game jsou sice růžoví, tím ale veškerá roztomilost končí

0Zobrazit komentáře

Dobrovolně se uvěznit v noční můře a vydat se na útěk po cestě lemované krví? Přesně takový zážitek se s dnešním dnem otevírá všem milovníkům her, zvláště těm, kteří propadli kouzlu hříček od Amanita Design. České vývojářské studio, které má na svém kontě hry jako Machinarium či Chuchel, totiž právě dnes vydává svou Happy Game, doposud nejdrastičtější a nejchmurnější počin v celé historii firmy.

Stejně jako není pro malého chlapce lehké uprchnout z vlastní noční můry, nebylo ani pro Amanitu snadné dostat svou Happy Game k hráčům. Hororový projekt byl oznámen v prosinci minulého roku a brány temného snu, do kterého se hráč probudí v roli malého, lehce labilního chlapečka, se měly otevřít letos na jaře. Avšak nestalo se tak.

Přitom upozornění, které Amanita přidala k profilu hry na platformě Steam, zněla velmi lákavě. „Dělá-li se vám špatně z krve a násilí, hře se raději vyhněte. V Happy Game na vás nic jiného nečeká. Happy Game také vyobrazuje různé smyšlené postavičky v komicky absurdních, ostře násilných situacích. Krev tak uvidíte téměř všude a mimo jiné budete svědky dekapitace roztomilých králíčků.“

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak moc pohled na dekapitaci růžového ušáka může ranit, naznačilo demo. Kdo si jej nainstaloval, odsoudil svého chlapečka k dlouhému čekání v krvavé lázni, které končí právě teď. Dnes totiž Amanita, která nedávno oznámila snové výdělky, konečně vydala plnou verzi hry, a tak se mohou hráči rychle vrátit k opuštěnému chlapci a pomoci mu z noční můry ven. Pokud tedy bude schopen po dlouhém čekání v železem zapáchajícím červeném nálevu jakýchkoliv kognitivních či motorických výkonů.

Co všechno jej na jeho cestě čeká a zda se na konci vyspinká do růžova, samozřejmě neprozradíme. Můžeme však říci, že na platformě Steam je Happy Game, která není happy ani trochu, k dostání od 11,4 eur (necelých 300 korun). A nyní již nezbývá nic jiného než popřát dobrou noc a hezké sny.

Meče zbrojnošů z Kingdom Come jsou i po letech ostré. Česká historická hra loni přinesla Warhorse Studios čtvrt miliardy

Michal MančařMichal Mančař

kingdom_come_deliverance

Foto: Warhorse Studios

Historické RPG Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios

0Zobrazit komentáře

Jedna z nejvýznamnějších českých videoher Kingdom Come: Deliverance přináší i pár let po svém vydání radost nejen hráčům z celého světa, ale především svým autorům z Warhorse Studios. Firma sídlící v pražském Karlíně nedávno zveřejnila finanční výsledky za loňský rok, které ukazují čtvrtmiliardový obrat a zisk, ale také investice do nové hry.

Když v roce 2018 po dlouhém vývoji Kingdom Come: Deliverance konečně vyšlo, získalo si fanoušky svou neotřele realistickou hratelností i podobně nevídaným zasazením do skutečných dějin předhusitských Čech – anebo svým sympatickým hlavním hrdinou Jindřichem. Od té doby se dočkalo několika obsahových rozšíření a i dnes stále láká nové hráče k nákupu.

Potvrzuje to nedávno zveřejněná výroční zpráva společnosti, na niž upozornil server Lupa. Finanční výsledky Warhorse Studios za loňský fiskální rok ukazují tržby ve výši téměř 250 milionů korun, účetní období ukončené letošním březnem pro vývojáře znamenalo také zisk ve výši 145 milionů po zdanění. A to vše díky jediné hře studia, která už v únoru oslavila třetí narozeniny.

Veřejně přístupný dokument také zmínil probíhající práce na už dříve zmiňovaném, ale jinak blíže neodhaleném novém titulu a uvádí dosavadní kapitalizované náklady na jeho vývoj ve výši na 110 milionů korun. Bližší informace o chystané hře nejsou známé, nejčastější spekulace – či snad lépe řečeno přání hráčů – nicméně hovoří vcelku pochopitelně o pokračování Kingdom Come.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Čtvrtmiliardový obrat Warhorse Studios není překvapením, už během červnové konference Asociace českých herních vývojářů o něm mluvil ředitel firmy Martin Frývaldský. Kromě toho naznačil i prodeje hry. „Loni jsme prodali 750 tisíc kusů Kingdom Come. Spolu s obdobím do března tak budeme na milionu kusů,“ předpovídal tehdy. Na dotaz CzechCrunche, jestli se milionové mety za fiskální rok skutečně podařilo dosáhnout či jak moc byla překonána, studio odmítlo odpovědět.

Stejně tak nechtělo nijak komentovat zveřejněné finanční výsledky, k nim se nicméně nevyjadřovalo ani v minulosti. Po svém vydání v únoru 2018 Kingdom Come: Deliverance za první rok na trhu přineslo Warhorse obrat 1,076 miliardy korun se ziskem přes 500 milionů, v roce následujícím pak více než 460 milionů v tržbách s výdělkem 210 milionů korun.

Úspěšná prvotina českého studia přilákala zájem ze zahraničí a Warhorse se na začátku roku 2019 dostalo pod křídla vydavatele Koch Media, který patří do silné stáje severské skupiny Embracer. V ní je například také další tuzemské studio Ashborne Games, které s rozpočtem 150 milionů korun vyvíjí historickou strategii, s níž pomohli právě i vývojáři z Warhorse Studios.